Po 15 letih je na naše ceste ponovno zapeljala Toyotina velika limuzina camry. Krona, če prevedem njeno oznako, in v določenem pogledu si takšno ime zasluži, saj na marsikaterega tekmeca lahko gleda zviška.
V segmentu, v katerega je sedaj vstopil camry, je Toyota prej že imela predstavnika. Preden rečete, da camry že ni direktna zamenjava za avensis, ker je še večji in bolj premijski … se strinjam in tehnično gledano res ni, vendar pa mogoče lahko tudi je. Cenovno je precej primerljiv z avensisom in ni nič dražji od njegovih tekmecev, pri nas pa je zapolnil luknjo, ki zeva pri Toyoti v tem segmentu. Kdo ve, kdaj in če sploh bomo videli novo generacijo avensisa, zato je to še eden od razlogov, da je vrzel zapolnil prav camry. Konec koncev je tudi ta oblikovno zelo zadržan in ima tako še eno skupno točko z avensisom.
Ker imajo vsake oči svojega malarja, o obliki samo toliko: camry je precej ameriško oblikovana limuzina, kar je jasno, saj se odlično prodaja na oni strani luže, zato je podoba zadržana, no, z izjemo velike maske, ki mi je dejansko všeč, ker umirjenosti doda živahnejšo noto. Pa še bolj nastopaško deluje. In všeč mi je, da je tudi z boka avtomobil prav lepo in elegantno razpotegnjen.
Znotraj me moti le, da je spet ameriško dolgočasno, osrednji del z zaslonom je nedomiseln in morda celo staromoden, če ga primerjam z najboljšimi v segmentu. Ne deluje posebej moderno ali pa vsaj žlahtno, plastika okoli zaslona v kombinaciji s plastično imitacijo lesa prej spomni na retro čase devetdesetih let. Si pa vseeno ne zasluži večje kritike, ker uporabnost ne trpi. Zaslon je dokaj dober, vmesnik že poznano povprečen, odlagališč je veliko, ergonomija ni napačna, izdelavi pa ne morem niti malo oporekati. Spredaj je počutje v bistvu zelo dobro.
Še boljše je zadaj, zlasti pri najbogatejši opremi premium, ko imata potnika v sredinskem naslonu za roke še kvazi 'tablico', preko katere lahko na primer dvigujeta zadnji senčnik kot v prestižnem lexusu LS, nastavljata temperaturo in podobno. In zadaj je prostor odmerjen po košarkarsko, ne po direktorsko, z manj kot 170 centimetri višine sem bil zadaj skoraj izgubljen. Passat ali mazda6 ga imata manj pa sta podobno dolga. Tudi prtljažnik je gromozanski: sicer limuzinsko (ne)uporaben in z vodiloma, ki se zajedata v prostor, zato pa toliko bolj pripravljen požreti vso kramo, s katero si ne želite deliti prostora med vožnjo. Baterija je po novem pod zadnjo klopjo, se pa njeno naslonjalo ne podre, niti odprtine za smuči nima, zato boste morali smuči pozimi v vsakem primeru voziti na strehi. Zdaj pa sledi najboljša lastnost camryja!
Včasih se mi zdi, da pri takšnih limuzinah preveč poudarjamo športen pridih. Seveda, mazdo6 bom vedno pohvalil, ker je vozniško res prijetna in obenem ne pretrda, ampak camry je morda za tipičnega lastnika še veliko boljša kombinacija. Več kot povprečna je lega in nekako povprečen je občutek na volanu. Ob tem pa je udobje za ta segment vozil naravnost odlično. Tako nežno in udobno ne zmore voziti noben drug predstavnik konkurence, izničevanje cestnih anomalij je namreč vrhunsko. In ob tem se camry sploh ne pelje slabo, če se vam bo slučajno kam mudilo in boste nekoliko hitrejši. Tudi nagibanja karoserije ni preveč, vedite pa, da je končna hitrost omejena na 180 km/h, če pogosto vozite zelo hitro po nemških avtocestah.
Ena od postavk, ki vplivajo na udobje, je seveda tudi hrup. Pomanjkanje hrupa v tem primeru. Pri dizlih smo se kar navadili, da ves čas ’brundajo’. Kako nadležno je to, spoznaš šele, ko se pelješ tukaj. Večino časa v popolni tišini, motor se oglasi le, ko boste močno pohodili plin in takrat zvok res ni prijeten. Ne traja pa to kar v nedogled, saj se bencinski motor izklopi takoj, ko popustite pedal za plin. Zato kljub 218 ’konjičkom’, kolikor jih skupaj pridelata oba motorja, poraba zlahka ostaja med petimi in šestimi litri, torej na nivoju dizla. Seveda ne pričakujte brutalnih zmogljivosti, z navorom vas bo kakšen turbodizel bolj sunil v hrbet, se pa camry vseeno lepo premika, a svoje pospeške občutkom pridno skriva. S pogonom seveda kraljuje na mestnih ulicah, kjer nihče ne mara smradu in ropota starih dizlov.
Toyota je naredila izračun in ugotovila, da taksist v življenjski dobi svojega avtomobila, kar je najbrž v samo nekaj letih, prihrani preko 30 tisočakov, če camry primerjamo s klasičnimi dizelskimi predstavniki. Nekaj zaradi cene pa porabe, tudi tekočih stroškov. To pomeni, da bo v tem času zaslužil še skoraj za en takšen avtomobil, zato me ne čudi, da se v tujini zanj skoraj tepejo.
Verjetno bo po njem poseglo več flotnih kupcev in vas bo manj tistih, ki si ga boste kupili za doma, kar je v tem segmentu zelo pogost pojav. Če želite umirjeno limuzino z vsemi njenimi dobrimi in slabimi lastnostmi, je camry vrhunska izbira. Pa ne kličite potem mene, če boste zaspali za volanom.
Tehnični podatki | Toyota camry 2.5 VVT-i e-CVT HSD premium |
---|---|
Vrsta motorja | bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
Prostornina v ccm | 2487 |
Moč v KW (KM) pri vrt./min | 160 (218) pri 5.700 |
Največji navor v Nm pri vrt./min | 221 od 3.600 do 5.200 |
Menjalnik | samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT |
Pogon | na sprednji kolesi |
Mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4885 x 1840 x 1445 |
Medosna razdalja v mm | 2825 |
Prtljažnik v litrih | 500 |
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1735 (365) |
Največja hitrost v km/h | 180 |
Pospešek 0-100km/h v s | 8,3 |
Poraba (po normah EU) v l/km | 4,8/4,4/4,4 |
Poraba na testu v l/km | 6,5 |
Cena osnovnega vozila v EUR | 32.400 |
Cena testnega vozila v EUR | 38.900 |
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 39.450 |
Taksisti se tepejo za camry
Beri dalje