Steklenička strupa
Renault clio RS


V Sloveniji je namreč na voljo kar nekaj podobnih malih nabritih bombic. Recimo citroën DS3, alfa mito, polo GTI, mini cooper in tako naprej. Ti malčki so večinoma nekakšen kompromis med malimi športniki in med uporabnimi mestnimi avtomobili. Po večini so njihovi motorji povezani še s turbinskimi polnilniki, zato ste vedno lahko lenobni s prestavno ročico, saj bo navora dovolj, da bo avtomobil suvereno pospeševal. Clio RS besede kompromis ne pozna in je zgolj športnik. A to kakšen ...
Če premišljujete o nakupu in menite, da se boste z njim sem ter tja zapeljali malce hitreje, večinoma pa ga uporabljali za prevoz otrok v vrtec ali žene na izlet, potem vam bo že prvi teden začel parati živce. Je namreč nesramno trd. Tako trd, da boste še na avtocesti začutili vsako manjšo anomalijo, obenem pa tudi glasen. Kljub šestim prestavam so pri 130 km/h motorni vrtljaji že tako visoko, da boste morali s sogovornikom kar nekoliko bolj obremeniti glasilke. Sedaj, po prenovi, so sicer prestavna razmerja nekoliko spremenili in je šesta prestava vseeno daljša, a še vedno kratka. No, če boste leni s prestavno ročico ta clio tudi ne bo tako hiter kot bi od dvesto-konjskega malčka pričakovali. Motor za živahnost zahteva vrtenje v visoke vrtljaje in, če tega ne boste storili, vam jo s precej večjim navorom lahko zagode že kak šibkejši dizel. Sicer pa, ta avtomobil ni namenjen avtocestam.
V nasprotnem primeru pa, če ga boste kupili samo za sproščanje adrenalina ... Hmm, potem je to najboljša igrača na štirih kolesih, ki si jo lahko omislite za dobrih dvajset tisoč evrov. In ta igrača vam bo prinašala nasmeh na usta vsak dan znova. Če ste vihtenja volana tudi malo bolj vešči, potem boste na prste ene roke lahko prešteli število avtomobilov, ki vam je v zadnjem letu uspelo slediti na zaviti cesti, ko ste si privoščili malo hitre vožnje.
Recaro sedeža sta perfektna in lepo objameta telo, po drugi strani pa nista neudobna in tudi nekaj sto kilometrska vožnja ne bi smela povzročati bolečin v hrbtu, zato ju nadvse priporočamo. Volan je komunikativen bolj kot vaša tajnica, vzmetenje pa tako odlično, da se boste počutili kot v gokartu. Ta clio se namreč komaj opazno nagiba, med zavoji pa ostane na cesti prilepljen neverjetno dolgo. Pa tudi ko oprijema zmanjka, je to predvidljivo.
Tudi motor je zanimiv, saj se zelo rad zavrti preko sedem tisoč vrtljajev in tudi prav prijeten dirkaški zvok oddaja. Kot smo omenili, pri nižjih vrtljajih ni posebej živahen, se pa odkupi pri višjih, kjer je sunek v hrbet več kot le opazen. Poraba goriva pri tako ozko usmerjenem avtomobilu sicer ne bi smela biti pomembna postavka. Menimo, da če si nekdo kupi avtomobil zgolj za zabavo, mora biti tudi pripravljen na nekoliko višji davek pri porabi goriva. V primeru clia RS je to okoli deset litrov povprečno, če boste s stopalko za plin zahtevni, pa hitro celo več.
Torej, je 23.000 evrov previsoka cena? Za clia ja, za tak vrhunski paket pa nikakor ne. Težava je le v tem, da za nekaj dodatnih tisočakov lahko dobite že večjega in močnejšega megana RS, ki ne bo porabil dosti več goriva in bo tudi zelo hiter. A clio je večini v uredništvu vseeno boljši, predvsem zato, ker natančno ve, da ima na tem svetu le eno nalogo. Prinašanje nasmeha na usta.
tehnični podatki | Renault clio RS |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 148 (201) pri 7100 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 215 pri 5400 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4017 x 1769 x 1484 |
medosna razdalja v mm | 2585 |
prtljažnik v litrih | 288 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1240 (450) |
največja hitrost v km/h | 225 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,3/6,4/8,3 |
poraba na testu v l/100 km | 10,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 8.990 |
cena testnega vozila v EUR | 20.480 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 23.940 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















