Pred dvajsetimi leti je Ford rad uporabljal divje mačke za poimenovanje svojih modelov. Na primer modelov cougar ali puma. Oba sta bila nizka, sloka, po dveh desetletjih pa se puma vrača! Simpatična, ampak precej drugačna kot nekoč.
Dve desetletji pozneje je jasno, da z reinkarnacijo modela puma v obliki majhnega kupeja ne bi bili deležni stoječih ovacij odobravanja, zato so taktiko pametno spremenili in ponudili majhen križanec. Saj veste, kako popularni so, zato nam jih proizvajalci veselo servirajo v neštetih oblikah in prav toliko znamkah. Kjer bi z novo pumo pri Fordu lahko zamočili, so že pokazali z ecosportom, ki pri nas ni bil priljubljen, zato so obrnili ploščo in ustvarili presenetljivo zabaven, zanimiv in sposoben majhen avtomobil. Ta v sebi skriva še kakšen trik ali dva, ob katerih se vam bo zaradi zadovoljstva še dolgo smejalo.
Čeprav me sprednje luči oziroma kar celoten gobec avtomobila najprej spomnita na porsche macan, podobnosti z dvajset let staro prvotno pumo vseeno ni malo. Luči jo izdajajo, sprednje reže za zrak prav tako, pa še najbolj značilna barva novinke je zopet modra, prav takšna, kot je bila tudi v ponudbi takrat. Ampak namesto majhnega kupeja je puma sedaj oblikovno nabit ter zelo posrečen majhen križanec. Jasno, le s sprednjim pogonom, saj se z njim ne boste podajali v neznano, ne?
Puma stoji na platformi fieste, zato je prva stvar, ki jo hočem in moram pohvaliti, vozniška lahkotnost. Ker je višja od fieste, se v zavojih malce bolj nagiba, jasno, ampak res le malce bolj, vseeno ostaja zelo prepričljiva. Z veseljem se požene v ovinek, ni okorna, ni pretrda, občutek na volanu je odličen, za tiste, ki vam vozne lastnosti pomenijo veliko, je tole križanec za vas, ker je odličen. In predvsem dobro pregleden in lahkoten, torej ga bo tudi gospa vozila z veseljem.
Z voznikovega sedeža je notranjost v večji meri kopija tiste v fiesti. Celoten osrednji del armaturne plošče z zaslonom vred je enak, razlike se pokažejo drugod: v precej bolj shranjevalno sposobnem okolju, kjer je odlagališč precej, in v digitalnih merilnikih pred voznikom. Zaslon ima diagonalo dobrih 12 palcev in je res pregleden. Ford ga je ponekod v svojih modelih že uporabljal, pri nas pa je s pumo na voljo prvič. Omogoča izpis različnih podatkov, ločljivosti ne gre oporekati in nasploh vozniku postreže s številnimi informacijami.
Pravzaprav je celotna notranjost zelo lično izdelana, kar od najbogatejše opreme ST-line X sicer tudi pričakujem, veliko je mehkih materialov in imitacije karbonskih vlaken. Sedeža sta odlična, volan fino sede v roke in položaj za njim je brezhiben. Osebno me malo moti le prenizko postavljena prestavna ročica, ampak je to le moja kaprica. Če bi bila višje, bi bila bolj pri roki in celotna izkušnja še malenkost boljša.
Celo prostora na zadnjih sedežih ni premalo, čeprav ima avto samo 4,2 metra v dolžino. Sam za sabo normalno sedim, res da sem med manjšimi, ampak nad glavo ne boste imeli problemov, pri kolenih pa tudi gre. In dva otroka se bosta v svojih sedežih zadaj počutila čisto v redu. Bolj kot prostornost zadnje klopi pa tokrat navduši prtljažnik, ki v sebi skriva nadvse inovativno rešitev.
Njegova skupna prostornina je 456 litrov, kar je celo precej več kot pri focusu. Pri tem seveda pomaga ogromen predal pod dvojnim dnom, ki sprejme kar 80 litrov in ne navduši le zaradi svojega volumna, ampak tudi zato, ker dejansko omogoča, da v prtljažnik postavite kakšen visok predmet, ki ga sicer ne bi mogli. Dame na primer kakšen visok fikus, moški pa led in vanj hladno pijačo. Ja, celoten spodnji del je iz robustne plastike, spodaj pa ima čep, zato voda in ostala umazanija lahko steče ven, ali pa jo pač sami splaknete iz avtomobila. Pravzaprav zelo enostavna stvar, ki pa je očitno potrebovala ogromno inovativnega razmišljanja, da se je nanjo sploh nekdo spomnil. Bravo!
Ford bi zgodbo s pumo lahko zapeljal bistveno slabše in le izkoristil slavno ime, tako pa so uporabili veliko domišljije, da so ustvarili privlačen avtomobil. Ampak takšen potrebuje tudi zanimiv motor in v primeru pume je to litrski turbobencinar. Tri različice tega motorja so na voljo, testna pa je s 114 kilovati oziroma 155 ’konji’ najmočnejša. In obenem je še blagi hibrid.
Trivaljnik mrmra s svojim značilnim robustnim zvokom, se pa med vožnjo močno pozna, da mu pomaga še majhen elektromotor, ki je sicer premajhen, da bi se puma lahko neslišno vozila zgolj na elektriko, vseeno pa dovolj velik, da je pomoč občutna. Sploh pri speljevanjih, ali pa ko prestavim v višjo in pohodim plin, takrat takojšen ’elektronavor’ pomaga, ko bencinski motor še ne zmore kazati mišic. Teh v takšnem primeru najmočnejše različice ni malo, 155 ’konjičkov’ poskrbi za kar suvereno premikanje. Pogrešal sem le malo več karakterja in se mi je zato kolcalo po 1,5-litrskem turbomotorju iz fieste ST! Torej še malo več veselja do vrtenja in še malo bolj agresiven zvok, ker je motor res dober in tudi zavrti se dokaj rad. Na testu smo imeli porabo okoli 7,5 litra, kar je glede na zabavo, ki nam jo je zagotavljal, super. Manj avtoceste ali izkoriščanja vse moči, pa bi bila poraba lahko celo pod sedem litrov.
Med tremi paketi opreme lahko izbirate, ampak sam priporočam vsaj ST-line, da so potem obrobe koles v barvi avtomobila in nasploh puma izgleda še posebej mišičasto. Takšen ST-line X prinese še za palec večja platišča, samodejno klimo, delno usnjene sedeže in ozvočenje z desetimi zvočniki!
Če na pumo gledam kot na zvočnik, je pregrešno draga. Če kot na hladilnik, tudi. Kot avtomobil z veliko talenti in predvsem z zelo zanimivim karakterjem je več kot dostojen in času primeren naslednik prvotne pume. Seveda tako bogato opremljena puma ni poceni, še vedno boste zanjo odšteli več kot trideset tisočakov, ampak ob tem dobili tudi zelo vsestranski avtomobil. In v prtljažniku prostor za pijačo, akvarij ali sveži ulov, vse je odvisno samo še od vaše domišljije, Ford je je uporabil več kot dovolj.
Tehnični podatki | Ford puma 1.0 ecoboost mHEV 114 kW ST-line X |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 999 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 114 (155) pri 6.000 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 1.750 |
Menjalnik | ročni, šeststopenjski |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4207 x 1805 x 1552 |
Medosna razdalja v mm | 2588 |
Prtljažnik v litrih | 456 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1389 (371) |
Največja hitrost v km/h | 205 |
Pospešek 0-100km/h v s | 9,0 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 6,2 |
Poraba na testu v l/km | 7,4 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 22.380 (*1.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 27.030 (*1.500 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 32.380 (*1.500 EUR popusta) |
Mijaaaav
Beri dalje