Kralj generacij
Renault clio dCi 90 dynamique energy


Vedno je veljal za hvaležen avtomobil, ki ne porabi preveč in je ravno prav velik.
Pa so jim priporočili oziroma kupili clia. Zakaj pa ne? Vedno je veljal za hvaležen avtomobil, ki ne porabi preveč in je ravno prav velik, da ni preveč okoren ali premalo prostoren. Verjetno je ravno zato najbolje prodajan avtomobil v samostojni Sloveniji. In zato ne čudi, da tudi nova, že četrta generacija, za Renault ostaja zelo pomembna.
"Precej zanimive so naredili še pregledne merilnike, med katerimi izstopa zlasti velik digitalni merilnik hitrosti, zaradi česar se boste le stežka izgovarjali policistu, da niste videli, kako hitro ste se peljali."
V notranjosti je sicer v primerjavi s preteklo generacijo več prostora in ni nobenega občutka utesnjenosti. Sedi se dobro, vendar pa bi clio lahko dobil še ledveno oporo, ki je sicer v tem razredu še vedno prej izjema kot pravilo, a bi bilo sedenje za volanom še boljše. Sicer pa sam najbolj cenim, da je volan pri vseh opremah nastavljiv tudi po globini, česar v prejšnji generaciji ni bilo. Precej zanimive so naredili še pregledne merilnike, med katerimi izstopa zlasti velik digitalni merilnik hitrosti, zaradi česar se boste le stežka izgovarjali policistu, da niste videli, kako hitro ste se peljali. Dejansko me je pri delovnem prostoru zmotil le potovalni računalnik, ne zato, ker ne bi bil pregleden, saj ponuja dvosmerno pomikanje med posameznimi informacijami, se pa niso dovolj potrudili pri prevajanju. Vrednosti, povezane s porabo goriva, prevoženimi kilometri in dosegom so v angleščini, omejilnik hitrosti in tempomat pa sta prevedena v slovenščino. Podobno je na sredinski konzoli in navigaciji, ki je v angleščini. Je pa fino, ker lahko celotno kartografijo Evrope dobite za samo 90 EUR in točno takšno napravo imajo tudi nove in posodobljene dacie. Super je še, ker lahko ključek USB vključite na preglednem mestu zgoraj in ni skrit nekje spodaj ali v predalu, je pa res, da to počnite takrat, ko stojite na mestu, bo varneje. Podpiram še odločitev, da najboljši radio v ponudbi sploh nima več reže za zgoščenke in so jo preprosto opustili. Je bil že čas, danes so mnogo bolj privlačni drugi mediji, zlasti USB.
Že Anže je na predstavitvi omenil, da črni klavirski lak na armaturni plošči izgleda lepo, ponovno pa potrjujem, da ne mara prahu in prstnih odtisov in to dvoje vam zna parati živce. Še to: všeč mi je, da so namesto gumbov in LCD-zaslonov, ki prikazujejo nastavljeno temperaturo, uporabili kar vrtljivi gumb. Na ta način lahko hitro nastaviš želeno temperaturo, gumb pa je podoben tudi, če se odločite za samodejno klimatsko napravo.
Pod pokrovom motorja se je tokrat vrtel dizelski motor, čeprav je delež agregatov na to gorivo v segmentu majhnih avtomobilov veliko manj pogosta izbira od bencinskih. Seveda se bo 1,5-litrski motor dCi 90, ki proizvede 66 kW (90 KM), dobro obnesel, vseeno pa ga priporočam predvsem tistim, ki se res veliko vozite. Zelo malo porabi, na testu dobrih pet litrov, ni pa preveč tih. Ob zagonu in pri mestni vožnji ga kar dobro slišite, na avtocesti pa ga potem (kot pri večini avtomobilov) preglasi piš vetra okoli karoserije. Na poti do Pelješca se mi je na avtocesti večkrat zgodilo tudi, da zaradi majhne moči kakšnega daljšega klanca v peti prestavi ni zmogel pri 130 km/h, ampak je bilo potrebno prestaviti v nižjo. Nič posebnega, tako kot pri večini podobno motoriziranih avtomobilov. Da ima le pet prestav, ni pomanjkljivost, kar je dokazal z ugodno porabo, ročica menjalnika pa je bistveno bolj natančna in prijetna za uporabo kot včasih pri francoskih avtomobilih.
tehnični podatki | renault clio dCi 90 dynamique energy |
vrsta motorja | turbodizelski, 4-valjni, vrstni |
prostornina v ccm | 1461 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 66 (90) pri 4.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 220 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4062 x 1732 x 1483 |
medosna razdalja v mm | 2589 |
prtljažnik v litrih | 300 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1071 (640) |
največja hitrost v km/h | 181 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 4,1/3,3/3,6 |
poraba na testu v l/100 km | 5,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 10.990 |
cena testnega vozila v EUR | 15.190 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 15.190 |



Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 01 domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 domača premiera - fiat scudo | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 domača premiera - kia Xceed | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 21 domača premiera - lexus RX | 22 | 23 domača premiera - električna vozila MG | 24 domača premiera - ford ranger raptor | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 domača premiera - BMW M power | 01 | 02 |
toyota corolla | 128 |
fiat 500 | 125 |
dacia sandero | 113 |
renault captur | 111 |
renault clio | 103 |
Podatki veljajo za februar 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















