Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kralj generacij

Renault clio dCi 90 dynamique energy

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V dobrih dvaindvajsetih letih svojega obstoja je renault clio upravičil zaupanje marsikoga. Za mnoge je bil celo prvi avtomobil, ki so ga pozneje zaradi povečanja družine zamenjali z drugim, vendar pa so se nanj z veseljem še enkrat spomnili, ko so otroci odrasli in potrebovali svoje vozilo.
Kralj generacij
Foto: Miha Kokalj, Anže Jereb
5. 1. 2013 ob 12:00
Komentarjev: 2
video test renault clio dCi 90 dynamique energy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vedno je veljal za hvaležen avtomobil, ki ne porabi preveč in je ravno prav velik.

Pa so jim priporočili oziroma kupili clia. Zakaj pa ne? Vedno je veljal za hvaležen avtomobil, ki ne porabi preveč in je ravno prav velik, da ni preveč okoren ali premalo prostoren. Verjetno je ravno zato najbolje prodajan avtomobil v samostojni Sloveniji. In zato ne čudi, da tudi nova, že četrta generacija, za Renault ostaja zelo pomembna.

Zgolj prostornost še zdaleč ni več dovolj, zato je novinec bolj simpatičen že na pogled. Nižji in bolj agresiven od prejšnje generacije, za trenutek celo spominja na izdelke iz sosednje Italije, zato ga na cesti gotovo ne boste spregledali. V primerjavi s preteklo generacijo je tudi daljši in širši, a le za malenkost, da ni prevelik, večja medosna razdalja pa pomeni, da je znotraj več prostora.

Všeč mi je postavitev dnevnih led luči kar med sprednja žarometa in ne pod oziroma nad njiju, kot to proizvajalci počno navadno, saj zaradi takšne pozicije sprednji del deluje ožje in bolj razpotegnjeno in posledično celo športno. Tudi Renaultov emblem je sila velik in samozavesten. Hvalim dejstvo, da se oblikovalci niso ustavili pri simpatičnem nosu, kot to opažam pri nekaterih modelih cenejše Dacie, ampak so dodelali vse zunanje podrobnosti, zaradi česar je clio lep tudi od zadaj in s strani. Ob strani so za izgled 'krivi' plastični dodatki v imitaciji kroma in elegantno skrita kljuka zadnjih vrat, kar spet doda nekaj k privlačnosti, saj clio pravzaprav deluje kot trivratnik. Mimogrede, pet vrat bo imel tudi športni RS, a bo izgledal dovolj surovo tudi z boka, ker so zadnja vrata res lepo skrita. Verjetno pa je cenovna politika kriva, da so zadnje luči opremljene z navadnimi in ne svetili led, ki jih ponuja že veliko proizvajalcev.

Z novo generacijo je clio dobil tudi več možnosti personalizacije, ki je v tem razredu še kako pomembna. Jasno, vsi bi radi imeli najlepši avto in po svojem okusu, predvsem pa takšnega, ki ga nima skoraj nihče. Zato si lahko omislite okrasno plastiko na volanu v različnih barvah, različni so lahko dodatki in nalepke zunaj ter znotraj, vse skupaj pa so oblikovalci omejili do te mere, da se pri barvnih kombinacijah lahko odločite le za določene pakete. Rdeče notranjosti z zeleno zunanjostjo ne boste mogli izbrati, ker takšna kombinacija ni prijetna na oko, s tem pa so se pri Renaultu 'rešili' tistih brez okusa. Dodano barvno plastiko lahko najdete na prestavni ročici, obrobah zračnikov, na vratih in na volanu, zlasti na slednjem mestu pa vam povem, da ni najlepše obdelana in se boste z njo celo urezali, če volana ne boste držali pravilno. Nalašč, se sprašujem? Kot se za najnovejši model spodobi, se lahko v novega clia vstopi z uporabo kartice, ki je sploh ne rabite izvleči iz žepa, ampak samo pritisnete gumb na kljuki. Renault zopet dokazuje, da tovrstno odklepanje in zaklepanje obvlada. S pritiskom na gumb se zažene tudi motor.

"Precej zanimive so naredili še pregledne merilnike, med katerimi izstopa zlasti velik digitalni merilnik hitrosti, zaradi česar se boste le stežka izgovarjali policistu, da niste videli, kako hitro ste se peljali."

V notranjosti je sicer v primerjavi s preteklo generacijo več prostora in ni nobenega občutka utesnjenosti. Sedi se dobro, vendar pa bi clio lahko dobil še ledveno oporo, ki je sicer v tem razredu še vedno prej izjema kot pravilo, a bi bilo sedenje za volanom še boljše. Sicer pa sam najbolj cenim, da je volan pri vseh opremah nastavljiv tudi po globini, česar v prejšnji generaciji ni bilo. Precej zanimive so naredili še pregledne merilnike, med katerimi izstopa zlasti velik digitalni merilnik hitrosti, zaradi česar se boste le stežka izgovarjali policistu, da niste videli, kako hitro ste se peljali. Dejansko me je pri delovnem prostoru zmotil le potovalni računalnik, ne zato, ker ne bi bil pregleden, saj ponuja dvosmerno pomikanje med posameznimi informacijami, se pa niso dovolj potrudili pri prevajanju. Vrednosti, povezane s porabo goriva, prevoženimi kilometri in dosegom so v angleščini, omejilnik hitrosti in tempomat pa sta prevedena v slovenščino. Podobno je na sredinski konzoli in navigaciji, ki je v angleščini. Je pa fino, ker lahko celotno kartografijo Evrope dobite za samo 90 EUR in točno takšno napravo imajo tudi nove in posodobljene dacie. Super je še, ker lahko ključek USB vključite na preglednem mestu zgoraj in ni skrit nekje spodaj ali v predalu, je pa res, da to počnite takrat, ko stojite na mestu, bo varneje. Podpiram še odločitev, da najboljši radio v ponudbi sploh nima več reže za zgoščenke in so jo preprosto opustili. Je bil že čas, danes so mnogo bolj privlačni drugi mediji, zlasti USB.

Že Anže je na predstavitvi omenil, da črni klavirski lak na armaturni plošči izgleda lepo, ponovno pa potrjujem, da ne mara prahu in prstnih odtisov in to dvoje vam zna parati živce. Še to: všeč mi je, da so namesto gumbov in LCD-zaslonov, ki prikazujejo nastavljeno temperaturo, uporabili kar vrtljivi gumb. Na ta način lahko hitro nastaviš želeno temperaturo, gumb pa je podoben tudi, če se odločite za samodejno klimatsko napravo.

Pod pokrovom motorja se je tokrat vrtel dizelski motor, čeprav je delež agregatov na to gorivo v segmentu majhnih avtomobilov veliko manj pogosta izbira od bencinskih. Seveda se bo 1,5-litrski motor dCi 90, ki proizvede 66 kW (90 KM), dobro obnesel, vseeno pa ga priporočam predvsem tistim, ki se res veliko vozite. Zelo malo porabi, na testu dobrih pet litrov, ni pa preveč tih. Ob zagonu in pri mestni vožnji ga kar dobro slišite, na avtocesti pa ga potem (kot pri večini avtomobilov) preglasi piš vetra okoli karoserije. Na poti do Pelješca se mi je na avtocesti večkrat zgodilo tudi, da zaradi majhne moči kakšnega daljšega klanca v peti prestavi ni zmogel pri 130 km/h, ampak je bilo potrebno prestaviti v nižjo. Nič posebnega, tako kot pri večini podobno motoriziranih avtomobilov. Da ima le pet prestav, ni pomanjkljivost, kar je dokazal z ugodno porabo, ročica menjalnika pa je bistveno bolj natančna in prijetna za uporabo kot včasih pri francoskih avtomobilih.

Renault je s cliom torej naredil ogromen korak naprej. Prav povsod se občuti napredek, še zlasti za volanom oziroma pri podvozju, ker se avtomobil ne pelje prav nič 'francosko'. Že zadnja generacija clia se je na cesti zelo dobro obnesla, novi pa je še malo bolj trd in z bolj neposrednim krmilnim mehanizmom bolj uživaški, kar boste ljubitelji dinamične vožnje še kako cenili. Kar želeli boste voziti malo hitreje, samo da boste videli, kako se bo clio obnesel v ovinkih in ravno zato je bila cesta v okolici Orebića s svojimi neštetimi zavoji perfektna. Res se čuti dinamični karakter te francoske uspešnice in če pomislim na starega clia, kar težko verjamem v neverjeten napredek. Le dobrih petnajst tisočakov pripravite, če želite takšnega, kot je na fotografijah. Pa vam povem, da vas kaj dosti ne bo motilo. Tako kot že treh generacij prej ni, zato pa tudi je najbolj prodajan avtomobil pri nas.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio dCi 90 dynamique energy
vrsta motorja turbodizelski, 4-valjni, vrstni 
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 220 pri 1.750 
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4062 x 1732 x 1483
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1071 (640)
največja hitrost v km/h 181
pospešek 0-100 km/h v s 11,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,1/3,3/3,6
poraba na testu v l/100 km 5,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.990
cena testnega vozila v EUR 15.190
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.190

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Y2MzZTJhYjZmOWQ0NTcyMmQ1NmRkODE3ZjgwZjU2ODIuanBnMTU3MDg3NjUxOA==.jpg
gizmo28 pravi:
kralj razreda,ni kaj
(pred 8 leti )
Ni slike
Kravcar pravi:
Avto 1A!!! Od designa do motorja,do celotnega avta na sploh...poraba pod 4l
(pred 8 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |