Gremo v mesto
Škoda citigo 1.0 5v elegance


Zelo podoben avtomobil, volkswagen up!, smo namreč že testirali, razlik pa je vseeno zelo malo. Seveda je drugačen znak, luči so bolj Škodine, znotraj so nekateri materiali drugačni, po občutku za odtenek bolj ceneni, sam občutek med vožnjo in uporabo vozila pa je praktično isti. Še bolj pomembno, testni je imel pet vrat, tako da je bil tudi zadnji del avtomobila izredno praktičen. Čeprav tisti s tremi vrati izgleda lepše, bi sam veliko raje imel takšnega, ker si ga lažje predstavljam za kakšen šoping, da lahko vrečko varno postaviš za sedež, ali pa za prevoz otrok za kakšno mlado mamico. Ali pa babico.
Avtomobilček ni drag, v varianti z močnejšim od obeh motorjev stane 9.634, s skoraj popolno opremo kot testni model pa 11.490 evrov. Seveda panoramske strehe in recimo parkirnih senzorjev ne rabite, ker je avtomobil res majhen in pregleden. Pa še poraba je zelo ugodna, le 5,2 litra. Konkurenca ima zato zelo težko delo, saj cenovno, sploh pa s kvaliteto izdelave in ponudbo dodatne opreme, praktično ne more konkurirati. Zaradi imidža znamke se še sama Škoda zelo težko zoperstavi Volkswagnu, kaj šele seat mii, ki ga na našem trgu še ni.
Zato ima citigo na voljo tudi zanimive dodatke kot so nalepke v obliki črt na karoseriji in podobno, kar te malčke naredi še posebej privlačne. Ali pa snemljiva enota na vrhu armaturne plošče, ki na velikem zaslonu prikazuje zemljevid navigacije, podatke potovalnega računalnika, radijski sprejemnik in še kaj. S tem so se res približali tudi mladim. Zelo mladostno se počuti voznik tudi za volanom. Takšen majhen avtomobil deluje kot razigran, navihan otrok, ki mu ni težko skočiti v mesto, na pijačo, ali v trgovino, tako, na hitro in neobremenjeno. Mimogrede najde primerno parkirno mesto, poraba pa tudi med stalno mestno vožnjo z lepim speljevanjem ne preseže 6 litrov, kar je ugodno. Dobra lastnost tega majhnega litrskega trivaljnega motorja bi morala biti še cena vzdrževanja, saj je količina motornega olja majhna, servisi pa zaradi nezapletene tehnologije tudi nezahtevni.
Včasih so bili trivaljni motorji glasni in nemirni, danes ni več tako, škodin prav lepo prede in se pusti peljati z zelo nizkimi vrtljaji. Ne razganja ga od moči, nima pa težav z vrtenjem in v močnejši različici čisto lepo potegne do hitrosti na avtocesti, če sta v kabini dva potnika. Za pogoste daljše poti pa vseeno priporočam večji in malenkost zmogljivejši avtomobil. Z bistveno večjim prtljažnim prostorom.
Ta je namreč omejeno dostopen, saj na zadku v bistvu nima vrat, temveč le steklo, zato ima majhen prtljažnik visok rob za nakladanje in je kot takšen najbolj primeren za odlaganje vrečk in majhnih kovčkov. Super je, da ima tudi poličko, ki skriva vsebino pred pogledi, moti pa, da se ne dvigne skupaj s samim steklom, zato eno roko vedno potrebujete, da jo umaknete. Podobno nerodni sta tudi stikali za električni pomik stekel spredaj, saj sta le na vsakih vratih po eno, tako da se morate stegniti do sovoznikovih vrat, če ste sami v vozilu in morate pomakniti steklo. Ročno sta pomični tudi stekli v zadnjih vratih, vendar le navzven, nekaj zraka pa vseeno spustita v kabino.
Izbira v razredu malčkov racionalno gledano sploh ni težka. Trojček skupine Volkswagen je superioren na praktično vseh področjih; twingo je sicer blizu, vendar ne ponuja tudi petih vrat, trojčki PSA in Toyote pa imajo že prestaro zasnovo in bodo zanimivi le za tiste, ki namenoma ne marajo prej omenjenih. Vsekakor pa vam priporočam nakup takšnega majhnega avtomobila, ker vem, da se vas veliko vozi samo na faks ali v službo in nazaj in za tistih 5 tisoč kilometrov na leto večji avto res nima smisla. Ne bojte se, tudi varnost je na dovolj visokem nivoju.
tehnični podatki | škoda citigo 1.0 5v elegance |
vrsta motorja | bencinski, 3-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 999 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 55 (75) pri 6.200 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 95 od 3.000 do 4.300 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3540 x 1641 x 1489 |
medosna razdalja v mm | 2420 |
prtljažnik v litrih | 286 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 929 (361) |
največja hitrost v km/h | 171 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,9/4,0/4,7 |
poraba na testu v l/100 km | 5,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 7.777 |
cena testnega vozila v EUR | 9.546 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 11.490 |


Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















