Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Od nič do vrtenja v glavi v 3,7 sekunde

Tushek renovatio T500

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pisanje testa takšnega avtomobila ni povsem enostavno opravilo. Paziti je treba, da zajameš vse prvine in elemente, ki ga naredijo zanimivega, obenem poskrbeti, da se navdušenje po vožnji ne bo preveč poznalo v besedilu in poskušati ostati realen, kljub patriotskemu počutju.
Od nič do vrtenja v glavi v 3,7 sekunde
Foto: Matej Mihinjač
22. 10. 2012 ob 8:51
Komentarjev: 1
video test tushek renovatio T500
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Konec koncev gre le za prvi slovenski superšportni avtomobil. Po drugi strani pa tekst ne sme biti sterilen in zgolj posut s kopico tehničnih podatkov, takšnega vrhunskega izdelka človek pač ne pelje vsak dan, niti ga na cestah skoraj nikoli ne sreča. Zato se mora med branjem navdušenje vseeno čutiti. In zato začenjam s stvarjo, ki mi je najprej šinila v glavo, še preden sem do avtomobila sploh prišel. Kaj vse človek potrebuje za izdelavo svoje blagovne znamke športnih avtomobilov? Vsekakor veliko znanja, brez tega pač ne gre. Zelo verjetno tudi precej denarja, ker karbon te dni pač ni poceni. 'Jajca' v velikosti nogometne žoge pa najbrž tudi, da se česa takšnega sploh upa lotiti. In potem kupcem za svoj izdelek še zaračunati 300.000 evrov, da se razume, to je osnovna cena, preden začnete izbirati dodatke. Da si boste lažje predstavljali, to je več od cene ferrarija 458 italia ali porscheja GT3 RS.

Vam je padla čeljust po tleh? Le poberite jo in iz spomina izbrišite izbrišite ravnokar omenjena športnika. Renovatio je nekaj povsem drugega, to je izdelek majhne delavnice. Nekaj podobnega kot Paganijeva huayra s ceno okoli miljona evrov ali pa Arielov atom V8, ki tudi ni poceni. Butična izdelka in prava posebneža. Avtomobila, pri katerih se kupci ne sprašujejo, če bi vzeli katerega od njiju ali raje 458 italia. Tisti avtomobil že imajo v garaži pa kakšnega drugega tudi. To so nesramno bogati zbiratelji, ki živijo v multimilijonskih vilah, naokoli jih prevažajo vozniki, v njihovih garažah pa počivajo štirikolesni lepotci, ki le redko zavrtijo svoja kolesa. Kar je škoda, a na takšne kupce cilja Aljoša Tušek s svojim renovatiom T500. Zato jih bo na voljo le trideset. Ne razumem le, kako se je s tako velikimi 'jajci' sploh uspel usesti vanj, da je ugotovil, če je z delom zadovoljen!

Najprej lekcija iz zgodovine. Aljoša Tušek je nekdanji slovenski dirkač, ki si je pred leti kupil avtomobil K1 attack. Z njim je bil bojda zadovoljen, ne pa navdušen. Pravi, da je od pravega športnika pričakoval, da bo pravi športnik. Pa ni bil. Zato se je lotil predelave in tako je pred leti nastal prvi njegov avtomobil. T500 je drugi. Da ne boste mislili, da je renovatio pod kožo pravzaprav K1 attack, vam povem, da je od tistega avtomobila vzel le del cevnega okvirja, vse ostalo je novo, po večini ročno izdelano in seveda unikatno. In ne, vaš clio nima cevnega okvira, če se slučajno sprašujete, kaj je to. Pa materiali? Kot iz znanstvene fantastike, skoraj le alkantara, karbonska vlakna in molibden. Zato tudi ne čudi, da avtomobil tehta le 1090 kilogramov, kar je v posmeh vsem ostalim proizvajalcem.

Za voznikom je sredinsko nameščen osemvaljnik iz audija RS4, v katerem rezgeta 450 'konjev' oziroma 333 kilovatov, da boste tudi gospodje iz Inštituta za meroslovje razumeli. In Audi ne da svojega motorja kar vsakomur, kar pomeni, da mora biti ta avto res nekaj posebnega. Dobra tona lastne mase pomeni, da so zmogljivosti le malenkost slabše kot pri vesoljski ladji Enterprise, ko prestavi v pogon warp. Pospešek do 100 km/h opravi v 3,7 sekunde in končna hitrost naj bi bila večja kot 300 km/h.

Ampak za največjo hitrost mi je prav figo mar, lega je tista, ki me je osvojila. Oprijema je toliko, da sem verjetno popraskal samo njegovo površino, za kaj resnega pa bi tako ali tako moral biti na dirkališču. Pogosto je celo bolj od podatka o bočnem pospešku pomemben občutek v vožnji in zaupanje v avtomobil. In tukaj je obojega ogromno. Človek bi pomislil, da bo takšen vrhunski superšportnik težak za vožnjo, pa sploh ni. Mene osebno je motilo le to, da so bile stopalke občutno predaleč, a to je le stvar nastavitve, in to, da so zavore res dirkaške in jih je težko segreti do delovne temperature, da fino primejo. A za dirkališče takšne pač morajo biti. Občutek na pedalu je krasen, če boste močno zavirali z babico na sovozniškem sedežu, ji bo zobna proteza gotovo odletela iz ust. Ko bodo zavore segrete, seveda.

Ne bom rekel, da je avtomobil udoben, vsekakor pa ni brutalno trd. Za primerjavo, kakšen dirkaški clio RS je občutno trši in bolj surov. Glede na to, da T500 nima niti zavornega sistema ABS, kaj šele ESP-ja, je bil moj največji pomislek ravno pri krotenju avtomobila pri močnem pospeševanju. A sta zadnji dve pnevmatiki tako široki in podvozje vrhunsko nastavljeno, da sem zdrs začutil le enkrat. In še takrat sem povsem kontrolirano malce oddrsel in lepo popravil smer, ko je bilo potrebno.

Glede na to, da T500 stane kot ena zelo konkretna hiša, je tudi logično, da je filigransko sestavljen. Baje je celo nosilec brisalnika narejen po meri. Dejansko mi le streha dela pomisleke, ker je ne morem voziti s seboj, ampak mora počivati doma v garaži. In poleg nje še obe stranski stekli, kar pomeni, da vas dež ne sme nepričakovano ujeti.

Renovatio T500 pa ni edini avtomobil, v načrtu je že drug model. Vseeno je tudi pri T500 na voljo par dodatkov, ki bodo odbili nekaj desetink na dirkališču in tudi nekaj tisoč evrov v vaši denarnici. Denimo sekvenčni samodejni menjalnik, ki je celo lažji od ročnega. Odstranljiv volanski obroč po vzoru formule 1 pa je serijski. Za lažje plezanje iz avtomobila, pa še ukradejo vam ga težje. Avtomobil, ne volana...

Je avtomobil vreden 300.000 evrov? Na to vprašanje ne znam odgovoriti, boste morali vprašati kakšnega multimilijonarja, oni itak razmišljajo po svoje in živijo v svojem svetu. Glede na preizkušeno je vsekakor vrhunski izdelek. Pa še slovenski je, tudi to nekaj šteje!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki tushek renovatio T500
vrsta motorja bencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 4163
moč v kW (KM) pri vrt./min 330 (450) pri 7.900
največji navor v Nm pri vrt./min 428 pri 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4270 x 1990 x 1050
medosna razdalja v mm 2440
prtljažnik v litrih 0
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1133 (200)
največja hitrost v km/h >310
pospešek 0-100 km/h v s 3,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,3/11,5/14,9
poraba na testu v l/100 km 15,8
cena osnovnega vozila v EUR 300.000
cena testnega vozila v EUR 300.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 300.000

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
Dodaj v kosarico:)
(pred 8 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2021
September 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 tedni  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 10 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 10 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 10 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 10 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 10 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 10 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 11 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 11 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 11 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 11 meseci  |