Varnejši od trezorja
Volvo S60 2,0T powershift summum


Pa tudi za sinonim izjemno 'škatlasto' oblikovanih in zato ne posebej atraktivnih vozil. Saj se spomnite, da ste jih videvali v številnih filmih, kjer se je običajno družina z vsaj tremi otroki stisnila v enega od njihovih oglatih karavanov in se odpravila na dolgo pot. Pregovorna varnost in kakovostna izdelava ostajata značilni še naprej, so se pa Švedi odločili, da iz njihovih tovarn ne bodo več prihajali oblikovno dolgočasni izdelki. Še več, odločili so se, da bodo odslej volvi nadpovprečno lepi. In tako je nastal S60, ki je enostavno lep. Zadržuje sicer tiste osnovne linije, po katerih vsak že na daleč ve, da gre za volva, a je oblika nasploh pravo nasprotje prejšnjih. Ni več ostrih robov, ampak zgolj elegantne in zaobljene linije. Silhueta je precej kupejevsko položna, zato avtomobil deluje bolj športno, hitro spuščajoča streha pa vseeno ne pomeni, da je na zadnjih dveh sedežih manj prostora. Le tisti res nadpovprečne višine se bodo z glavami dotikali stropa. Sicer pa to niti ni posebej pretresljivo, S60 ni največji volvo v ponudbi, za direktorsko počutje je na voljo še S80.
Vozne lastnosti torej. Ja, novi S60 je malce bolj čvrst, a res malce. Njegov karakter še vedno lepo kaže na način vožnje, ki ga uporabljajo Švedi. Lepo umirjeno in počasi, zato je tudi vzmetenje tega avtomobila naravnano predvsem tako, da lepo požira grbine. Nekaj manj je nagibanja v zavojih, krmilni mehanizem pa vam bo postregel z nekaj več informacijami. Vseeno pa je na trgu veliko bolj dinamičnih tekmecev, S60 skratka primarno ostaja umirjena limuzina. Konec koncev o tem priču tudi sam volan, ki je sicer manjši od tistega v predhodniku, a vseeno večji od majhnih športnih volanov pri nekaterih tekmecih.
Varnost ni nikoli vprašljiva pri Volvu, zato je bil tudi ta S60 dodobra oborožen z dodatki, ki varujejo potnike. Aktivni tempomat lahko pohvalimo, ker zna avtomobil povsem ustaviti, ob vklopu smernika pred pričetkom prehitevanja pa tudi hitro začne pospeševati, čeprav se še nismo prestavili na prehitevalni pas, kjer pred nami ni ovire. Na vozila v mrtvem kotu odlično opozarja BLIS in signalna lučka na vzvratnih ogledalih. V primeru, da niste posebej pozorni, vas bo pred morebitnim trkom hitro opozoril glasen zvočni signal in opozorilna rdeča utripajoča lučka.
Želeli smo preizkusiti še vgrajeni sistem, ki spremlja okolico in zaznava pešče in po potrebi zavira, pa nismo našli kandidata, ki bi se upal vreči pred avtomobil. Dodatki seveda imajo svojo ceno, ki v primeru testnega volva znaša 46.000 evrov, a za ta znesek dobite zelo uglajen in udoben avtomobil. Hm, morda pa Švedi upajo piti za volanom, ker se v volvih počutijo nadvse varne.
tehnični podatki | Volvo S60 2,0T powershift summum |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1999 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 149 (203) pri 6000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 300 |
menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4628 x 1865 x 1484 |
medosna razdalja v mm | 2776 |
prtljažnik v litrih | 380 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1680 (540) |
največja hitrost v km/h | 230 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,3 |
poraba na testu v l/100 km | 9,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 28.990 |
cena testnega vozila v EUR | 41.434 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 46.116 |

Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















