Ob testnem peugeotu 301 sem pričakoval podoben odziv, kaj hočem, izkušnje so me na to pripravile, ampak sem se zmotil in je bila njegova reakcija drugačna. Ko sem mu povedal, da točno takšen stane manj kot trinajst tisočakov, lahko pa celo pod deset, je v smislu odobravanja samo pokimal. 301 je namreč eden tistih avtomobilov, ki za manj denarja ponujajo veliko prostora, glede na dokaj zajetne zunanje mere pa mu marsikdo pripiše višjo ceno. Ampak, da smo si na jasnem: varčevanje se pozna in zato enica na koncu imena ponudi manj od osmice v številko manjšem peugeotu 208, na platformi katerega 301 stoji. Pričakujte manj opreme in manj kakovostne materiale in naj vas televizijski oglas, v katerem govorijo, da so s tem avtomobilom prevozili na desetine milijonov testnih kilometrov, ne premami takoj. So jih, ampak jih z vsakim.
Če še pred leti limuzine tega segmenta niso bile posebej priljubljene, sedaj postajajo. Predvsem zaradi dejstva, da običajno ne gre za povsem enake avtomobile kombilimuzinskim modelom in z le drugačno karoserijsko obliko, temveč za cenejše alternative. In krizi na voljo ima 301 precej tekmecev, ki se vsi po vrsti trudijo za čim manj denarja ponuditi čim več. V lastni hiši mu v zelje skače C-elysee, potem je tukaj še naveza rapid/toledo pa novi logan, elantra in v določeni meri tudi dražja astra ter focus, pri katerih pa varčevanje ni tako očitno.
Torej, kje so varčevali, da je cena lahko tako majhna? Znotraj je plastika trda, da ne bi izgledala ceneno, pa so dodali klavirski lak, ki je tudi na prevelikem volanskem obroču. Voznikov senčnik ne ponuja ogledalca, predal pred sovoznikom ni osvetljen, varnostna pasova nista nastavljiva po višini, stikala za odpiranje stekel so ob prestavni ročici, ker je to ceneje, volan pa gre samo gor in dol. Ampak dobrega položaja vseeno ni posebej težko najti, ker je sedež izdatno nastavljiv, tudi po višini. Tisti varčevalni del, ki me moti, je zadaj. Najprej sta to dva vzglavnika, samo dva sta in že to je nadvse nenavadno, saj je vozilo homologirano za prevoz petih oseb pa ne bi smelo biti, ker mora imeti po zakonu vsak potnik svoj vzglavnik, obenem pa sploh nista nastavljiva po višini, zato bosta pri višjih potnikih prišla prenizko in varnost ne bo dobra. Pri prtljažniku pa moti, da zadaj ni gumba za odpiranje (a je vsaj na ključu) in da se vodila zajedajo naravnost vanj, kar je značilno za vse cenejše limuzine.
Med vožnjo sem ugotovil, da je podvozje sila mehko, kar bo večini najbrž všeč, ker si ne predstavljam, da bi kdo takšen avtomobil kupil zaradi želje po hitrem ovinkarjenju. Za družino bo super, ker je res udoben in deluje dovolj zanesljivo, čeprav krmilni mehanizem ni kirurško natančen in nos kar hitro zdrsne iz zavoja ob pretiravanju. Ampak ima 301 vse nujne varnostne pripomočke, ki kakšno napakico hitro odpravijo. In tudi bencinski motor mi je bil všeč, zlasti, ker je zelo prožen in uporaben pri majhnih vrtljajih. Po mestu gre že pri 50 km/h z lahkoto v peti, na podeželju je prav tako prijeten, le na avtocesti se pri 130 km/h vrti že s 3.600 vrtljaji in je glasen. Tam mu šesta prestava manjka. Pa še porabi ne posebej veliko, na testu sedem litrov in pol, kar je povsem v redu, še bolj pa boste zadovoljni s stroškom vzdrževanja. Za 120.000 prevoženih kilometrov ne boste zapravili niti 700 evrov. Če res ne nameravate biti ves čas na cesti, dizelskega agregata sploh ne priporočam, ker je ta mnogo bolj umirjen in prijeten. Ne glede na izbiro motorja pa ne bodite prezahtevni z menjalnikom. Ni najbolj natančen, kar je tako ali tako hiba znamke.
Potem pridemo do opreme. Najbogatejši paket allure pomeni povezavo bluetooth in klimatsko napravo, zato ga v bistvu tudi priporočam, to dvoje je dandanes že potrebno imeti pa še povečuje varnost in udobje. Morda ne potrebujete parkirnih senzorjev zadaj, čeprav niso dragi, res pa ne potrebujete 16-palčnih platišč, ker so že 15-palčna aluminijasta. Pa bo avtomobil še kakšen evro cenejši in to je tudi njegovo bistvo, kajne?
Na koncu se mi ob takšnih 'poceni' avtomobilih vedno poraja vprašanje, če je takšen nakup sploh smiseln. V primeru, da za avtomobil nimate oziroma nočete dati veliko denarja, obstajajo alternative v obliki rabljenih. Ne starih in utrujenih, kakšno leto star peugeot 308 stane podobno, je še vedno v garanciji in z njim ne sme biti narobe prav nič. Je lepši, udobnejši in opremsko bogatejši. Ni pa nov! In če mora biti nov, potem vseeno preglejte vse tekmece segmenta, v katerega ste se zapičili. V primerjavi s 301 je denimo rapid precej boljši avtomobil, ki stane sicer okoli dva tisočaka več, a boste nanju hitro pozabili, ko se boste bolj kakovostno vozili naokoli.