Mitsubishijev ASX ima francoske korenine, kar mu je v tej generaciji v kratkem času prineslo številne nadgradnje, da ostaja konkurenčen v tako zahtevnem segmentu. Tokrat tudi oblikovno veliko bolj izstopa.
Druga generacija mitsubishija ASX bi morala sicer na cestah pristati že leta 2019, vendar japonski prototip nikoli ni dočakal serijske proizvodnje, ker je bilo ceneje, da so se v navezi Renault-Nissan-Mitsubishi odločili izdelati ASX na osnovi druge generacije renaulta captur, kar pa je prineslo svojevrstne prednosti. Drugi ASX je tako k nam zapeljal spomladi leta 2023, konec lanskega leta pa že posodobljena različica z osveženim izgledom.

Zdaj se od renaulta captur precej bolj razlikuje predvsem po bolj drznem in jeznem pogledu, ki ima zdaj tudi znamenito masko 'dynamic shield', to pa je tisto, kar bodo ljubitelji mitsubishijev takoj prepoznali in se veselili, da je končno zapeljal iz dolge Renaultove sence. Vse ostalo je praktično enako kot pred prenovo, tudi zadek s širokim napisom Mitsubishi. Pomembna pridobitev so še polne led luči spredaj in zadaj že pri osnovnem modelu.

Materiali so za razred spodobno kvalitetni, izdelava se zdi kakovostna in kljub dobri meri digitalizacije so našli dovolj prostora za klasične gumbe, ker so še vedno najboljša rešitev, ko želiš na hitro nekaj vključiti ali izključiti. 10,4-palčni zaslon multimedijskega sistema je na voljo že pri vstopnem modelu in si zasluži vse pohvale, saj sistem poganja Googlov Android, ki deluje hitro, brez zatikanja, pregledni zemljevidi, ki so sicer na voljo samo pri najboljšem paketu opreme, pa nudijo cel kup informacij o dogajanju na cestah v živo. S prenovo je multimedija dobila še cel kup aplikacij in pametnega asistenta, ki sliši na ukaza 'Hej, Google!' ali 'OK, Google!', potem pa lahko kar z glasovnim ukazom spreminjaš tudi nastavitve prezračevalnega sistema. Nadgradnja avtomobila je prinesla še strešno okno in boljše ozvočenje Harman Kardon, ki svojo nalogo opravlja zelo dobro. Nad kvaliteto zvoka sem bil prijetno presenečen, manj pa me je navdušil sistem za 360-stopinjski pogled okoli vozila, ker je slika kamere zgolj povprečna.

Za križanca B-segmenta ponuja ASX dovolj prostora. Sedeža spredaj sta udobna, tudi zadnja klop, ki sicer ni tako široka kot pri konkurentih. Sidrišča isofix so prvič sicer res težje dostopna, ker je treba odpreti zadrgo in vas zna motiti, če boste otroške sedeže nameščali večkrat, kdor jih ves čas vozi s sabo, pa tega niti opazil več ne bo. Boste pa malčku lahko prilagajali oddaljenost do vašega sedeža s še vedno zelo koristno vzdolžno pomično klopjo, ki se lahko prestavi za 16 centimetrov. Tako je mogoče prtljažnik s 484 povečati na za razred kar ogromnih 616 litrov. Tudi sicer je prtljažnik med večjimi v razredu, uporaben, ravnih linij, brez nepotrebnih utorov, s polico nad dnom. Slednjo je mogoče prestaviti nižje, s čimer se poveča prostornina, v vsakem primeru pa boste brez večjih težav v prtljažnik spravili tudi otroški voziček in vrečke fiksno pritrdili na priročne kavlje.

Osveženi ASX ima zajeten seznam asistenčnih sistemov in najbolj tečne lahko izklopite z dvoklikom na skrajno levem gumbu, levo od volana. Tako potem ne bo več piskalo pri vsakem znaku, ki ga tako ali tako vidite, prepoznate in upoštevate, ker imate izpit. Krmiljenje je lahkotno in ASX je pregleden, tako da ga boste v mestu z lahkoto spravili v vsak kotiček. Vzmetenje ima zdaj za še odtenek boljše razmerje med udobjem in vozno dinamiko, čeprav od krmiljenja ne pričakujte veliko povratnih informacij, od podvozja pa ne pretirane športnosti. Bo pa ASX razmeroma udoben in tudi udobno tih na avtocesti, razen hrup več zaporednih lukenj bo glasno prenesel v kabino.

Za poganjanje testnega primerka je skrbel blagohibridni pogonski sklop, ki uporablja 1,33-litrski turbobencinski štirivaljnik s 116 kW sistemske moči, se pravi 158 'konjički'. Na voljo je sicer tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in manj moči, vendar ga za bolj udobno vožnjo priporočam s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Deluje povsem zadovoljivo in do 100 km/h vas bo pognal v osmih sekundah in pol, kar je sicer hitro, ampak je takšen pogon vseeno bolj namenjen varčevanju z gorivom kot neki hudi dinamiki. Da si vsaj za silo zasluži naziv blagi hibrid, poskrbi majhna baterija, ki shrani 0,13 kWh elektrike, 12-voltni generator pa rekuperira energijo med zaviranjem, jo shrani v baterijo in porablja med pospeševanjem, da je povečan tudi navor. Ko odvzamete plin, se motor med vožnjo izklopi in preide v način jadranja, ko pritisnete zavoro, pa sistem poveča zaviranje z rekuperacijo. Tako malo varčujete še z zavorami. Poraba bo odvisna od stila vožnje, če boste dinamično pospeševali, bo hitro nad sedem litrov, na regionalnih cestah bo lahko tudi dobrih 5. V preseku je pri nas poraba pokazala slabih sedem litrov, pa smo vozili kar veliko po avtocesti.

ASX z najbolj prefinjeno opremo instyle sicer ni poceni, brez popusta stane najmanj 30.450 EUR, vendar ima že vso tehniko za varnost in udobje. Najosnovnejši ASX bo ponudil enako mero prostora, zaradi manjših platišč celo za odtenek več udobja, olajšal pa vas bo za najmanj 21.850 EUR. Zanimivo je, da je kot predstavnik razreda B-SUV lahko zanimiva izbira za manjše družine, podobno kot captur, ki je pri nas zelo priljubljen in s katerim sta tudi cenovno precej poravnana. ASX zato ponuja nekoliko drugačne pakete opreme in pogoje financiranja, predvsem pa končno dovolj drugačno in tudi privlačno masko, da ju boste že od daleč ločili.
Tehnični podatki | Mitsubishi ASX 1.3 DI-T MHEV DCT7 instyle |
---|---|
Vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 1333 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 116 (158) pri 5.500 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 270 od 1.800 do 3.250 |
Menjalnik | robotiziran, sedemstopenjski, DCT7 |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4239 x 1797 x 1575 |
Medosna razdalja v mm | 2639 |
Prtljažnik v litrih | 484/616 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1373 (457) |
Največja hitrost v km/h | 180 |
Pospešek 0-100 km/h v s | 8,0 |
Poraba (po WLTP) v l/100 km | 6,0 |
Poraba na testu v l/100 km | |
Cena osnovnega vozila v EUR | 21.850 (*1.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila v EUR | 30.450 (*1.000 EUR popusta) |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 31.090 (*1.000 EUR popusta) |
Z novo masko je zapeljal iz sence
Beri dalje