Če bi zelo poenostavil, bi lahko rekel, da je to iX1 s kupejevsko obliko strehe. Ampak BMW pravi, da so samo ohišja ogledal ista, vse ostalo je pa novo, drugačno. Kar se oblike tiče, je seveda stvar okusa, če so vam všeč številni (zame nepotrebni) elementi, ki ne ustvarjajo elegance, ampak kvečjemu delujejo kičasto, sploh s ceneno svetlečo plastiko. Je pa opazen, tega mu pa res ne morem očitati, še posebej s privlačno barvo, kot jo je imel testni avtomobil. Vseeno pusti vtis, kot sem se sam prepričal na svoji zanimivi poti, ker sem si tokrat za malo bolj izčrpen test izbral jug.
slika
Po devetih urah vožnje, ki bi jo z navadnim avtom prevozil v uri in pol manj, sem se znašel 650 kilometrov od doma, ustavil sem se pa dvakrat za polnjenje. Tudi vozil sem v resnici zelo počasi, da je bila poraba zmerna, ker ponoči zaradi malo prometa k sreči nisem bil ovira na cesti. Malo manj kot 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov je pokazal potovalni računalnik, baterija pa lahko shrani uporabno slabih 65 kilovatnih ur električne energije, zato mi je uspelo narediti dobrih 300 kilometrov po avtocesti. Ampak z res umirjeno vožnjo, še enkrat poudarim, ker če bi vozil 130 km/h, bi bilo dovolj ravno za kakšnih 250 kilometrov, potem pa ponovno na polnjenje.
slika
To me pri električnem iX2 v bistvu še najbolj moti – da je baterija majhna. Če ga uporabljate samo za dnevne vožnje, ne bo nikoli panike, če greste na tako dolgo pot, pa je hitro premalo, sploh ker se tudi polni bolj počasi za današnje standarde. Največ s 130 kilovati, kar je zelo povprečno. In moč polnjenja tudi ni tako konstantna kot pri recimo odličnem i4. Tovarna obljublja, da se od 10 do 80 odstotkov napolni v celo manj kot pol ure, no, pri meni je šlo malo dlje. Ko sem ga polnil od 10 do 95 odstotkov, je pa trajalo eno uro, čeprav z enosmernim tokom to ni tako priporočljivo, ampak žal Hrvati na jugu še niso imeli delujočega ionityja, da bi lahko na prvem napolnil manj, ker potem bi bila pa postanka res lahko krajša.
slika
Sicer je pa iX2 zelo prijeten avto tudi za dolge poti, ker ima veliko prostora za potnike, to pa je seveda posledica precejšnje rasti v primerjavi s starim. Meni je bil stari ravno zaradi zelo kompaktnih mer všeč, ta je pa zdaj skoraj 20 centimetrov daljši in tudi precej višji, tako da je izgubil tisti čar malega navihanega BMWja, ampak je postal veliko bolj resen. Prtljažnik v resnici tudi ni majhen, je pa dokaj nizek zaradi položne šipe. Še malo se moram vrniti k vožnji, ker je s paketom opreme M sport precej trd, torej blaženje je zelo čvrsto. Na lepih cestah ni neudoben, ni pa mehak, česar v resnici tudi nisem pričakoval, ker želi biti malo bolj športen s svojo sodo številko v imenu.
slika
Tukaj ga pa moram pohvaliti, ker je občutek na volanu zelo dober in tudi podvozje odlično deluje v ovinkih. Sicer se čuti, da tehta kar 2,1 tone, ampak vseeno v rokah deluje lahkotno, tudi hitre menjave smeri mu zaradi nizkega težišča ne delajo nobenih težav in trakcija je fantastična. Nobenega zdrsavanja koles ni, čeprav je navora skoraj 500 njutonmetrov, in to v vsakem trenutku. Vrhunsko se odlepi z mesta, do 100 km/h pospešuje 5,6 sekunde, zmore največ 180 km/h, kar ni tako pomembno pri električnem križancu, ampak meni največ šteje, kako krasno pospešuje iz ovinkov in kako lepo ter usklajeno deluje pogon z dvema motorjema. In lahko kar pozabite na vozne programe, ker jih v resnici ne potrebujete; vozite kar v najbolj učinkovitem efficient in pritisnite ’boost’ levo od volana, ko koga prehitevate. Takrat res močno sune, takšno funkcijo bi imel v vsakem avtu! Še posebej lepo se obnese na lepi zaviti cesti in ko želite hitro pospešiti iz ovinka, se kar odlepi, če vam seveda ni škoda gum, ker močno zagrabijo v asfalt.
slika
Eden lepše voznih križancev je na trgu, tako da če vam je to najbolj pomembno, je pravi za vas. Moč je 230 kilovatov, kar je 313 ’konjev’. Večinoma itak preveč, v praksi bi bil čisto dovolj tudi model 20, ampak ta je res boljši, veliko bolj dinamičen, volana ne trga iz rok kot pri tistem, ki ima samo prednji pogon, skratka priporočam ga s tem pogonom, če želite imeti tovrsten avto, ki niti približno ni poceni, saj je cena testnega le malo pod 75 tisočaki.
slika
Tudi pot nazaj ni bila kratka, spet se je zaradi polnjenja in počasne vožnje za kakšni dve uri podaljšala, kot bi bila s klasičnim avtom, ampak se da. Cenovno je nekje tam kot varčen dizel, ko se polnite na hitrih polnilnicah, tako da je tukaj bolj vprašanje, če se sploh želite ukvarjati še s tem. Na krajših poteh, ko je vse to nepomembno, pa boste uživali v enem najbolj dinamičnih električnih križancev, ki so v tem trenutku naprodaj.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki BMW iX2 xDrive30 M sport
Vrsta motorja električni
baterija bruto (neto) 64,8 (66,5) kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 230 (313)
Največji navor v Nm pri vrt./min 494
Menjalnik samodejni, enostopenjski
Pogon na vsa štiri kolesa, xDrive
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4554 x 1845 x 1560
Medosna razdalja v mm 2692
Prtljažnik v litrih 525
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2095 (510)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100km/h v s 5,6
poraba po normah EU (v kWh/100) 17,7
poraba na testu (v kWh/100)
Cena osnovnega vozila v EUR 55.400
Cena testnega vozila v EUR 55.400
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 74.493
Posted on

Dinamiko ima v malem prstu

BMW je že pred leti oral ledino na področju električnih avtomobilov s svojim i3, ki je bil res nekaj posebnega in na posebej razviti platformi, zdaj pa se elektrika širi v vse modele in iX2 se v tihi izvedenki pridružuje svojim bencinskim in dizelskim bratom.

Beri dalje
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc