Copy paste
Fiat freemont 2.0 multijet 16V 170 urban

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

In času primerno so ga pač preoblekli in mu dodali svoj motor. Še dobro, ker ne verjamem, da bi kdo v Evropi hotel 2,4-litrski bencinski štirivaljnik iz originala, ameriškega dodgea journey. To pa je fiat freemont, pravi potovalnik, ki mu Američani pravijo križanec srednje velikosti, pri nas pa je to v resnici že velik avtomobil in je lahko nekakšna zamenjava za veliki in ostareli enoprostornik ulysse. V dolžino meri 4 metre 89, v višino pa meter 75, zato je tako prostoren. Pri Fiatu mu pravijo tudi 'vsi avtomobili v enem', pri čemer niso v resnici odkrili nič novega, ker tudi konkurenca že leta ponuja podobne avtomobile, res pa je, da je freemont eden najbolj prilagodljivih, kar mu lahko štejemo v zelo velik plus.
Je pa razporeditev tipk zelo čudna; sicer se je hitro navadiš, ampak je veliko manj logična kot pri fiatih nasploh. Na zaslonu, občutljivem na dotik, lahko na primer uravnavate temperaturo in moč prezračevanja, enako lahko naredite tudi z vrtljivim gumbom pod njim, ob slednjem pa sta še okrogla gumba za upravljanje radia, tako da se mi je na začetku kar velikorat zgodilo, da sem namesto glasnosti spreminjal nastavitve klime ali obratno. Kam bo pihal sveži zrak iz rež, pa lahko nastavite le na zaslonu. Očitno je tisti, ki je razvijal notranjost tega avtomobila, res obseden s pospravljanjem, saj ima lahko v freemontu prav vsaka drobnarija ali večja stvar svoje mesto, armaturka pa ravno zaradi malega števila gumbov izgleda zelo urejeno. In to ni slabo. Morda le leva obvolanska ročica koga zmoti, ker je takšna kot pri mercedesih (ostanek nekdanjega 'zakona' med Chryslerjem in Daimlerjem), torej vse funkcije na enem mestu.
Škoda, da testni freemont ni imel za isto ceno še štirikolesnega pogona, ki je seveda tudi na voljo in postane avtomobil res vsestranski, ampak je potem za kar okoli 4.600 evrov dražji. To se mi zdi odločno preveč, sploh, če se vedno vozite samo po urejenih cestah, ker sicer freemont sploh ni drag. S stalnim popustom takšen stane pod 30.000 evrov, kar je za moje pojme zelo ugodno, ker je tudi oprema zelo bogata. Kot zapisano, vse je v znamenju udobja, prav tako vožnja. Vzmetenje je mehko nastavljeno, zato gre freemont lepo naravnost, slabše pa v ovinek, kjer se čutijo masa avtomobila, težak nos in visoko težišče, karoserija se tudi lepo nagiba.
Ni za dinamične voznike, čeprav presenetita dobra vodljivost in lega vozila nasploh. Voznik ima dovolj povratnih informacij, kar pomeni, da so Fiatovi inženirji kar lepo nadgradili vse tisto, zaradi česar se navadno jezimo nad ameriškimi avtomobili. Sploh so to dokazali s svojim odličnim motorjem. Dvolitrski multijet s 125 kW je namreč povsem dovolj zmogljiv in bi bil celo šibkejši s 103 kW po tem sodeč verjetno čisto dovolj. Z veseljem se zavrti v rdeče polje, kar zaradi obilice navora seveda nima smisla, menjalnik pa je s kratko prvo prestavo praktično preračunan za lažje speljevanje in očitno tudi za varčno vožnjo. Testni freemont je povprečno porabil le malo čez 7 litrov, so pa končne zmogljivosti povprečne, ker je freemont le težak skoraj 2 toni.
Ko bi bila vsaj oblika malo bolj fiatovska, tako pa je le značka na maski druga, zaradi česar veliko izgublja na originalnosti. Po drugi strani pa tudi predhodnik ni bil originalen, časi so, kakršni so, avtomobil so želeli imeli v ponudbi pa so se poslužili preverjenega in poceni trika: copy paste. Le da gre tukaj vseeno za nekaj evropske dodane vrednosti.
tehnični podatki | fiat freemont 2.0 multijet 16V 170 urban |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1956 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 125 (170) pri 4.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 350 pri 1.750 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4888 x 1878 x 1745 |
medosna razdalja v mm | 2890 |
prtljažnik v litrih | 520 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1949 (523) |
največja hitrost v km/h | 197 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,3/5,3/6,4 |
poraba na testu v l/100 km | 7,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 28.630 |
cena testnega vozila v EUR | 30.400 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 31.450 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















