Velikokrat se zalotim, da razmišljam o tem, kateri je pravi avto za uživanje v vožnji, tokrat pa razmišljanje ni bilo potrebno, ker smo na test dobili BMW M4 cabrio, ki izžareva samo to – užitek.
Če vam več pomenita umirjenost in udobje, imate vedno na voljo i7, če želite, da sta na maski ogromni ’ledvički’. Če želite še bolj surovo vozno dinamiko, je pri isti znamki tudi M2, čeprav je bil v prejšnji generaciji še bolj surov, tako da raje poiščite kar tistega. No, če vam več pomeni, da odprete streho in uživate v vseh pogledih, ki ste jih potem deležni, je pa takšen M4 cabrio kar prava zadeva. Meni sicer še bolj ustreza, da se umaknem nekam na prazno cesto in tam drsim skozi svet, daleč od vseh ostalih motečih dejavnikov. Če zaključim s filozofiranjem, ponovno ugotavljam, da idealen avto, ki bi lahko vse to združeval, seveda ne obstaja, je pa M4 cabrio skoraj perfekten kompromis, če le ni predrag za vas.

Lahko bi mu rekel, da je dvoživka, ne, heh, celo troživka, ker je lahko celo razmeroma udoben, lahko je pozerski, lahko uživaški in predvsem noro hiter. Jp, to je še malo močnejša varianta competition, kar pomeni zdravih 530 ’konjev’ in samo 3,7 sekunde z mesta do 100!

Če že zaradi česa, je cabrio res dobra izbira, da boste uživali v lepem polnem zvoku. BMWjev vrstni šestvaljnik z dvema turbinama ima v M4 competition globok in močan zvok, je kar precej bolj podoben kakšnemu osemvaljniku kot njihovi klasični šestvaljniki, ki imajo bolj rezek zvok. In tudi lepo poka pri prestavljanju dol, tako da to ima in to je pomembno! Moči ima tudi več kot dovolj, so mu s spremembo v softveru dodali še 20 ’konjev’, da bo močnejši od tistega pred prenovo, motor se rad vrti, je odločen, ampak menjalnik je tisti, ki me totalno navduši. Osem prestav ima, ki jih tako hitro menja, da mu tudi sam z ročnim ne bi bil konkurenčen. Tudi tehnični podatki to potrjujejo. So menjalniku v tej različici competition dodali še zračno-oljni hladilnik, da se ja ne bo pregrel, če mu boste pulili živce. Mogoče edino ena ’malenkost’, in sicer pogon, ki je po novem lahko samo še štirikolesni pri competition. Sicer to večine sploh ne bo zmotilo, ker so raje bolj na ziher, čeprav se ga da pri tem avtu celo izklopiti in imate pogon samo na zadnji kolesi za kakšne lepe krofe ali drsenja, pravi puristi bodo pa rekli, da želijo tistega. Bodo pa spet kupili starega, tu ni izbire. Vseeno se med vožnjo obnaša bolj na zadnji kolesi gnan avto kot štirikolesni, kar je vsekakor plus. Tudi volana zato ne trga iz rok in občutek na njem je večinoma dober, čeprav bi bil za moj okus lahko servo še malo manj močan, torej bi bilo lahko vrtenje volana še bolj težko, kot se vozniškemu stroju tudi poda.

Ko zaidem na področje vožnje, pa je jasno, da za največje navdušence tudi kabrio ni prava izbira. Kot prvo je okrog 150 kilogramov težji od kupeja in zato za dve desetinki počasnejši z mesta do 100, predvsem pa se bolj čuti na slabših cestah, da nima strehe, ki je tudi močan nosilni element. Seveda so dobro ojačali karoserijo spodaj, ampak povem, da se tresljaje in vibracije vseeno čuti, ko voziš zares. In tudi masa blizu dveh ton ni hec. Bo pa marsikdo to brez težav požrl, morda niti ne bo čutil, če ni tako zahteven, ker je tudi vožnja brez strehe poseben užitek, sploh s tako močnim, glasnim in hitrim avtom.

M4 cabrio je res dobro izdelan, kar se potem pozna med umirjeno vožnjo, ko se lahko čisto sproščeno voziš, motor je lahko lepo tih, menjalnik nežno prestavlja, OK, podvozje pač ne more požreti vsega, ampak se da z njim živeti čisto brez skrbi in težav vsak dan, predvsem pa je streha krasno zatesnjena, tako zvočno kot termično, da je tudi vožnja po avtocesti prijetna, če nočete imeti prepiha v glavi. Ker brez vetrne zaščite, ki jo seveda zelo priporočam, pa je kar precej vetra. Sama streha je seveda platnena in potrebuje 18 sekund, da se zloži do hitrosti 50 km/h, torej ravno dovolj hitro, da jo zaprete in spet odprete, ko se zapeljete na in potem z avtoceste.

Če se boste lepo vozili, bo poraba lahko tudi samo 10 do 11 litrov, če ga boste uporabljali tako, kot si pravi BMW M zasluži, pa navzgor skoraj ni meje. Ampak, da se vrnem na realna tla oziroma na sprednji sedež, če vas že zanima uporabnost: sedi se super, prostora je spredaj dovolj, zadaj za silo, torej za kakšno poziranje v mestu, na odprtih cestah pa tam nobena frizura ne bo ostala perfektna, razen najini z Anžetom. Prtljažnik nekaj robe požre, ni pa za selitve, ker je dolg in precej plitek.

In če se vrnem čisto na začetek: ja, noro dober je M4 tudi v izvedbi cabrio. Sem mislil, da bo preveč kompromisov, pa jih v resnici ni. Je kupe seveda še za pikico boljši med divjo vožnjo, ampak če si res želite hiter avto brez strehe, vam bo ta pisan na kožo.
Tehnični podatki | BMW M4 competition M xDrive cabrio |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2993 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 390 (530) pri 6.250 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 650 od 2.750 do 5.730 |
Menjalnik | samodejni, osemstopenjski, M steptronic |
Pogon | na vsa štiri kolesa, M xDrive |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4801 x 1887 x 1399 |
Medosna razdalja v mm | 2857 |
Prtljažnik v litrih | 385 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 2000 (345) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 3,7 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 10,3 |
Poraba na testu v l/km | 10,9 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 112.000 |
Cena testnega vozila v EUR | 112.000 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 126.930 |
Tukaj ne potrebujete frizerja
Beri dalje