Superb je eden tistih družinsko praktično popolnih avtomobilov, ki na cestah ‘pluje’ skoraj neopaženo, a vozniku in sopotnikom ves čas zagotavlja vse, kar potrebujejo: izjemno prostornost, veliko udobja in nasploh odlično notranje okolje.
Kdor je spremljal naše prispevke s passatom, ve, da imam prijatelja, ki je nor na ta model in ima zdaj že četrtega po vrsti, tega novega, jasno. Bi najbrž začel že s prvo generacijo, pa ga še ni bilo na svetu, ko je Volkswagen že začel izdelovati passate. In čeprav je novi passat izjemno prijeten avtomobil, dodajam, da mi je superb še bolj všeč, in to zaradi vsaj dveh stvari, čeprav ju izdelujejo v isti tovarni.

Za začetek se mi zdi lepši. Seveda je izgled subjektivna stvar in drži tudi, da je superb v zadržani beli barvi in z osnovno opremo za pogledati prav tako zelo dolgočasen in ne izstopa, takšnega sem videl na cesti ravno v času testa našega, s pravo barvo in bogato opremo, kot ju je imel testni, pa je še precej lepši od passata. Zlata barva v kombinaciji z atraktivnimi platišči namreč izpade izjemno elegantno, za povrhu vsega pa je oprema Laurin&Klement še najbogatejša. To je prva prednost.

Notranjost superba je druga. Celotno okolje me navduši, ker je oblikovno prijetno, materiali so dobri in s pravo barvno kombinacijo notranjost superba deluje precej premijsko. Rjava notranjost testnega je sploh privlačna, veliko usnja pomeni, da deluje prestižno, z dodatnimi barvnimi elementi pa ji nihče ne more niti več pripeti oznake dolgočasna. Obenem pomagajo številne praktične rešitve simply clever, ki poskrbijo, da okolje ni le lepo, temveč predvsem praktično. Odlagalnih mest je veliko, volanski obroč ima klasična stikala, prostora je ogromno spredaj in zadaj, zato celo razvajenim potnikom v tem avtomobilu ne bo hudo.

Kakšna stvar me sicer malo moti oziroma ni tako zelo praktična, kot bi bila lahko s kakšnim stikalom več. Lep primer so moderna stikala z amoled zasloni v sredini. Zanimiva stvar, moti pa, da so stikala večfunkcijska in je na vsakega od njih potrebno večkrat pritisniti za dostop do vseh funkcij. Srednje stikalo za nastavljanje jakosti prezračevanja je hkrati tudi stikalo za nastavitev glasnosti radia, izbiro voznih programov in še to, kam vam bo pihalo iz zračnikov. Seveda na takšen način notranjost deluje bolj minimalistično, pospravljeno, najbolj praktična pa takšna rešitev vseeno ni. Sredinski zaslon je bil v testnem superbu osnovni, torej z manjšo diagonalo, a dodajam, da za večjega doplačilo ni potrebno, ker je takšen več kot dovolj velik in obenem še manj štrli iz armature. 12,9 palca meri diagonala, torej vseeno ni majhen.

Za voziti v tem segmentu enostavno ni bolj prijetnega karavana. Oba s passatom sta tiha in udobna, blaženje je krasno in krmiljenje komunikativno. Če odmislim velike premijske limuzine z vsaj dvojno ceno, je tole dober vozniški stroj. S superbom smo se peljali do Gardalanda in imeli porabo samo 5,5 litra, doseg s polnim rezervoarjem pa okoli 1300 kilometrov. In to s štirimi potniki v avtu in skoraj polnim prtljažnikom, ker je itak tako velik, da ga celega skoraj ni možno napolniti. Čeprav bi včasih želel malo več moči in bi bil ’204-konjski’ TDI bolj suveren, je večino časa ’150-konjski’ povsem zadosten. Pač, od viška glava ne boli, resne potrebe po močnejšem pa ni.

Nekajkrat, ampak res le nekajkrat se mi je zazdelo le, da spredaj podvozje malo doni in grbin ne umiri povsem tiho, so pa to malenkosti, ki niso vredne jamranja. Še posebej ne, ker je superb zvočno zelo lepo zadušen, stranska stekla so za več tišine dvojna in na daljših poteh je to potovalnik, ki navduši. Po drugi strani se tudi v mestu znajde dovolj dobro, kolikor se pač skoraj petmetrski karavan lahko znajde, in pred trgovino ga boste brez težav parkirali. Težko kdaj ne najdem kakšnih pripomb pri vožnji, tukaj jih pa skoraj nimam!

Še eno prednost superba najdem v primerjavi s passatom. Na voljo je tudi kot limuzina, če vam to bolj paše. Jaz bi vseeno imel kar karavan, ker je prtljažnik v njem kot mini Postojnska jama. Če to ni dovolj, je zadaj vlečna kljuka ali pa vzdolžni nosilci na strehi za tiste od vas, ki imate dopuste za evakuacijo. Kljuka seveda ni serijska in zahteva doplačilo, jo pa nadvse priporočam, ker je lepo skrita v podkožju in ne kazi izgleda, s pritiskom na stikalo pa se prikaže in omogoča, da nanjo zapnete prikolico, nataknete nosilec za kolesa ali kaj drugega. Skratka, eden najbolj uporabnih družinskih avtomobilov je superb combi in eden od tistih, ob katerem bo tudi žena mirna, ko se bo treba seliti na dopust, čeprav s ceno preko 51 jurjev niti približno ni poceni, pa tudi od passata ni praktično nič cenejši. Če bodo spet naredili še različico scout s štirikolesnim pogonom, malenkost večjim odmikom od tal in malo bolj robustnim izgledom, bo pa naravnost perfekten.
Tehnični podatki | Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K |
---|---|
Vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1968 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 110 (150) od 3.000 do 4.200 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 360 od 1.600 do 2.750 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DSG |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 1678 (563) |
Medosna razdalja v mm | 2841 |
Prtljažnik v litrih | 690 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1678 (563) |
Največja hitrost v km/h | 222 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 9,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 5,4 |
Poraba na testu v l/km | 6,0 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 35.562 |
Cena testnega vozila v EUR | 46.373 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 51.646 |
Mir v družini
Beri dalje