V poplavi sodobnih križancev je težko biti poseben. Nekaterim to uspe bolje kot drugim, nihče pa si ne more privoščiti in kupcem ponuditi slab proizvod, ker je konkurenca prehuda in neuspeh zagotovljen. Zato je Renault pošteno zavihal rokave in austral je dober izdelek.
Lahko začnem kar s tistim motečim elementom, ki sem ga izpostavil tudi v videu, tiče pa se notranjosti. Ta je sicer na pogled privlačna in jo lahko v veliki meri pohvalim, se mi pa vseeno zdi, da so pri snovanju izbrali taktiko, ki je manj smiselna. Imam občutek, da so zasnovali notranjost in šele zatem šli preverjat, če so vse vključili. Na primer, ročka za brisalnike? Ja, to imamo. Prestavna ročica? A, moment, nimamo še, pa jo postavimo kar ob ročico za brisalnike. Kaj pa gumb za glasnost radia? Huh, na volanu ni prostora, dajmo pa še poleg tistih dveh eno ročico, saj ne bo težava. Pa vseeno je, ker ima zdaj voznik na zelo omejenem prostoru desno od volanskega obroča kar tri ročice. Se bo tega navadil? Nedvomno da, praktično in intuitivno pa ni.
In še eno pikro imam. Med sprednjima sedežema je bogato nastavljiv naslon za roke. Bogato nastavljiv pomeni, da se precej obsežno lahko premika naprej in nazaj, kar je odlično, ker bo tako ustrezen za velike in majhne voznike, težava je le, da je tik pred njim odložišče za plastenko. In če je v njem dejansko postavljena pijača, jo boste z manevrom premika naslona podrli. Z zaprto plastenko vode ne bo težav, z odprto vročo kavo pa!
Če s pikrimi zaključim … austral je novi Renaultov predstavnik segmenta C-SUV, kjer je bil prej kadjar. Tega zdaj seveda ni več in novo ime naj bi sporočalo tudi to, da je to za Francoze novo poglavje. Spada v segment križancev z dolžino okoli 4,5 metra, da si boste lažje predstavljali, in ker je ta segment zelo priljubljen, je tekmecev ogromno. Glede oblike ne bom izgubljal besed, ker skoraj noben predstavnik tega segmenta ni za pogledati nekaj norega, tudi austral ni, mi je pa stokrat bolj všeč kot kadjar. Ampak bolj je pomembno, da je austral lahko zelo sodoben že zunaj. Doplačilno so sicer serijske led luči lahko matrične, izdeluje jih ljubljanska Hella in so zakon. Na testnem niso bile matrične, ampak vseeno lahko njihovo svetilno sposobnost pohvalim, to naj vas ne skrbi. Tudi zadnje luči so v led tehniki.
Vozniško so z izjemo redkih izjem vsi avtomobili tega segmenta tako zelo dolgočasni, da bi s tem najraje zaključil kar takoj. Cupra formentor izstopa in mi je zelo všeč, ker zna biti med vožnjo tudi malo zanimiva, ostali pa so generično vozne gmote, ki zmorejo vse in hkrati nič. In to je tudi najboljši opis voznih lastnosti australa. Za peljati je prijeten, podvozje lepo blaži neravnine in pretresanja ni preveč, pa v zavojih ne boste imeli občutka, da se bo prevrnil, ker je lepo zanesljiv.
Obenem pa kot skoraj vsi ne vzbudi niti malo čustev med vožnjo. Občutek na volanu je, kot da ga ni, vem, da me bo varno pripeljal do cilja, niti malo pa ne uživam v dinamični vožnji. Vseeno mi je. In zato mi pač ta segment vozil ni všeč, vem pa tudi, da večine voznikov piljenje zavojev in filigranski občutek na ročicah, ki držijo volan, ne zanima, pomembno je, da je pot do cilja varna. Če je tako, lahko austral pohvalim, ker ni naporen, je lepo pregleden in prijeten. Še vedeli ne boste, da je poti že konec!
Še kakšno lahko rečemo o motorju in pogonu, kajne? Tri različno močne alternative so na voljo, dve blagohibridni in en klasični hibrid. Omenjam vse, ker so tudi bencinski motorji v njih različni. Testni je bil srednji po moči in kot blagi hibrid, kjer 1,3-litrski turbobencinski motor pravzaprav naredi vse, blagohibridni sklop pa pomaga pri zagotavljanju energije porabnikom in start&stop deluje malo lepše. Večinoma je motor lepo tiho in vse skupaj deluje brezšivno, sem pa med testom enkrat očitno nehote našel hitrostno hibo, ko smo se počasi peljali skozi mesto in je sistem cukal kot nor. Kot bi petkrat v desetih sekundah menjal prestave, pa menjalnik sploh ni delal nič. Očitno je bil hibridni del zaradi specifične situacije zmeden.
Poudarjam, najbrž zgolj slučaj, sicer ga moram pohvaliti, ker deluje dobro, tudi dovolj živahen je s 116 kW moči oziroma s 158 ’konjički’, seveda pa ni nikakršen dirkalnik. Nič zato, smo spet pri tem, da vas mora takšen avtomobil čimbolj neopazno voziti naokoli. Poraba na testu je bila okoli 7,5 litra, kar je dejansko dobro, ker električne pomoči tukaj skoraj ni in avto ni majhen. Menjalnik, ja, deluje, tudi po principu ’kot da ga ni’ in ga priporočam. Pritiskanje sklopke naj bo v takšnem avtu stvar preteklosti.
Na koncu se vračam v notranjost, ki je precej kul, preden koga moje začetno jamranje zmoti. Fini materiali in dobra izdelava, tkanina na sedežih je lepa za pogledati in deluje, da bo zdržala dolgo. Tudi ergonomija nasploh je dobra, zaslon in volan sta enaka kot v električnem meganu, sredinsko okolje je pregledno in vmesnik vedno povezan s spletom, zato se samodejno posodablja, Googlove aplikacije delujejo brezhibno in se sploh ni treba povezovati s telefonom. Tudi fizičnih gumbov je dovolj, čemur namenjam še dodatno pohvalo, sredinski del je res super.
Cena? 36 tisočakov je postal kar nekakšen standard srednje opremljenih avtov tega segmenta. Pri australu bi sam sicer hotel imeti še matrične luči in sistem 4control, kjer zavijata še zadnji kolesi in je zato bolj okreten, drugih elementov nisem pogrešal. Štirikolesnega pogona pa itak ni v ponudbi, zato ga ne bi imel. Logičen zaključek, kajne?
Tehnični podatki | Renault austral mild hybrid 160 auto techno |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1333 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 116 (158) od 5.250 do 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 270 od 1.600 do 3.250 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, CVT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4510 x 1825 x 1618 |
Medosna razdalja v mm | 2667 |
Prtljažnik v litrih | 575 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1464 (539) |
Največja hitrost v km/h | 175 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,6 |
Poraba na testu v l/km | 7,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 27.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 32.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 36.630 |
Novo ime, novo poglavje
Beri dalje