Na vrh sveta
Volkswagen high up! 1.0


In kaj je na njem tako posebnega? V bistvu vse. Čeprav ne boste zgrešili, da gre za volkswagna, je tako svež in simpatičen, da je takoj opazen in očitno za mimoidoče zelo zanimiv. Najbolj pa je zanimiva cena. Stane namreč le 8.280 evrov, kar je cena, ki nam jo zavidajo še Nemci, in cena, ki je konkurenco spravila v zelo neugoden položaj. Sploh na domačem trgu, ki je tradicionalno naklonjen nemški znamki, veliko težav pa bosta ravno zato imela tudi hišna konkurenta Škoda in Seat s svojima malčkoma, ki sta narejena na isti osnovi.
V Ljubljani se up! krasno obnese, ker je tako majhen. Le malo več kot tri metre in pol meri v dolžino, zato ga lahko stlačite v vsako luknjo, motorček z enim litrom delovne prostornine in tremi valji pa je povsem dovolj. Testni ima 55 kilovatov, cenejši pa 44, kar pomeni, da je tudi skromen pri porabi bencina. Z lahko nogo je porabil dobrih pet litrov bencina tudi v mestu, če ga zapeljete na avtocesto in sledite omejitvam, pa žeja naraste na dobrih šest litrov. Preseneča, s kako nizkimi vrtljaji se lahko vrti majhen motor, ko od njega ne zahtevate veliko. Na primer pri mestni vožnji na vpadnici, ko je hitrost ob zelenem valu konstantnih 60 km/h, menjalnik v peti prestavi, poraba pa pod tremi litri. Tudi miren in tih je ta trivaljnik, če ste se v up! presedli iz kakšnega drugega avtomobila s tremi valji, predvsem pa naj bi bil nezahteven in ugoden za vzdrževanje.
Pri takšnih namenskih avtomobilih je potrebno spremeniti kriterije, sploh, kar se tiče zmogljivosti. Up! je recimo prav poskočen v mestih do obvoznice, potem pa je moči hitro premalo. Do avtocestnih 130 kilometrov na uro še gre, da ni za daljše ture, pa nakažejo tudi sedeži, ki hitro postanejo neudobni in še prostora v kabini ni veliko, sploh v prtljažniku ne, če potrebujete več prostora kot za dnevne nakupe. Zato se bo marsikateremu vozniku ali voznici zdel premajhen in premalo zmogljiv, kot mi je na primer pripomnil nekdo, ki ga je preizkusil pri svoji punci. Da nikamor ne gre, je nergal. Pač, za skok v mesto ne potrebuješ ravno 200 'konjev'. Up! je presenetljivo lepo vodljiv in kljub kratki medosni razdalji odlično ohranja svojo smer, kar smo preizkusili še z rdečim high up! na bolj odprti cesti.
Nove standarde ta malček postavlja tudi z opremo. Sploh varnostno! Serijsko ima ESP, štiri zračne blazine in sistem, ki sam zavira v mestu do 30 km/h, če vi kaj spregledate. Slednjega nismo preizkusili, si pa predstavljam, da zna biti zelo uporaben, če za volanom sedi nekdo, ki se ukvarja z vsem drugim, le z vožnjo ne. Zelo uporaben je sistem maps&more, pri čemer lahko napravo kot kakšno zunanjo navigacijsko enoto vzamete tudi s seboj, stane pa ugodnih 350 evrov in ponuja tako podatke potovalnega računalnika, radijskega sprejemnika kot navigacije. Vsekakor priporočam!
Up! je za dodatnih 350 evrov na voljo tudi s petimi vrati, predvsem pa sta v ponudbi še posebna modela white up! in high up! za tiste, ki želijo malo bolj izstopati. V slednjih primerih dobite še posebno armaturko v biserni barvi, lita platišča, nekaj kroma in lepe sedeže, tako da avtomobilček res izgleda privlačno.
Vseeno bi lahko bolj dodelali še kakšno malenkost; recimo polico prtljažnika, ki se ne dviguje skupaj z vrati, v prtljažnem prostoru pa ni nobene lučke. Ali pa, da je pri vozniku samo stikalo za odpiranje njegove šipe, ne pa tudi sopotnikove. Morda bo koga zmotilo še, da je na voljo le en motor v dveh izvedenkah (44 in 55 kW), mene pa najbolj moti, da so se domači 'pravopisci' odločili, da se naziva up! ne sklanja. Torej, testirali smo nov avtomobil up!, na testno vožnjo sem se odpeljal z up!, skoraj sem se zaletel z up! in kupil sem nove nalepke svojemu up!. Bljak! Kupce to seveda briga, tako da se bodo zadovoljili kar z upom, bolj pomembna pa je cena. Testni high up! stane 10.500 evrov in ima že zelo veliko dodatne opreme, več skoraj ne potrebujete. In že osnovni model bi bil čisto dovolj v teh časih, ko je treba gledati na vsak evro. Tale zelo zanimiv avtomobil bo trenutno Volkswagnovo prevlado na domačem trgu še povečal. Kaj šele v svetu, kjer želijo Nemci na sam vrh.
tehnični podatki | volkswagen high up! 1.0 |
vrsta motorja | bencinski, 3-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 999 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 55 (75) pri 6.200 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 95 od 3.000 do 4.300 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3540 x 1641 x 1489 |
medosna razdalja v mm | 2420 |
prtljažnik v litrih | 286 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 929 (361) |
največja hitrost v km/h | 171 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,9/4,0/4,7 |
poraba na testu v l/100 km | 5,3 |
cena osnovnega vozila v EUR | 8.279 |
cena testnega vozila v EUR | 10.963 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 11.352 |


Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















