Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ime in cena ostajata

Kia sorento 2,2 CRDi 4WD premium A/T

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi sorento je čisto v vseh pogledih nov avtomobil. Kar poglejte, že samo oblika je čisto drugačna. Sorento je sedaj daljši, hkrati pa nižji, da je čimbolj aerodinamičen.
Ime in cena ostajata
Foto: Anže Jereb
20. 1. 2011 ob 20:17
Komentarjev: 1
video test kia sorento 2.2 CRDi 4WD premium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ampak najprej k obliki. Dejstvo je, da večino avtomobilov prodaja ravno zunanji izgled in to je bilo glavno orožje predhodnika. Ker so se zahteve in predvsem potrebe kupcev v sedmih letih prodaje malo spremenile oziroma zjasnile, SUV-ji postajajo vse bolj cestna vozila. Logično, z njimi se praktično nihče ne vozi po terenu, zato podvozje ne rabi biti tako brezkompromisno, štirikolesni pogon pa še zdaleč ne tako zmogljiv. Stari sorento je bil v tem pogledu 'boljši', saj je bil zasnovan na skoraj tovornjaški šasiji, poleg priklopljivega štirikolesnega pogona pa je imel tudi reduktor. No, z novim je prišla samonosna karoserija z neodvisnim vzmetenjem, pogon pa je lahko tudi samo na sprednji kolesi. Čisto cestni SUV torej, ampak pravijo, da takšne želijo kupci, zato bo že držalo.

No, tale ima vseeno pogon na vsa štiri kolesa, le da sedaj deluje preko elektronike čisto samodejno. Lahko ga tudi zaklenete z gumbom na armaturni plošči, če je spodaj bolj spolzko, tako da se navor v stalnem razmerju pol-pol prenaša med osema. Pri spuščanju vam do hitrosti 10 km/h pomaga še sistem, ki sam zavira avtomobil, to je pa nekako to. Za obiske vikendov bo gotovo dovolj, le zavedati se morate, da široke gume niso primerne za zasnežene ceste, saj veliko lastnikov takšnih avtomobilov dela napako, ko na njih nameščajo ogromna platišča za lepši izgled, na snegu pa potem kot kakšen nebogljenček iščejo svojo pot. To velja za vse tovrstne avtomobile, da ne bo pomote, ker marsikdo zmotno misli, da štirikolesni pogon opravi vse namesto njih.

Da je sorento res ustvarjen za urejene ceste, dokazuje podvozje, ki je na slabih podlagah zelo trdo in neudobno, kar je v bistvu škoda, ker je sama notranjost zelo udobna po zaslugi prostornosti in prijetnih materialov. Pa še varen je novi sorento, saj je dobil vseh pet zvezdic na preizkusnih trkih. Sodobnih dodatkov kot so aktivni tempomat in razni opozorilniki (mrtvi kot, nenadzorovano zapuščanje voznega pasu) nima, večina voznikov bo rekla tudi, da jih ne potrebuje. Avtomobil ni majhen, kar se čuti za volanom in kar je večini kupcev všeč, saj jim visok položaj za volanom in velik pokrov motorja spredaj vlivata samozavest. Glede na maso in višino je pohvalno vodljiv in stabilen, med pretiravanji nos pričakovano sili naravnost, občutek na volanu ni vrhunski, počutje za volanom pa je odlično. Prostora je res veliko, na zadnji klopi, ki ji je možno nastavljati naklon, pa se tudi prav prijetno sedi. Veliko opreme na čelu z usnjem in dvopodročno klimatsko napravo skrbi za prijetno počutje, nad glavami potnikov pa sta kar dve veliki strešni okni, od katerih se sprednje odpira. Še prtljažnik je ogromen in ima pod polico še en nizek a velik prostor, v katerega gre kup drobne prtljage.

In tu je še odličen 2,2-litrski turbodizelski motor s 145 kilovati, kar je skoraj 200 'konjev'. Lepo in mirno deluje ter je kljub čisto novemu samodejnemu menjalniku s šestimi prestavami porabil v povprečju okoli 9 litrov na 100 kilometrov. Kar v redu, čeprav z naraščanjem hitrosti in vožnjo po mestu hitro zraste na dvomestno cifro. Če bi bil motor še malo tišji, bi si zaslužil že odlične ocene, še vedno pa se brez sramu lahko postavi ob bok sodobnim turbodizelskim agregatom iz Nemčije.

Če je prejšnji sorento veljal za pravo revolucijo Kie, moramo biti pri novi vseeno malo bolj zadržani. Nadaljevanje zgodbe je logično, avtomobil se mora prilagoditi trgu. Zato lahko rečem, da se je oblikovalcem nos vozila odlično posrečil, zadek malo manj, vendar vseeno izgleda atraktivno, če je opremljen z led svetili kot tukaj. Od starega sorenta je ostalo le ime, pravijo Korejci. Ampak ni res. Če računate, da takšen, z vso možno opremo, stane dobrih 38 tisoč evrov, vam bo hitro jasno, da nikjer ne dobite toliko in da ugodna cena ostaja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki kia sorento 2,2 CRDi 4WD platinum A/T
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2199
moč v kW (KM) pri vrt./min 145 (197) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 421 pri 1.800-2.500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4685 x 1885 x 1710
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 531
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1896 (614)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,0/6,2/7,4
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 26.990
cena testnega vozila v EUR 35.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.410

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Matej, si spal vsaj 2 uri pred tem testom? Deluješ, kot bi imel 24-urni delovnik :)))
(pred 7 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 7. 2020
Julij 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
0607  domača premiera - audi A3 sportback
08  domača premiera - toyota proace city
09  domača premiera - ford kuga
101112
1314  domača premiera - seat leon
1516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 323
nissan qashqai 265
peugeot 2008 153
renault captur 147
volkswagen T-roc 129

Podatki veljajo za maj 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 21.440 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogonski sklop bo imel tvoj novi avto?
970električni 969priključnohibridni 968hibridni 967blagohibridni 966bencinski 965dizelski


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 4 tedni  | 
Zavarovalnica Triglav Širitev delovnega časa poslovalnic pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Tri četrtine kolesarjev krši prometna ... pred 2 meseci  | 
Ford Izdelujejo maske za obraz in vizirje pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Bi danes še opravili vozniški izpit? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Stanje prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Nadzor nad področji prometne varnosti pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kdo vozi nocoj? Vi ali alkohol? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa V zimo trezno in z opremo ustrezno pred 7 meseci  | 
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 11 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 1 leti  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 1 leti  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 1 leti  |