Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Žival za prave voznike

Nissan 370Z 40th anniversary edition

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Po srečanju z njim ostane v mislih le en stavek. »Hudobija prvega razreda!« Pa niti ne zato, ker je njegov izgled že skoraj prepotenten, pač pa zato, ker je 370Z hudičevo dober avtomobil, s hudičevo dobrimi zmogljivostmi.
Žival za prave voznike
Foto: Anže Jereb
23. 11. 2010 ob 19:26
Komentarjev: 0
video test nissan 370Z 40th anniversary edition
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Čistokrvna športnost se iz Z-ja kaže že navzven. Zajeten motorni pokrov, ki ga krasijo GT-R-ova maska, v zadnji del potisnjena nizka potniška celica ter nesramno široka pleča preko ogromnih prednjih in zadnjih koles zgovorno nakazujejo Z-jeve atribute. Ti pa temeljijo na odličnih izkušnjah in perfekcionizmu Nissanovih inženirjev iz športnega oddelka. Zato se vse začne že pri sami konstrukciji. Idealna je razporeditev teže s 53 odstotki na prednji in 47 odstotki mase na zadnji osi.

Zraven spada še čvrsta karoserija z dodatnimi prečnimi ojačitvami preko prednje in zadnje preme. Prostorsko geometrizirana večvodilna vpetja koles iz lahke aluminijeve legure skrbijo za boljšo odzivnost in najsuverenejšo možno trakcijo. Veliki, dirkaški zavorni diski na vseh štirih kolesih pa neutrudno za vrtoglave pojemke. Zato si gre zlahka razložiti, zakaj se pod blatniki skrivajo tako velike gume. In če je takšen Z napravljen za počastitev 40. obletnice obstoja tega imena, potem ga bo moč prepoznati tudi po črni barvi laka, temno sivih platiščih ter izstopajočih rdečih zavornih čeljustih.

Za tako vročo zadevo, kot je 370Z, je pravšnja motorizacija napomembnejši del posla. Zato 370 v Z-jevem imenu pomeni 3,7 litra gibne prostornine bencinskega šestvaljnika, ki premore 241 kilovatov moči (328 KM) pri 7000 vrtljajih v minuti ter 363 Nm navora pri 5200 vrtljajih na minuto. Čeprav se te zmogljivosti ne zdijo na prvi pogled nič pretresljivo posebnega, se v praksi zadeva izkaže popolnoma drugače. Zvezen, močan in v območju nad 5000 vrtljaji pri polno pohojenem plinu v prvih petih prestavah skoraj brutalen vlek nakazuje prvinskost dirkaškega karakterja Z-ja.

K celotni stvari nekaj doprinese sedemstopenjski samodejni menjalnik, ki se odlično vede pri agresivni vožnji, zameriti mu gre le preveliko porabo časa za prestavljanje. Temu se da sicer malenkostno ogniti z izbiro ročnega prestavljanja, ampak zadeva ima še dovolj prostora in bi se jo dalo še izpiliti. Sicer pa takšen režim deluje ob običajni vožnji povsem solidno. In zadeva je lahko še toliko bolj zanimiva zato, ker ta pogonski sklop izpolnjuje norme Euro V, v praksi pa se izkaže glede na ponujene zmogljivosti pravzaprav za dokaj varčnega.

Kaj pa vodljivost in lega na cesti? Avtomobil je tu v vrhunski formi in dobesedno blesti med sebi enakimi. Natančen in neposreden volan, zopet dirkaška kinematika podvozja ter dirkaško suvereno podvozje, togost karoserije in sedenje v odličnih školjkastih, za povrh pa še ergonomskih sedežih, ponujajo fenomenalne vozne občutke. Sicer pa sta tu dve možnosti. Z ESP ali brez. Nobena od njiju ni slaba, a zadnja je mnogo boljša. Brutalnejša odzivnost, drsenje preko ovinkov, odlična nadzor in smerna stabilnost so vzroki, da ste s tem avtomobilom vselej zares preklemansko hitri. Ne, nissan 370Z ni avtomobil za nastopače, to je 'žival' za prave voznike.

Kaj pa tisti del 'za vsakdanjo rabo'? Tudi tu bo z nissanom 370Z šlo. Avtomobil je dobro opremljen, paket 40-th anniversary prinaša kar nekaj stvari, ki so bolj stvar prestiža v takšne sorte avtomobilu. Rdeče usnje v kombinaciji z alkantaro, na primer. Kokpit nissana 370Z je imeniten. Sicer tipično japonski, ampak temeljito in do potankosti odlično izdelan, vključno z uporabljenimi materiali. Usnje, črno blago in rdeči šivi. Ergonomija je kljub krepko nizkim sediščem zares vrhunska, prostornosti za oba potnika dovolj.

Na tipkanje po gumbih potovalnega računalnika se hitro navadite, tako kot na nerodno vstopanje in izstopanje zaradi nizkega sedenja. Da slabe preglednosti vključno nazaj s pogrešanimi parkirnimi senzorji ne omenim. In precej hrupa iz načrtno proti šumom neizoliranega zadka bo prej v veselje kot v nadlego. Tudi trdo podvozje s poskakovanjem ne bo problem, dokler bodo vozišča vsaj za silo urejena. Prtljaga? Dva predala za sedežema sta uporabna, prtljažnik pa tudi ni tako skromen, kot bi sprva pričakovali.

Pravzaprav je edina stvar, ki bi jo temu nissanu očital, slednja: avtomobil nima tipke za vklop zapore ceste. Kajti nissana 370Z se ne more voziti normalno. Je preveč dober.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan 370Z 40th anniversary edition
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3696
moč v kW (KM) pri vrt./min 241 (328) pri 7000
največji navor v Nm pri vrt./min 363 pri 5200
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4250 x 1845 x 1315
medosna razdalja v mm 2550
prtljažnik v litrih 235
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1537
največja hitrost v km/h 250
pospešek 0-100 km/h v s 5,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 15,3/7,8/10,5
poraba na testu v l/100 km 13,7
cena osnovnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila v EUR 42.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 47.580

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: jeanpu
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  |