Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Po sledeh legend

Renault grand scenic TCE 130 dynamique

Avtor prispevka: Miha Dovč
Če obstajata avtomobilska Adam in Eva, so vsi avtomobili v sorodstvu, saj so se učili drug od drugega. Če vam je ljubša evolucijska teorija, kako je človek nastal iz opice, jo lahko hitro poistovetite z legendarnim hroščem in porschejem 911. Kako pa je v to zgodbo vpleten Renaultov grand scenic?
Po sledeh legend
Foto: Matej Mihinjač
27. 1. 2011 ob 20:09
Komentarjev: 0
video test renault grand scenic TCe 130 dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pionir v segmentu enoprostorcev je lani obeležil že 25 let izdelovanja vozil, ki so predvsem namenjena družinam in premagovanju dolgih potovanj. Torej, Francozi z znamko Renault na čelu, vedo, kako se stvarem streže. Leta 1995 je na ceste pripeljal megane, vozilo golfovega razreda, ki je kaj hitro postalo množično tudi na domačih cestah (čeprav ga v domači, novomeški tovarni niso nikoli izdelovali). Leto kasneje je prišel megane scenic, vozilo podobnih proporcev kot njegov primat, s kančkom enoprostorske uporabnosti. Z naslednjo generacijo je odpadel 'dekliški priimek' megane in sedaj je tu že tretja generacija.

Renault scenic, ki z meganom že nekaj časa nima več veliko skupnega, je v tej zadnji generaciji zopet postal malo bolj limuzinski. Instrumenti okoli voznika so razporejeni kot v povsem običajnih osebnih vozilih, volan pa ni več položen kot pri tovornjakih. Ta utesnjenost osebnega avtomobila bo po godu vsem tistim, ki so se pri pokojnem morskem prašičku zakleli, da takšnega avtomobila ne bodo nikoli vozili, a jih je sila razmer (beri: lepša polovica) prisilila v to. Kot smo že iz prejšnje generacije navajeni, so prikazovalniki (ne merilniki!) nameščeni na sredino armaturne plošče. Od trenutnega razpoloženja in navdiha voznika je odvisno, ali bo imel scenic digitalni ali analogni merilnik hitrosti z ali brez prikazom motornih vrtljajev. Potrebno je le par pritiskov na gumb, nameščen v bližini omenjenega zaslona.

Novi grand scenic je konkretno zrasel od svojega predhodnika. Polovice prirastka je deležna medosna razdalja, polovica pa ga je šla v prostornino prtljažnika. Ta je ogromen. V vsakem primeru ga je najmanj 208 litrov, ob odstranitvi vseh petih sedežev zadaj pa se poveča skoraj desetkratno. Ta grand scenic je sicer namenjen sedmim potnikom, ampak je zadaj prostor le za manjše otroke, zato je bolje imeti petsedežno različico (650 evrov cenejša) in večji prtljažnik z ravnim dnom. Srednja vrsta se vzdolžno pomika za 17 centimetrov, v več kot 40 odlagalnih prostorih pa boste kdaj še kaj pozabili.

Takšen motor, kot je tukaj, je iste prostornine kot v večini cliov - 1,4 litra. Ampak je za več kot 4,5 metra dolžine in 1,5 tone mase dovolj zmogljiv, ker mu pomaga turbinski polnilnik. Če vas bo s svojimi zmogljivostmi pozitivno presenetil, vas bo razočaral s svojo žejo. V vsakem primeru bo nad devetimi litri, ampak si lahko omislite tudi varčnejše in seveda precej dražje turbodizle, če se veliko vozite. Je pa zanimivo, da ga ni več na uradnem ceniku, kar pomeni, da so kupci v vsakem primeru pripravljeni odšteti več za dizelske različice.

Renault je v svoji dolgi zgodovini izdelovanja enoprostorcev svojo tehniko izpilil do potankosti. S ceno dobrih 22 tisočakov kot so cenili tega, pa je ostal dostopen tudi širšim množicam. Le da znajo biti tudi slednje izbirčne in kljub novosti pod motornim pokrovom izbirajo po svojih prepričanjih. V tem primeru je morda res bolje tako.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault grand scenic TCE 130 dynamique
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1397
moč v kW (KM) pri vrt./min 96 (130) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pr 2250
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4560 x 1845 x 1620
medosna razdalja v mm 2770
prtljažnik v litrih 208 - 2063
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (582)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 12,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,0/9,7/7,3
poraba na testu v l/100 km 9,4
cena osnovnega vozila v EUR 19.270
cena testnega vozila v EUR 20.120
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 7 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 7 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 7 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 9 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 9 meseci  |