Nabita pištola
Ford focus ST

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Stotinke bi šle na dirkališču v prid meganu RS.
Megane je res brezkompromisen, trd kot hudič in z vrhunsko zaporo diferenciala noro hiter, a prav zaradi teh lastnosti marsikomu preveč brutalen in vsakodnevno neuporaben. Focus je mehkejši in nima takšne mehanske zapore, zato sem prepričan, da na stezi ne bi bil tako hiter. Če iščete brutalnost in stotinke na dirkališču, potem je odgovor negativen, focus ST ni tako enostransko usmerjen kot megane. In zato posledično mnogo bolj vsakodnevno uporaben. Predstavljajte si ga kot nekakšnega golfa GTI, ki pa je vseeno mnogo hitrejši in bolj razburljiv.
Obenem je zaradi petih vrat tudi bolj praktičen od megana, njegova uporabnost ni prav nič manjša od uporabnosti povsem običajnega focusa, vstopanje in izstopanje je lahkotno, morda le zajetnejša sprednja sedeža poskrbita, da je za kolena potnikov na zadnjih sedežih malenkost manj prostora. Ostalo je enako, spredaj se sedi odločno zasidrano, a povsem udobno, volan je za odtenek bolj debel in športen, ampak tudi ne preveč, da bi vas to zmotilo. Seveda pa je pri tem avtomobilu najbolj pomemben užitek pri vožnji.
Podvozje je filigransko uglašeno.
Razen živahnega volana me ne moti prav nič. Focus ST je neverjetno lahkoten pri hitrem premikanju po cesti, predvsem pa je podvozje filigransko uglašeno, zato se nos avtomobila pri zaviranju pred ovinkom kar postavi v zavoj, zadek pa želi skočiti ven; občutek imam, da se notranje zadnje kolo kar dvigne v zrak. Verjetno se ne, je pa zavoj v ovinek res dober. Potem je tu še zvok! Ni tako globok in ekstravaganten kot je bil pri prejšnjem petvaljniku, so se mu pa lepo približali, prav prijetno brbota tudi ta. Predvsem pa je motor eden najbolj prožnih med tekmeci in suvereno vleče že iz najnižjih vrtljajev. S porabo pa je tako, lahko se vozite z manj kot devetimi litri, a potem je vseeno, če se vozite z dizelskim focusom. Z občasnimi preizkušanji zmogljivosti računajte na enajst litrov, kar je še vedno dovolj dobro.
Focus ST je torej nekakšen vmesni člen. Če se vam golf GTI zdi prešibak in premalo poseben, megane RS pa prebrutalen, je tole odlična alternativa. Zelo hiter avtomobil, ki ostaja dovolj udoben, da družinski člani v njem ne bodo znoreli. Pa še cena je zanimiva, takšen s kupom opreme in to drago barvo pride dobrih 31.000 evrov, ker Ford ponuja dober popust.
tehnični podatki | ford focus ST |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 2000 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 184 (250) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 340 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4362 x 1823 x 1484 |
medosna razdalja v mm | 2613 |
prtljažnik v litrih | 363 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1362 (410) |
največja hitrost v km/h | 247 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 9,9/5,6/7,2 |
poraba na testu v l/100 km | 10,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 24.990 |
cena testnega vozila v EUR | 27.090 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 31.420 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















