Premijskemu karavanu priznane znamke s ceno preko 130 evrskih tisočakov in kar 600 ’konji’ moči veliko ne gre zameriti. Je pa vseeno prebiranje spodnjega testa pomembno, da boste ugotovili, če ste tudi vi primerni za takšen i5 M60, ne pa samo avtomobil za vas.
Dolge avtomobilske oznake se mi vedno zdijo celo zabavne, tokratna je na primer dolga skoraj toliko kot avtomobil sam. Prebirate namreč test BMWja i5 M60 xDrive touring M sport pro, najmočnejše petice na ’štrom’, torej 'ipetice', avtomobila, ki je seveda fantastičen in zelo zmogljiv, vseeno pa imam en pomislek, in to ravno glede elektrike in tega pogona. Tehnološko je avtomobil krasen, mu je težko sploh nameniti kakšno zamero, vseeno pa razmišljam, kdo je pripravljen odšteti 134 tisoč evrov in potem vsakih 300 kilometrov zabijati čas na polnilnicah.
Sploh ne dvomim, da vas je že kar nekaj pravih 'elektrofrikov' in vam polnjenje oziroma razmišljanje o polnjenju ne povzroča sivih las, vseeno pa imam občutek, da so ljudje, ki si lahko privoščijo tako drage avtomobile, precej zahtevni in se nasploh v življenju ne želijo prilagajati. In tukaj nekaj prilagajanja vseeno bo, predvsem zato, ker je ravno električni sklop komponenta, ki me najmanj navduši, če gledam avtomobil kot celoto. Takoj razložim.
Da se vozim s porabo okoli 24 kWh na sto kilometrov, ni slabo, ker gre vseeno za velik avtomobil s 600 ’konji’ moči in je takšna poraba zelo sprejemljiva. Ampak ima baterija samo 81 kWh kapacitete, kar pomeni doseg malo preko 300 kilometrov, kar pa ni posebej navdušujoče. Pozimi bo to bližje 250 kilometrom, potem boste nekje na dolgi poti baterijo morali polniti, jo boste napolnili do 80 odstotkov, ker se več časovno ne splača, in to pomeni, da boste polnilnico spet iskali po največ 200 kilometrih. Zdaj pa računajte, koliko polnjenj bo pozimi na poti do Berlina. Zato bi i5 skoraj nujno potreboval večjo baterijo, kakršno ima model i7, od slednjega ni veliko manjši ali lažji, tudi porabi sta precej primerljivi.
Obenem je tudi samo polnjenje zgolj povprečno, z največ 205 kW moči gre, a tudi te številke ne boste videli zelo dolgo. Med testom smo i5 polnili na isti lokaciji kot nekdo svoj hyundai ioniq 5. Pri 69-odstotni napolnjenosti se je baterija v i5 polnila le še z dobrimi 80 kW moči, ob meni pa se je pri 65-odstotni napolnjenosti ioniq 5 še vedno polnil z 220 kW moči. Tudi taycan, ki smo ga imeli zadnjič na testu, se je pri polnjenju bistveno bolje odrezal; ne le, da se je polnil z veliko večjo močjo, ta je ostala zavidljiva tudi takrat, ko je bila baterija že precej polna. V primeru i5 pa posebej navdušeni nismo bili, še posebej ne ob upoštevanju cene vozila, krivda pa gre seveda na račun 400-voltne napetosti, medtem ko imata prej omenjena že 800 voltov.
Ampak vas to morda sploh ne zanima, ker imate polnjenje rešeno, vaše poti so večinoma kratke in se s tem sploh ne obremenjujete, zanima pa vas, kakšen je i5. Fantastičen. Sem lahko kratek. Nimam pripomb glede notranjosti, ker je vrhunsko izdelana, materiali so odlični in tisti kristalni dodatki so nekaterim všeč, meni pa čisto preveč kičasti. Da je gumbov malo, moramo žal sprejeti, čeprav se s tem ne strinjamo vedno, je pa BMWjev vmesnik dovolj dobro urejen, da ga boste kar hitro obvladali.
Sedi se seveda izjemno dobro, ergonomija je odlična, če odmislimo pomanjkanje pravih gumbov, čisto vse štima. Sicer ne pričakujte noro dinamičnih vrlin med zavoji, ki bi opravičevale tisto črko M v imenu, ker je z 2,4 tone in več kot 5 metri dolžine tole že pravi potovalnik, zato tudi krmiljenje ni posebej komunikativno, ampak vselej lahkotno in malo umetno. Manj komunikativno, kot je bilo v prejšnji generaciji, vseeno pa je s podvozjem vred vse skupaj mnogo boljše kot pri kakšni tesli. BMW to k sreči še vedno obvlada. Če res potrebujete takšnega z oznako M60 in s 442 kW moči, je drugo vprašanje, vas pa vsaj ne bo razočaral pri zmogljivostih, ker vedno tako sune, da boste imeli vratne mišice hitro natrenirane. In to brez vsakršnega napora za avto.
Kdor hoče limuzino, ker je oblikovno bolj elegantna, naj vzame navadni i5, takšen karavan pa je krasen ravno zaradi prostornosti in uporabnosti. Prtljažnik ima skoraj 600 litrov, potniki zadaj sedijo odlično, med vožnjo pa je i5 tako presenetljivo tih, da z udobjem totalno razvaja. V tokratni barvi tudi dobro izgleda, zato sem mu dal kar naziv ’night rider’. Moj edini pomislek gre dosegu in času, ki ga boste prebili na polnilnicah. Sploh ob alternativi, ki sicer ni tako brutalno zmogljiva, se pa do Berlina lahko pelje brez vmesnega postanka. Razen če bo voznik moral na potrebo. Ja, o 520d touring je govora!
Tehnični podatki | BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro |
---|---|
Vrsta motorja | električni |
baterija | 81.2 kWh litij-ionska |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 442 (601) |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 795 |
Menjalnik | samodejni, enostopenjski |
Pogon | na vsa štiri kolesa, xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 5060 x 1900 x 1505 |
Medosna razdalja v mm | 2995 |
Prtljažnik v litrih | 570 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2425 (535) |
Največja hitrost v km/h | 230 |
Vrsta motorja | 3,9 |
poraba (po WLTP) v kWh | 20,9 |
povprečna poraba na testu v kWh | 24,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 73.900 |
Cena testnega vozila v EUR | 104.050 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 134.306 |
Night rider
Beri dalje