Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Varnejši od trezorja

Volvo S60 2,0T powershift summum

Avtor prispevka: Anže Jereb
Lansko leto sem bil na Švedskem, kjer velja tale rek. Če srečaš Šveda, ki ima v sebi manj kot 0,5 promila alkohola v krvi, si srečal losa. No, kakorkoli že, iz iste dežele prihajajo tudi avtomobili znamke Volvo, ki so od nekdaj veljali za sinonim kakovosti in varnosti.
Varnejši od trezorja
Foto: Anže Jereb
12. 12. 2010 ob 11:05
Komentarjev: 1
video test volvo S60 2,0T powershift summum
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Pa tudi za sinonim izjemno 'škatlasto' oblikovanih in zato ne posebej atraktivnih vozil. Saj se spomnite, da ste jih videvali v številnih filmih, kjer se je običajno družina z vsaj tremi otroki stisnila v enega od njihovih oglatih karavanov in se odpravila na dolgo pot. Pregovorna varnost in kakovostna izdelava ostajata značilni še naprej, so se pa Švedi odločili, da iz njihovih tovarn ne bodo več prihajali oblikovno dolgočasni izdelki. Še več, odločili so se, da bodo odslej volvi nadpovprečno lepi. In tako je nastal S60, ki je enostavno lep. Zadržuje sicer tiste osnovne linije, po katerih vsak že na daleč ve, da gre za volva, a je oblika nasploh pravo nasprotje prejšnjih. Ni več ostrih robov, ampak zgolj elegantne in zaobljene linije. Silhueta je precej kupejevsko položna, zato avtomobil deluje bolj športno, hitro spuščajoča streha pa vseeno ne pomeni, da je na zadnjih dveh sedežih manj prostora. Le tisti res nadpovprečne višine se bodo z glavami dotikali stropa. Sicer pa to niti ni posebej pretresljivo, S60 ni največji volvo v ponudbi, za direktorsko počutje je na voljo še S80.

V tej novi generaciji se avtomobil tudi bolje pelje, a o tem pozneje, saj ta karakteristika niti ni tako zelo pomembna. Zakaj ne? Ker je notranje okolje še vedno zelo elegantno in predvsem umirjeno, zaradi česar potrebe po dinamični vožnji v tem avtomobilu sploh ne boste imeli. Tudi notranjost je še vedno prepoznavna, lebdeča osrednja konzola ostaja in za njo tudi manjše ter predvsem nepraktično odlagališče. Uporabljeni materiali so odlični, sedeža nadvse udobna in hrbtenica vam zlepa ne bo sporočala, da potrebuje pavzo.

Vozne lastnosti torej. Ja, novi S60 je malce bolj čvrst, a res malce. Njegov karakter še vedno lepo kaže na način vožnje, ki ga uporabljajo Švedi. Lepo umirjeno in počasi, zato je tudi vzmetenje tega avtomobila naravnano predvsem tako, da lepo požira grbine. Nekaj manj je nagibanja v zavojih, krmilni mehanizem pa vam bo postregel z nekaj več informacijami. Vseeno pa je na trgu veliko bolj dinamičnih tekmecev, S60 skratka primarno ostaja umirjena limuzina. Konec koncev o tem priču tudi sam volan, ki je sicer manjši od tistega v predhodniku, a vseeno večji od majhnih športnih volanov pri nekaterih tekmecih.

Testnega S60 je poganjal dvolitrski turbobencinski motor s 150 kilovati moči. Agregat je prav takšen kot karakter avtomobila. Umirjen, prav nič agresivno se ne odzove, ko močno pritisnete stopalko za plin. Ne bo agresivno sunil v hrbet, temveč le enakomerno pospeševal. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom powershift (dvojna sklopka) niti ne bo delovalo, da ponuja preko 200 'konjev'. Menjalnik kljub dvema sklopkama ni sinonim hitrosti, pravzaprav je presenetljivo počasen. Smo pa v takšni kombinaciji pričakovali večjo porabo goriva, zato nas je testnih 9,5 litra pozitivno presenetilo.

Varnost ni nikoli vprašljiva pri Volvu, zato je bil tudi ta S60 dodobra oborožen z dodatki, ki varujejo potnike. Aktivni tempomat lahko pohvalimo, ker zna avtomobil povsem ustaviti, ob vklopu smernika pred pričetkom prehitevanja pa tudi hitro začne pospeševati, čeprav se še nismo prestavili na prehitevalni pas, kjer pred nami ni ovire. Na vozila v mrtvem kotu odlično opozarja BLIS in signalna lučka na vzvratnih ogledalih. V primeru, da niste posebej pozorni, vas bo pred morebitnim trkom hitro opozoril glasen zvočni signal in opozorilna rdeča utripajoča lučka.

Želeli smo preizkusiti še vgrajeni sistem, ki spremlja okolico in zaznava pešče in po potrebi zavira, pa nismo našli kandidata, ki bi se upal vreči pred avtomobil. Dodatki seveda imajo svojo ceno, ki v primeru testnega volva znaša 46.000 evrov, a za ta znesek dobite zelo uglajen in udoben avtomobil. Hm, morda pa Švedi upajo piti za volanom, ker se v volvih počutijo nadvse varne.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Volvo S60 2,0T powershift summum
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1999
moč v kW (KM) pri vrt./min 149 (203) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 300
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4628 x 1865 x 1484
medosna razdalja v mm 2776
prtljažnik v litrih 380
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1680 (540)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 8,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,3
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 28.990
cena testnega vozila v EUR 41.434
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.116

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
redvolan pravi:
Lahko pričakujem tudi test posodobljene S60-tice z D2, D3 motorjem? Nekaj za vsakdan :)
(pred 3 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 9. 2019
September 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
0203  domača premiera - renault clio
04  mednarodna premiera - mazda CX-30
05060708
09  mednarodna premiera - ford focus ST in ford ranger raptor
101112  domača premiera - mitsubishi L200
131415
1617  domača premiera - toyota DriveMe
181920  domača premiera - mazda CX-30
2122
23242526  domača premiera - hyundai ioniq
272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
dacia sandero 178
renault clio 155
renault megane 142
volkswagen tiguan 139
škoda octavia 135

Podatki veljajo za julij 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 47.080 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Marko Strupi
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 2 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 3 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 4 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 4 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 4 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 4 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Odgovorno obnašanje na cestah pred 4 meseci  |