Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Vzornik marsikateremu avtomobilu

Nissan qashqai+2 1.6 dCi premium

Avtor prispevka: Anže Jereb
V določenem trenutku življenja je vsak med nami imel vzornika. Morda najljubšega pevca, športnika ali igralca. Morda celo svoje starše ali pa Chucka Norrisa. Če bi avtomobili lahko imeli svoje vzornike, potem bi bil qashqai lahko za vzor marsikateremu.
Vzornik marsikateremu avtomobilu
Foto: Matej Mitruševski
13. 11. 2012 ob 20:00
Komentarjev: 0
video test nissan qashqai+2 1.6 dCi premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Recept se zdi preprost, a je bil prav Nissan prvi, ki ga je iznašel in kljub izdaji recepta drugim (recimo raje, da so ga drugi proizvajalci poskušali interpretirati na svoj način), qashqai še vedno ostaja priljubljen. Ob začetku prodaje je bil kot vroče žemljice, niti izdelovati ga niso mogli dovolj hitro, sedaj tako hudo ni več, ga pa imate kupci še vedno zelo radi. A kot vsak vzornik, je tudi qashqai v teh letih izgubil na svoji posebnosti, recimo temu na svoji individualnosti, in se je moral sprijazniti s prihodom podobnih in enako zanimivih tekmecev. Zakaj ga imate kupci tako radi, ni težko ugotoviti. Je malce višji od običajnih vozil, zato ponuja boljši pregled nad okolico. Je prostoren, a ne prevelik, da bi bil štorast, in je dovolj vozniško prijeten, če vam to pomeni malce več. S štirikolesnim pogonom pa malce bolj suveren še na terenu, le ne pozabite, da ni kleni terenec.

V takšni različici +2 je še malce bolj prostoren in ponuja sedem sedežev, a sta zadnja dva bolj kot ne kazenska. Ostali potniki se nad prostornostjo ne bodo pritoževali. A vse to že veste, saj je qashqai že naš dobri znanec. Zato vam povem, kaj je posebnega oziroma novega na tem.

Downsizing je beseda, ki jo zadnja leta pogosto poslušate, pomeni pa pravzaprav manjšanje prostornine motorja in dodajanje turbopolnilnika za manjšo porabo in enako ali večjo moč. In downsizing je ena od lastnosti tega qashqaija. Namesto dvolitrskega dizelskega motorja se tukaj pod pokrovom vrti 1,6-litrski agregat. Ne kaj dosti manj zmogljiv, ponuja namreč skoraj 100 kilovatov moči, a to je tudi njegova največja slabost.

Ker ima motor majhno prostornino, pomeni, da mora imeti za doseganje tolikšne moči nekoliko večji turbinski polnilnik. To pa pomeni tudi, da se slednji zavrti šele ob večjem pritisku, kar v praksi pomeni, da ponudi pomoč v obliki navora in moči šele pri okoli 2000 vrtljajih v minuti. Ni edini in pri običajni vožnji pomanjkanja moči v spodnjih vrtljajih niti ne boste občutili, a poskusite se z njim peljati po strmih cestah, recimo na Vršič. Zaradi zgoraj omenjenega je vožnja po takšni cesti prav zoprna in ves čas je treba prestavljati v prvo prestavo, ker je moči enostavno premalo. Prav hitro se lahko zgodi, da vam bo celo ugasnil. Čeprav je lepo kultiviran in bolj varčen od svojega predhodnika, takšen motor torej ima eno slabost, ne-prožnost pri nizkih vrtljajih.

Qashqai kot rečeno ostaja avtomobil, poln talentov, dovolj prostoren, simpatičen in pregleden, s kakšnim odlagališčem več pa bi bil tudi bolj praktičen. Takšen stane preko 30 tisočakov, a je lahko tudi cenejši. Usnja na sedežih sam sploh ne bi vzel, ker se boste celo poletje lepili nanj in vam bo vroče, pozimi pa vas bo zeblo v zadnjico. Tudi druge novosti – kamer vsenaokoli avtomobila - ne bi izbral. Osrednji zaslon je enostavno premajhen, da bi si upal parkirati samo z njegovo pomočjo. Vzvratna kamera ali parkirni senzorji bi delo opravili ceneje in enako uspešno. Morda ne potrebujete niti štirikolesnega pogona, pa čeprav je zaradi njega qashqai suveren tudi na slabih podlagah. In potem bo cenejši, pa čeprav bo ohranil skoraj vse vrline.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan qashqai+2 1.6 dCi IS premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4541 x 1780 x 1645
medosna razdalja v mm 2765
prtljažnik v litrih 550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1540 (630)
največja hitrost v km/h 189
pospešek 0-100 km/h v s 11,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,8/5,7
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 31.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 32.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |