Zastarela svežina
Dacia sandero 1.5 dCi stepway


Dacia sandero stepway se od brata sandero razlikuje le po okrasni plastiki, napisih stepway in barvah kljuk ter plastike vzvratnih ogledal. Zaradi vsega tega je avtomobil bolj opažen, prav tako pa je dvignjen za dva centimetra; skupna oddaljenost od tal je tako 16,5 centimetra. Serijsko je opremljen tudi s 16-palčnimi platišči iz lahke litine.
Jasno, da bo za marsikoga avtomobil preveč enostaven in zastarel, vendar vsi ne potrebujejo dragih ohlajenih sedežev z masažo, biksenonskih žarometov ter pozlačenih črk na zadku avtomobila, zato je za kupce z malo denarja, ki želijo nov avto, sandero stepway točno to, kar potrebujejo. Notranjost je takšna, kot smo je vajeni pri dacii – preprosta, robustna in trpežna, tako da se ne boste preveč vznemirjali, če bo kdo po njej polil kavo ali kakšno sladko pijačo, ker boste ostanke brez večjih težav in poškodb na plastiki pobrisali. Volanski mehanizem je kljub servu precej trd in morate volan pošteno držati v rokah, če želite sandera stepway obrniti na mestu, kljub vsemu pa ima ta model v poslavljanju tudi radijski sprejemnik, ki omogoča povezavo z vašim mobilnim telefonom za bolj varno telefoniranje med vožnjo. Ne manjka niti potovalni računalnik, ki meri porabo in koliko kilometrov še lahko prevozite z gorivom v rezervoarju. Sedeži niso najbolj udobni, prav tako nimajo ledvene ali bočne opore in boste skupaj s potniki v ovinkih lepo drseli po njih. Na zadnji klopi se bodo visoki zelo hitro počutili utesnjeno, čeprav glede na mere ni tako malo prostora, sploh v prtljažniku s prostornino 320 litrov, ki je nekako na pol obdan s tapetami. Predvsem nakladalni rob boste zelo hitro opraskali, ker je dokaj visok in zelo izpostavljen.
Pod pokrovom motorja prede preverjen Renaultov 1,5-litrski turbodizelski motor, ki proizvede 66 kW in je popolnoma dovolj za vsakodnevno prevažanje, saj avtomobil suvereno premika. Saj ga tudi mora, ker predstavlja vrh ponudbe, s čimer je ta model tudi najdražji med vsemi sanderi. Na testu je bila poraba dizla 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar sploh ni slab rezultat, ne pa tudi najboljši. Vsekakor velja razmisliti tudi o bencinskem, če se vozite na kratke razdalje, saj je z nekaj manj moči in dobra dva litra večjo porabo 1.740 EUR cenejši. Dizel namreč zelo dolgo rabi, da se ogreje.
Sandero stepway je seveda gnan samo na sprednji kolesni par, zaradi česar, jasno, ni namenjen terenski vožnji. Vseeno se ceste solidno drži in se predvsem ne ustraši kakšne slabše podlage, po kateri se zaradi večje oddaljenosti od tal brez sramu zapelje. Sicer zelo glasno, ker tudi podvozje ceni primerno ni dovolj izolirano, ampak kupci so v tem cenovnem rangu pripravljeni marsikaj odpustiti. Tudi hrup pri večjih hitrostih na avtocestah. Če razmišljate o nakupu sandera stepway, si verjetno lahko izborite še kakšen fin popust, ker bo na ceste kmalu zapeljal posodobljeni model. Kljub vsemu stane testni model z najboljšim paketom opreme in najzmogljivejšim motorjem ugodnih 11.430 EUR. Solidna cena za zastarel a dober avtomobil, ki vam bo služil točno tako, kot mora. In nič več.
tehnični podatki | dacia sandero 1.5 dCi 90 stepway |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1461 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 66 (90) pri 3.750 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 200 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4024 x 1753 x 1550 |
medosna razdalja v mm | 2589 |
prtljažnik v litrih | 320 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1114 (474) |
največja hitrost v km/h | 162 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,9/4,6/5,0 |
poraba na testu v l/100 km | 5,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 6.900 |
cena testnega vozila v EUR | 11.430 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 11.570 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















