
Trdim, da so pri tako zajetnem znesku prioritete in potrebe jasne, takšen znesek pa pri novi trojki lahko dosežete brez posebnega truda in brez posebej zmogljvega motorja. In verjamem, da vas na njej kaj dosti ne bo motilo. Seveda le pod pogojem, da vam je všeč že na pogled, saj je drugače niti ne boste dali v ožji izbor. V testu limuzinske trojke sem omenil, da je skoraj popolno družinsko vozilo, manjka mu le karavanski prtljažnik. Tokratna trojka ga ima, pod pokrovom pa je malce zmogljivejši dvolitrski dizelski agregat, saj ne gre za različico efficient dynamics. Smo pa istočasno imeli še enega karavana, takšnega z dvolitrskim turbobencinskim strojem. Kakšen je, si preberite v Matejevem testu, v spodnjih vrsticah pa nekaj več o dizelski različici.
O sami obliki ne bomo govoril kaj dosti, nekaterim je všeč, drugim ne, se pa navzven nikakor ne vidi, da gre za avtomobil, ki stane več kot petdeset tisočakov (z vso dodatno opremo). Paket sport in večja platišča, kakršne je imela rdeča limuzinska trojka, bi mu še kako dobro dela, a po drugi strani obstajate kupci, ki želite ostati diskretni in neopazni, zato je takšna kombinacija za vas kot naročena. Čeprav je aktualna generacije BMW-ja 3 prostornejša od prejšnje in karavanski prtljažnik ponuja več prostora celo od večine neposrednih tekmecev in čeprav je dovolj prostora tudi za potnike v drugi sedežni vrsti, prostornost ni primarna vrlina. Dinamičen karakter se kaže povsod, ne glede na agregat pod pokrovom. Perfekten in precej nizek položaj za volanom ostaja zaščitni znak, volan M je prijetno debel, sedeža spredaj udobna in bogato nastavljiva, z nastavljanjem bočne opore pa znata lepo objeti hrbet.
Ne glede na to, ali boste izbrali nastavljivo podvozje, je BMW serije 3 odlično vodljiv avtomobil. Lahko je precej hiter, predvsem pa vedno vliva veliko mero zaupanja, kar je dejansko še bolj pomembno. Nastavljivo vzmetenje bi vseeno priporočili, saj gre za kompleksno stvar, ki pozitivno vpliva na več elementov. V načinu eco pro je motor manj odziven, zato je poraba manjša. V načinu comfort je avtomobil neverjetno udoben, sport in sport plus pa poskrbita za konkretno mero dinamike. Takšen dizelski agregat seveda ni najboljši primer za poudarjanje živahnega karakterja, je pa več kot dovolj zmogljiv za hitrejšo vožnjo. Četudi ne postreže s takšno zvočno silhueto in zmogljivostmi kot 328i.
Lahko pa je odlična in varčna alternativa. Na poti do Münchna je porabil malo več kot pet litrov in pol na sto prevoženih kilometrov, pri čemer smo bili v avtomobilu trije in še kup krame za snemanje. In to brez posebnega truda pri varčevanju in z nekajkratnimi izpadi na nemških avtocestah brez omejitev hitrosti. Ob le dveh litrih prostornine ponudi 350 Nm navora, ta je lepo razporejen, zato je motor lepo prožen in obenem dovolj tih, da ne moti. Le pri najnižjih vrtljajih ga je včasih slišati več, kot bi želeli pri tolikšnem znesku.
Zakaj petdeset tisočakov, če je pa lahko tako motorizirana trojka bistveno cenejša? Enostavno, testna je bila dodobra oborožena z dodatno opremo, pri kateri pa bi imel praktično vse. Osemstopenjski samodejni menjalnik je vrhunski izdelek, ki prestavlja tako nežno in hitro, da ne vidim potrebe po ročnem. Navigacijski sistem prinese s seboj še velik zaslon, ki je nadvse uporaben pri brskanju po sistemu i-drive, nastavljivo podvozje pa prinaša avtomobilu vsaj dva različna karakterja. Je pa res, da bo avtomobil zelo suveren tudi brez njega. Hja, vozila premijskih znamk postanejo premium šele ob bogati dodatni opremi, posledično pa precej naraste tudi cena.
Odločitev naj ne bo težka. Če si lahko privoščite takšen znesek za avtomobil in ste se zagledali v trojko touring, nakup lahko le priporočim. A vztrajam pri izbiri drugega motorja. BMW 328i namreč ne bo bistveno bolj 'žejen', bo pa še bolj suveren pri zmogljivostih in lepše bo predel.
tehnični podatki | BMW 320d touring |
vrsta motorja | turbodizelski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1995 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 135 (184) pri 4.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 380 od 1.750 do 2.750 |
menjalnik | samodejni, osemstopenjski |
pogon | na zadnji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4624 x 1811 x 1429 |
medosna razdalja v mm | 2810 |
prtljažnik v litrih | 495 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1565 (475) |
največja hitrost v km/h | 230 |
pospešek 0-100 km/h v s | 7,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,0/4,0/4,8 |
poraba na testu v l/100 km | 5,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 38.200 |
cena testnega vozila v EUR | 38.200 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 51.392 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















