Pravi mustang ni električen, pravi mustang je V8. Amen. Danes je že samo to dovolj, da damo avtu vrhunsko oceno, čeprav je mustang v svoji najnovejši izvedenki tudi zares dober.
Je pa to tudi mustang z verjetno najboljšim imenom - dark horse. In to je zdaj najbolje opremljena različica, včasih je bila mach-1, k sreči tudi nova še vedno ’leti’ in ima zdaj po tovarniških podatkih celo za 1 kilometer na uro večjo končno hitrost, 250 namesto ’samo’ 249 na uro, kot je zmogel stari. Pa čeprav ima po novem 7 ’konjev’ manj moči!

Vem, se ukvarjam z malenkostmi, ampak namenoma, ker ’novi’ mustang v resnici ni zelo nov; motor je praktično enak, menjalnik tudi, še vedno je samodejni in ima 10 prestav, med katerimi se včasih zdi, da ne zna izbrati prave, zato bi veliko rajši v njem videl 6-stopenjski ročni tremec, ker je vrhunski in iz starega shelbyja 350 GT. Ampak si ga lahko omislite tudi pri nas, tako da ni panike. Kaj je še novo? Malo drugačne luči so, bolj ozke, dodatne nalepke, če se odločite za dark horse, in pa seveda lep logotip na zadku. Pa nekaj tečnih novih opozorilnih sistemov, med katerimi mi je še posebej šel na živce tisti za opozarjanje na roke na volanu, ko sem vozil naravnost na avtocesti, čeprav sem ga držal z obema.

Bolj pomembno za vsakega pravega voznika pa bo to, da ima dark horse še bolj zmogljive zavore brembo, res dobro grizejo v diske, in pa seveda podvozje magneride. To naredi tisto razliko, ko lahko celo avto, kot je mustang, voziš vsak dan, ali pa z njim režeš ovinke na prazni cesti, tako da mirno lahko rečem, da je to najbolj vozniški serijski mustang do danes. Aktivno vzmetenje ves čas zelo učinkovito prilagaja blaženje, tako da lepo otrdi, ko močno zavijete, in je še vedno dovolj mehko, ko vozite naravnost. To je pomembno pri avtu s toliko moči, ker jo res želite in morate izkoristiti, ker kdo je pa ne bi, ko spredaj poje V8!

Tudi za oči je velik motor krasen, sicer pa ima 5 litrov delovne prostornine, po novem 334 kilovatov, to je 453 ’konjev’. Poudarjam po novem, ker so mu še malo omejili moč v primerjavi z ameriškim, ki ima okroglih 500 ’konjev’, ker pri njih očitno ni tako važno, kaj pride ven iz tistih zajetnih štirih cevi zadaj. K sreči se tudi ’naš’ zelo rad vrti, največjo moč doseže pri 7250 vrtljajih, in to je tisto, čemur jaz pravim veselje!

Pri tem je pa zraven še delna zapora zadnjega diferenciala, zato ovinke požira kot za šalo. In vodljivost je še boljša, volan je bolj neposreden kot prej, čeprav še vedno ni občutek na njem tako dober, kot je lahko pri kakšnem evropskem avtu. Lahko pa nastavljate trdoto. Tu so potem še odlične gume, veliko moči, a sem že omenil super zvok osemvaljnika? Pa super sedeža recaro, res ga je veselje peljati na ježo. Ne v kas, v galop!

Kabina je tudi izboljšana, nekaj gumbov so k sreči ohranili in Ford ima enega boljših sistemov za upravljanje tudi med vožnjo. Se boste kar hitro znašli, čeprav bi moralo biti na voljo več bližnjic, ki si jih lahko sami nastavite. Pa zaslon pred voznikom je tudi dober in sistem ima unreal engine, kar feni videoiger dobro poznamo, zato pa ima tako lepo grafiko in animacije. Tudi sam izgled merilnikov je možno spreminjati in meni je bil daleč najbolj všeč nostalgičen iz mustangov v 80ih letih. Sam se dobro počutim za volanom, ker je prostora veliko, sedeža sta dovolj široka tudi za Američane, me pa moti, da kljub drugačni nastavitvi prezračevanja vedno piha iz reže ob vratih v glavo, usnje na sedežu škripa, ko drgne ob levi stebriček, pogrešal pa sem tudi ledveno oporo. Preglednost ni slaba naprej in vstran, ker je B-stebriček tako zadaj, ampak to seveda pomeni tudi, da so vrata zeloo dolga. Zadaj pa ni za sedeti, ampak bolj za vreči kakšno torbo ali kaj podobnega. Isto prtljažnik: torbe ja, pralni stroji ne. Ampak ni tako majhen, po litrih je celo podobno velik kot v focusu.

Konji so žejni, to je jasno. Če boste redno poslušali rezgetanje, boste težko shajali z manj kot 15 litri na 100 kilometrov, tako da vas bo mustang ves čas opominjal, da je muscle car - avto z mišicami. Rad jih pokaže, mogoče jih je prejšnji s svojim izgledom še malo bolj, ampak če je temen in s pravo mašino pod sprednjim pokrovom, je užitek zagotovljen. Bolj kot kdajkoli prej in čeprav to ni ultimativen stroj za napadanje ovinkov, se boste v njem smejali tudi takrat, ko se boste vozili naravnost. Ali stali na mestu in kurili gume, ker tudi funkcijo ogrevanja pnevmatik pred dirkanjem ima. V meniju izberete ’line lock’, držite zavoro, elektronika poskrbi, da se zadnji zavori sprostita, pohodite plin in dimna zavesa je tu. S solzico v očesu na koncu upam samo, da nisem zadnjič gledal prahu, ki se dviguje za dobrim in čistokrvnim divjim konjem.
Tehnični podatki | ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 5038 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 334 (453) pri 7.250 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 540 pri 5.100 |
Menjalnik | samodejni, desetstopenjski, selectshift |
Pogon | na zadnji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4819 x 1917 x 1403 |
Medosna razdalja v mm | 2719 |
Prtljažnik v litrih | 381 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1837 (333) |
Največja hitrost v km/h | 250 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 4,4 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 12,0 |
Poraba na testu v l/km | 15,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 67.000 |
Cena testnega vozila v EUR | 82.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 86.220 |
Poslednji žrebec
Beri dalje