V segmentu, v katerega je sedaj vstopil camry, je Toyota prej že imela predstavnika. Preden rečete, da camry že ni direktna zamenjava za avensis, ker je še večji in bolj premijski … se strinjam in tehnično gledano res ni, vendar pa mogoče lahko tudi je. Cenovno je precej primerljiv z avensisom in ni nič dražji od njegovih tekmecev, pri nas pa je zapolnil luknjo, ki zeva pri Toyoti v tem segmentu. Kdo ve, kdaj in če sploh bomo videli novo generacijo avensisa, zato je to še eden od razlogov, da je vrzel zapolnil prav camry. Konec koncev je tudi ta oblikovno zelo zadržan in ima tako še eno skupno točko z avensisom.
slika
Ker imajo vsake oči svojega malarja, o obliki samo toliko: camry je precej ameriško oblikovana limuzina, kar je jasno, saj se odlično prodaja na oni strani luže, zato je podoba zadržana, no, z izjemo velike maske, ki mi je dejansko všeč, ker umirjenosti doda živahnejšo noto. Pa še bolj nastopaško deluje. In všeč mi je, da je tudi z boka avtomobil prav lepo in elegantno razpotegnjen.
slika
Znotraj me moti le, da je spet ameriško dolgočasno, osrednji del z zaslonom je nedomiseln in morda celo staromoden, če ga primerjam z najboljšimi v segmentu. Ne deluje posebej moderno ali pa vsaj žlahtno, plastika okoli zaslona v kombinaciji s plastično imitacijo lesa prej spomni na retro čase devetdesetih let. Si pa vseeno ne zasluži večje kritike, ker uporabnost ne trpi. Zaslon je dokaj dober, vmesnik že poznano povprečen, odlagališč je veliko, ergonomija ni napačna, izdelavi pa ne morem niti malo oporekati. Spredaj je počutje v bistvu zelo dobro.
slika
Še boljše je zadaj, zlasti pri najbogatejši opremi premium, ko imata potnika v sredinskem naslonu za roke še kvazi 'tablico', preko katere lahko na primer dvigujeta zadnji senčnik kot v prestižnem lexusu LS, nastavljata temperaturo in podobno. In zadaj je prostor odmerjen po košarkarsko, ne po direktorsko, z manj kot 170 centimetri višine sem bil zadaj skoraj izgubljen. Passat ali mazda6 ga imata manj pa sta podobno dolga. Tudi prtljažnik je gromozanski: sicer limuzinsko (ne)uporaben in z vodiloma, ki se zajedata v prostor, zato pa toliko bolj pripravljen požreti vso kramo, s katero si ne želite deliti prostora med vožnjo. Baterija je po novem pod zadnjo klopjo, se pa njeno naslonjalo ne podre, niti odprtine za smuči nima, zato boste morali smuči pozimi v vsakem primeru voziti na strehi. Zdaj pa sledi najboljša lastnost camryja!
slika
Včasih se mi zdi, da pri takšnih limuzinah preveč poudarjamo športen pridih. Seveda, mazdo6 bom vedno pohvalil, ker je vozniško res prijetna in obenem ne pretrda, ampak camry je morda za tipičnega lastnika še veliko boljša kombinacija. Več kot povprečna je lega in nekako povprečen je občutek na volanu. Ob tem pa je udobje za ta segment vozil naravnost odlično. Tako nežno in udobno ne zmore voziti noben drug predstavnik konkurence, izničevanje cestnih anomalij je namreč vrhunsko. In ob tem se camry sploh ne pelje slabo, če se vam bo slučajno kam mudilo in boste nekoliko hitrejši. Tudi nagibanja karoserije ni preveč, vedite pa, da je končna hitrost omejena na 180 km/h, če pogosto vozite zelo hitro po nemških avtocestah.
slika
Ena od postavk, ki vplivajo na udobje, je seveda tudi hrup. Pomanjkanje hrupa v tem primeru. Pri dizlih smo se kar navadili, da ves čas ’brundajo’. Kako nadležno je to, spoznaš šele, ko se pelješ tukaj. Večino časa v popolni tišini, motor se oglasi le, ko boste močno pohodili plin in takrat zvok res ni prijeten. Ne traja pa to kar v nedogled, saj se bencinski motor izklopi takoj, ko popustite pedal za plin. Zato kljub 218 ’konjičkom’, kolikor jih skupaj pridelata oba motorja, poraba zlahka ostaja med petimi in šestimi litri, torej na nivoju dizla. Seveda ne pričakujte brutalnih zmogljivosti, z navorom vas bo kakšen turbodizel bolj sunil v hrbet, se pa camry vseeno lepo premika, a svoje pospeške občutkom pridno skriva. S pogonom seveda kraljuje na mestnih ulicah, kjer nihče ne mara smradu in ropota starih dizlov.
slika
Toyota je naredila izračun in ugotovila, da taksist v življenjski dobi svojega avtomobila, kar je najbrž v samo nekaj letih, prihrani preko 30 tisočakov, če camry primerjamo s klasičnimi dizelskimi predstavniki. Nekaj zaradi cene pa porabe, tudi tekočih stroškov. To pomeni, da bo v tem času zaslužil še skoraj za en takšen avtomobil, zato me ne čudi, da se v tujini zanj skoraj tepejo.
slika
Verjetno bo po njem poseglo več flotnih kupcev in vas bo manj tistih, ki si ga boste kupili za doma, kar je v tem segmentu zelo pogost pojav. Če želite umirjeno limuzino z vsemi njenimi dobrimi in slabimi lastnostmi, je camry vrhunska izbira. Pa ne kličite potem mene, če boste zaspali za volanom.
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
slika
Tehnični podatki Toyota camry 2.5 VVT-i e-CVT HSD premium
Vrsta motorja bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Prostornina v ccm 2487
Moč v KW (KM) pri vrt./min 160 (218) pri 5.700
Največji navor v Nm pri vrt./min 221 od 3.600 do 5.200
Menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, e-CVT
Pogon na sprednji kolesi
Mere (dolžina x širina x višina) v mm 4885 x 1840 x 1445
Medosna razdalja v mm 2825
Prtljažnik v litrih 500
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1735 (365)
Največja hitrost v km/h 180
Pospešek 0-100km/h v s 8,3
Poraba (po normah EU) v l/km 4,8/4,4/4,4
Poraba na testu v l/km 6,5
Cena osnovnega vozila v EUR 32.400
Cena testnega vozila v EUR 38.900
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 39.450
Posted on

Taksisti se tepejo za camry

Po 15 letih je na naše ceste ponovno zapeljala Toyotina velika limuzina camry. Krona, če prevedem njeno oznako, in v določenem pogledu si takšno ime zasluži, saj na marsikaterega tekmeca lahko gleda zviška.

Beri dalje
Lepotica in zver
TESTI
Lepotica in zver
BMW i7 xDrive60 M sport
Iztok Krajnc
Novo ime, novo poglavje
TESTI
Novo ime, novo poglavje
Renault austral mild hybrid 160 auto techno
Iztok Krajnc
Ceneje na elektriko ne gre
TESTI
Ceneje na elektriko ne gre
Dacia spring R45 comfort plus
Iztok Krajnc
Center dobrega počutja
TESTI
Center dobrega počutja
Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC long exclusive
Iztok Krajnc
Najboljši? Najboljši!
TESTI
Najboljši? Najboljši!
Toyota GR yaris 1.6 turbo race
Iztok Krajnc
Tretja revolucija
TESTI
Tretja revolucija
Volkswagen ID.3 1st max
Iztok Krajnc
Alpine A110 S aero
TESTI
Alpine A110 S aero
Kralj alpskih cest
Iztok Krajnc
Igranje na prave strune
TESTI
Igranje na prave strune
Toyota yaris 1.5 VVT-i e-CVT hybrid premiere
Iztok Krajnc
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
TESTI
Manj moči se bo poznalo le v denarnici
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 EAT8 GT line
Iztok Krajnc
Lulanje proti vetru
TESTI
Lulanje proti vetru
Subaru impreza 2.0ie AWD lineartonic premium
Iztok Krajnc