Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Terenec, ki to ni

Toyota RAV4 2.0 D-4D elegant 4x2

Avtor prispevka: Anže Jereb
Nova generacija toyote RAV4 nima posebnih terenskih ambicij, pa vendar je njen štirikolesni pogon najbolj dodelan doslej. Je pa avtomobil na voljo tudi le s sprednjim pogonom, kar še dodatno potrjuje tezo, da lastniki športne terence le redko zapeljejo na brezpotja.
Terenec, ki to ni
Foto: Miha Kokalj
2. 5. 2013 ob 18:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

RAV4 s sprednjim pogonom ima zelo konkurenčno ceno
dolžinski prirastek pomeni, da je znotraj dovolj prostora
ravno dno pod nogami potnikov v drugi vrsti povečuje udobje
vozne lastnosti so suverene
menjalnik je natančen in sedeži prijetni
vrata prekrijejo prag, ki tako ostane čist, vaše hlačnice pa tudi
notranja oblika z ostrimi linijami deli mnenja
le voznikovo steklo se samodejno odpira in zapira
samodejni žarometi prepočasi preklaplajo
motor je le povprečno zmogljiv
3,9
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (31 glasov)
video test toyota RAV4 2.0 D-4D elegant 4x2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ko smo novega RAV-a dobili na test, sem se spomnil, da sem bil dve generaciji nazaj na predstavitvi tega avtomobila in da so ga predstavljali na vojaškem 'off-road' poligonu, kjer smo lahko preizkušali njegove terenske vrline. Predstavitev aktualne generacije so pripravili na cestnem poligonu in razlog je enostaven. RAV4, kot tudi tekmeci, nagovarja predvsem tiste, ki želijo imeti višji avtomobil, da lažje vidijo ven, avtomobil, ki je nekoliko bolj oddaljen od tal, da jim vsak robnik ali pločnik ne predstavlja ovire, štirikolesnega pogona pa marsikdo niti ne potrebuje. Zato je sedaj v ponudbi tudi dvokolesno gnani RAV4, kakršnega smo vzeli na test. Njegove vrline so torej drugje, ne na terenu...

No, lahko so tudi na terenu, a potem je potrebno vzeti štirikolesno gnanega. In takšen je precej dražji, ker so pri Toyoti po raziskavi ugotovili, da so si kupci dvo- oziroma štirikolesno gnane izvedenke povsem različni. Zato je tokratni lahko bistveno cenejši, ker kupci od tega pričakujejo le zgoraj omenjeno, s štirikolesno gnanim pa se bo nemara res kdo odpravil na brezpotje in je zanj pripravljen plačati precej več. Za prve kupce je torej takšen RAV4 za dobrih 22.000 EUR, za zahtevnejše pa štirikolesni, pri katerem se cene začnejo malo pod tridesetimi tisočaki.

Na asfaltu je dvokolesno gnani RAV4 suveren. Evropejci smo med vsemi kupci sveta najbolj zahtevni glede voznih lastnosti, zato je krmilni mehanizem pri evropskem RAV-u najbolj komunikativen in vzmetenje najbolj čvrsto. Tudi sprednja sedeža ponujata več oprijema in imata daljši sedalni del. Morda vas figo briga, kakšen je RAV4 onkraj luže, a že to, da so ga za nas posebej priredili, pove veliko o vloženem trudu. Podobno je sicer naredil že tudi kateri od ostalih proizvajalcev, vseeno pa dodatno delo ni ustaljena praksa. Volan zato nudi zaupanje in občutek pri vrtenju ni preveč umeten, krmilni mehanizem je dobro obtežen, zato ponuja dovolj povratnih informacij, da je vožnja prijetna. Tudi nasploh so vozne lastnosti suverene, avtomobil ni pretrd, obenem pa dovolj čvrst, da deluje zanesljivo. Bi rekel, da je ravno vožnja ena najboljših lastnosti novega RAV4. Če bi moral primerjati vozne lastnosti, bi dodal, da so podobne tistim v hondi CR-V, kar je velika pohvala, ker je CR-V vozniško res prepričljiv, eden najboljših v segmentu.

Je bil pa tam bolj odločen motor, kar je logično, ker ima ta v toyoti manj moči. 124 'konjev' prirezgeta iz dvolitrskega dizla, kar je dejansko dovolj, ni pa avtomobil med najhitrejšimi, sicer pa si takšnega nihče ne kupi za podiranje hitrostnih rekordov. Za vsakdanje potrebe bo dovolj zmogljiv, razen pri najnižjih vrtljajih je malo len. Njegova vrlina je tudi majhna poraba goriva, saj je na testu zahteval vsega 6,5 litra goriva na sto kilometrov, kar je dober rezultat. V primeru, da se boste odločili za štirikolesno gnanega RAV4, pa boste slednjega dobili v kombinaciji z močnejšim 2,2-litrskim motorjem.

Ena od zamer prejšnji generaciji je bilo pomanjkanje prostora, zato je nova občutno bolj prostorna. Avtomobil sedaj v dolžino meri skoraj 4,6 metra, zato je prostora res dovolj. Na zadnji klopi trije potniki lahko sedijo dokaj udobno, k čemur precej pripomore ravno dno pod njihovimi nogami, zaradi katerega tudi potnik v sredini lahko noge normalno postavi, obenem pa je zrasel še prtljažnik. Hiba večine vozil, ki vsaj malo dišijo po terenskih vrlinah, je širok prag, ob katerega si pri vstopu ali izstopu iz avtomobila hitro umažemo hlače. Toyota to težavo rešuje s spodnjim delom vrat, ki prekrije prag in poskrbi, da slednji ostane čist. Naše hlače pa tudi. Majhna pozornost, ki ji boste še kako hvaležni.

Pripomb pravzaprav nimam veliko, kar se zgodi redko. Stikala za stekla bi bila lahko vsa samodejna, ne le voznikovo, samodejno prilagajanje snopa dolgih in kratkih luči bolj vzorno, ker včasih malo zamuja s preklopom, nezložljiv ključ pa me je spomnil na moj nekdanji avtomobil z letnikom izdelave 1996. Tudi oblika armaturne plošče mi ni najbolj všeč, a to je stvar okusa. Skratka, bolj kot ne malenkosti, ostalo pa je na visokem nivoju in za dobrih 28.000 EUR pri takšnem dvokolesno gnanem RAV-u z opremo elegant ne boste kaj dosti pogrešali. Še cena se mi zdi dobra.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota RAV4 2.0 D-4D elegant 4x2
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 91 (124) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 310 od 1.600 do 2.400
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4570 x 1845 x 1660
medosna razdalja v mm 2660
prtljažnik v litrih 547
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1610 (408)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 10,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,4/4,9
poraba na testu v l/100 km 6,5
cena osnovnega vozila v EUR 24.900
cena testnega vozila v EUR 27.700
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.300

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |