Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Najmočnejši na svetu

BMW ActiveHybrid X6

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Čeprav vsi mislimo, da so hibridi sinonim za varčne in čiste avtomobile, se vseeno pojavijo tudi takšni, ki naša pričakovanja obrnejo na glavo. Ne razočarajo, ampak skozi druženje pokažejo svoje kvalitete in točno to se je dogajalo z ActiveHybrid X6. Ima prav posebno mesto med avtomobili danes in si zasluži kar nekaj pozornosti zaradi svoje tehnološke naprednosti.
Najmočnejši na svetu
Foto: Matej Mihinjač
30. 6. 2010 ob 12:16
Komentarjev: 0
video test BMW activehybrid X6
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vseeno pa ne morem mimo nečesa: pri BMWju mu pravijo SAC, kar pomeni Sports Activity Coupé. Sam bi to prevedel kot kupe za športne aktivnosti in ne športni aktivni kupe. Dve in pol toni težko, skoraj pet metrov dolgo in 1,7 metra visoko vozilo pač ne more biti športno. Še manj pa kupe. To zamerim vsem proizvajalcem, ki se požvižgajo na tradicionalno oznako kupe in jo obesijo vsakemu novemu avtomobilu, ki ima malo bolj nizko streho zadaj, da je ja še manj prostora. Sicer je X6 že v osnovi tako velik avtomobil, da je prostora na vseh štirih sedežih v kabini dovolj, vseskozi pa je prisoten občutek, ki bi mu v kakšnem manjšem in nižjem vozilu lahko rekli športno utesnjen. Izza volana X6 je namreč videti ogromno pločevine, ki obdaja potniško kabino, sploh pogled naprej, čez motorni pokrov, je zaradi velike gube na njem impozanten in vliva nekaterim voznikom tega modela preveč poguma na cesti. Ker je vse podrejeno obliki, malce trpi tudi uporabnost. Voznik bi lahko imel na voljo več odlagalnih mest, medtem ko je zadek kar visoko od tal, kar pomeni težje nalaganje predmetov v prtljažni prostor, ki je povprečno velik, vendar ne smemo pozabiti, da se pod njim skriva še kup baterij, ki oskrbujejo dva elektromotorja.

Tu pa pridemo do še ene zanimive oznake tega X6, ActiveHybrid. Ni ravno tipičen predstavnik sodobnih hibridov, ne? To pa zato, ker gre enostavno za najmočnejši hibrid na svetu! Pa tudi prvi hibridni BMW. Da začnemo s številkami; največja moč sistema znaša 357 kilovatov, oziroma pa domače 485 'konjev'. Navora je skupaj za kar 780 Nm in zato je tale kolos še kako agilen. Naravnost. Za ovinke je kot rečeno preokoren, čeprav je presenetljivo, kako se ta gmota lahko tako hitro pelje in drži ceste. Zahvala gre zelo trdemu podvozju in ogromnim, 20-palčnim kolesom, dobri pa sta tudi vodljivost in občutek na volanu, kar gre od BMW-ja vselej pričakovati.

Pomembno je, da na ta avtomobil ne gledate kot tipični hibrid, od katerega pričakujete izjemno majhno porabo in totalno podrejenost okolju. Čeprav tovarna obljublja povprečno porabo pod desetimi litri, v resnici porabi okoli 15 litrov, kar pa sploh ni toliko za več kot 350 kilovatov. S pomočjo dveh elektromotorjev se zelo odločno odlepi z mesta in potem lepše pospešuje, čeprav ima že sam bencinski V8 z dvema turbinama 300 kilovatov. Zelo zanimiva je rešitev s posebej razvitim samodejnim menjalnikom s sedmimi stopnjami, ki deluje v treh variabilnih načinih, da lahko izkoristi delovanje dveh elektromotorjev. Eden je namenjen speljevanju in vožnji samo na elektriko pri majhnih hitrostih, drugi pa potem pomaga motorju, ko je vožnja hitrejša. Vse skupaj je vrhunsko uglašeno, zato navdušuje in kaže na iznajdljivost bavarskih inženirjev, ki želijo z vsako novostjo prekositi vse tekmece.

V praksi je najbolj prijetno, ko lahko samo na elektriko do 60 kilometrov na uro dobra 2 kilometra počasi vozite po ulicah in ste prijeten in umirjen voznik, da vas okolica niti opazila ne bi, če ne bi bil avtomobil tako velik. In če vam potem trzne kakšen živec in (ne)namenoma pohodite stopalko za plin, se V8 takoj vključi in zahrumi. O pospeških raje ne bi, saj je navora toliko, da po zmogljivostih skoraj parira najmočnejši izvedbi X6 M, le v cenik raje ne glejte, saj takšen stane 120 tisoč evrov.

Sodobna tehnologija je pač draga; mimogrede, električna sta še servo in klimatska naprava, da vse skupaj nemoteno deluje tudi, ko se veliki V8 izklopi. Dodana vrednost v smislu elektrike pri tem avtomobilu na koncu igra dvojno vlogo. Lahko je opravičilo za tiste, ki želijo avtomobil s skoraj 500 'konji', pa se opravičujejo, češ, saj je hibrid, po drugi strani pa bodo tudi dajatve zaradi impresivne tovarniško izmerjene porabe manjše. Saj je vseeno, če je v praksi vse drugače, bistveno je, da deluje in da naredi velik vtis.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW ActiveHybrid X6
vrsta motorja turbobencinski, osemvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj + 2 x električni
prostornina v ccm 4395
moč v kW (KM) pri vrt./min 357 (485)
največji navor v Nm pri vrt./min 780
menjalnik 7-stopenjski, samodejni
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4877 x 1983 x 1697
medosna razdalja v mm 2933
prtljažnik v litrih 470-1350
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2525(500)
največja hitrost v km/h 236
pospešek 0-100 km/h v s 5,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,8/9,4/9,9
poraba na testu v l/100 km 14,4
cena osnovnega vozila v EUR 64.400
cena testnega vozila v EUR 114.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 120.408

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |