Ostali modeli ID. niso tako uspešni, kot so pričakovali Nemci, ampak tudi oni se učijo in čeprav imam občutek, da bodo kmalu vsi potegnili ročno pri električnih avtih in se vprašali, kaj dejansko počnejo, je ravno zdaj prišel na ceste njihov najboljši električni avto, ID.7 tourer.
slika
Kot da bi jih bilo sram starih uveljavljenih imen, so svoj električni karavan poimenovali tourer, čeprav je že dolga leta karavan pri Volkswagnu imenovan variant. Takšno ime bi bilo čisto super tudi pri ID.7, ampak so morali spet izumiti nekaj novega, čeprav je staro super. Če bi vam rekel, da je to električni passat variant, bi takoj vedeli, za kakšne sorte avto gre, čeprav nista v resnici niti približno v sorodu.
slika
ID.7 ima čisto posebno platformo, ki so jo Nemci razvili za svoja polna električna vozila. Nobene možnosti ni tukaj za klasične motorje, ker je že v osnovi vse zgrajeno okoli velike baterije v dnu, ki je hkrati tudi nosilni del karoserije. Včasih so bili električni avti visoki, zdaj pa že znajo baterijo zapakirati tako, da je lahko avto normalno visok in kljub temu prostoren. Celo razkošen, ID.7 tourer ima namreč ogromno prostora povsod. Pa saj ga tudi mora biti, ker je dolg samo 4 centimetre manj kot 5 metrov.
slika
Voznikov delovni prostor je isti kot pri limuzini in ker smo že tam pohvalili počutje, ga lahko tudi tukaj. Ogromen 15-palčni zaslon je postal veliko uporabnejši, ker so bližnjice ’bližje’, me pa seveda tudi tukaj moti, da ni več pravih gumbov, ki jih pritisneš, sploh tisti na volanu so obupni in so jih k sreči vsaj pri svojih klasičnih volkswagnih spet zamenjali s pravimi. Da se ne boste preveč jezili, imata sedeža še masažo, pa tudi sicer sta zelo udobna in super nastavljiva, kot v takšnem avtu tudi morata biti.
slika
Edina res očitna sprememba v primerjavi z limuzino, ki ste jo po mojem tudi sami opazili, je torej drugačen zadek. Prtljažnik v njem je s 605 litri prostornine od limuzinskega večji za dobrih 70 litrov, je uporabno pravokotne oblike, dolg, nakladalni rob je prijetno nizek, ampak mogoče je še bolj pomembno, da je tourer oblikovno skladnejši in zato precej lepši na pogled. Lahko skriva tudi gumb za vlečno kljuko, kar je super, dvomim pa, da boste z njim vlekli težke počitniške prikolice ampak bolj vozili kakšna kolesa in podobno.
slika
In vožnja? Zelo prijetna, ker je udobna in tiha. Sproščujoča! Avto res tako lepo umirjeno deluje, da si prav v nekem ’zen-modu’ v njem. Zelo udobno blaži neravnine, po zaslugi dobre izdelave in seveda pogona je ves čas tiho … če je to za vas pomembno, boste težko našli bolje.
slika
Pa tudi same vozne lastnosti niso slabe, če mislite, da je to slab kompromis. Ker je pogon zadaj in se sprednji kolesi zavrtita levo in desno veliko bolj kot recimo pri passatu, je občutek med vožnjo zelo dober. Ne bom rekel dinamičen, ampak takšen ID.7 se lahko pelje kar precej hitro, če ni preveč spolzko, ker potem pa že pride do izraza velika masa 2,2 tone. Tudi velikost se pozna na zaprtih ovinkih, ampak spet tukaj pomagata krasna vodljivost in dovolj dober občutek na volanu, zato nima težav. In seveda pomaga še moč motorja, ker 210 kilovatov, to je 286 ’konjev’, sploh ni malo. V 6,6 sekunde pospeši z mesta do 100 km/h, da boste imeli občutek, kako hiter je. Ampak pri električnih avtih najbolj navdušijo vmesni pospeški, ko se počasi pelješ in potem pohodiš pedal, recimo med prehitevanjem, tu pa res pride do izraza ves navor, 545 Nm ga je tukaj, in to v vsakem trenutku. Še vedno pogrešam bolj učinkovito rekuperacijo, ker premalo zavira celo v načinu B (Brake), zato Volkswagnovih električnih vozil praktično ne moreš voziti z enim pedalom.
slika
Polnjenje je tudi pomemben del električnega avta, pri ID.7 bom rekel, da je vse skupaj zelo povprečno. Poraba je sicer kar dobra, 18 kvur na 100 kilometrov z zelo raznoliko vožnjo pri zmernih jesenskih temperaturah, kar pomeni brez težav doseg preko 400 kilometrov, pri polni bateriji mi je večkrat kazalo celo 450, je pa res, da so bile temperature takrat še bolj prijetne in je potem tudi doseg dober. Baterija ima sicer neto kapaciteto 77 kilovatnih ur, samo polnjenje pa 11 kilovatov na izmeničnem in največ 175 kilovatov na enosmernem. Pri volkswagnih je moč polnjenja zelo oziroma preveč odvisna od tega, koliko je bila baterija polna, ko ste jo priklopili, tako da doseže tudi največjo moč, itak, ampak ta kar hitro pade, ko se napolnjenost povečuje. Ko smo ID.7 priklopili pri okoli 10 odstotkih napolnjenosti, je zlahka polnil z največjo močjo, ko je bila baterija vsaj 30 odstotkov polna, pa obljubljene polnilne moči niti od daleč ni videl.
slika
In ravno zato ta avto ni za vsakogar. Kdor išče ’passat na elektriko’ in pričakuje brezskrbno vožnjo na tisoče kilometrov dolgih poteh, naj pozabi nanj. Kdor išče moderen, udoben, privlačen, tih, močan, prostoren avto, ima doma polnilnico in ga ne moti občasno čakanje na hitrih polnilnicah, bo pa z ID.7 tourer zelo zadovoljen, ker je to brez dvoma najboljši električni volkswagen do zdaj. Niti približno pa ni poceni, saj je pri testnem cena zlezla že krepko preko 60 tisočakov.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Vrsta motorja električni
baterija 77.0 (82.0) kWh litij-ionska
Moč v KW (KM) pri vrt./min 210 (286)
Največji navor v Nm pri vrt./min 545
Menjalnik samodejni, enostopenjski
Pogon na zadnji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4961 x 1862 x 1551
Medosna razdalja v mm 2971
Prtljažnik v litrih 605
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2195 (455)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100km/h v s 6,6
poraba v kWh/100 km 14,5
poraba na testu v kWh/100 km 18,7
Cena osnovnega vozila v EUR 55.447 (*2.500 EUR popusta)
Cena testnega vozila v EUR 57.447 (*2.500 EUR popusta)
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 63.736 (*2.500 EUR popusta)
Posted on

Najboljši do zdaj

Volkswagen ni najbolj posrečeno začel svoje elektrorevolucije, s prvim ID.3 je bilo recimo kup problemov, ki so jih potem sčasoma zgladili, zdaj pa smo že pri številki 7, ki jo nosi najnovejši karavan.

Beri dalje
Najboljši do zdaj
TESTI
Najboljši do zdaj
volkswagen ID.7 tourer 77 kWh 4ALL
Iztok Krajnc
Poceni hibrid za množice?
TESTI
Poceni hibrid za množice?
MG3 hybrid+ luxury
Iztok Krajnc
Dinamiko ima v malem prstu
TESTI
Dinamiko ima v malem prstu
BMW iX2 xDrive30 M sport
Iztok Krajnc
Poslednji žrebec
TESTI
Poslednji žrebec
ford mustang fastback 5.0 V8 AT dark horse
Iztok Krajnc
Mir v družini
TESTI
Mir v družini
Škoda superb combi 2.0 TDI DSG L&K
Iztok Krajnc
Night rider
TESTI
Night rider
BMW i5 M60 xDrive touring M sport pro
Iztok Krajnc
SpaceX tudi na cesti
TESTI
SpaceX tudi na cesti
Tesla model 3 AWD long range
Iztok Krajnc
Avto, ki ga moraš imeti rad
TESTI
Avto, ki ga moraš imeti rad
Dacia duster 1.2 TCe 130 4x4 extreme
Iztok Krajnc
Tukaj ne potrebujete frizerja
TESTI
Tukaj ne potrebujete frizerja
BMW M4 competition M xDrive cabrio
Iztok Krajnc
Stalnica v avtomobilizmu
TESTI
Stalnica v avtomobilizmu
Volkswagen golf 1.5 eTSI DSG R-line
Iztok Krajnc