Kompromisi so v svetu avtomobilizma, pa tudi povsod drugod, vedno prisotni. Lahko je avtomobil udoben, a potem ni športen. Lahko ima varčen motor, a potem ne gre hitro. Lahko je prostoren, a potem ga je težko parkirati na majhnem parkirišču. Ste dojeli, kaj hočem reči? Izpopolnjenost vseh elementov dandanes skrbi, da razkoraki niso preveliki, a še vedno trdim, da je avtomobil res vrhunski lahko le v enem ali morda dveh elementih. Ali pa povprečen pri večini.
BMW je eden tistih, ki takšne meje zelo uspešno briše in lep dokaz za to je testni 116d efficient dynamics. To je različica za vse tiste, ki vam je všeč znamka, za tiste, ki ste se že morda kdaj peljali v BMW-ju ali pa si ga lastili in vam je všeč nizek položaj za volanom in nadvse komunikativen krmilni mehanizem, ne potrebujete pa hitrega in zmogljivega stroja. Pravzaprav bi glede na današnje cene goriv raje imeli nekaj bolj varčnega. Mi smo testno porabo zaključili s petimi litri povprečja, kar je pohvalno malo.
Tudi nasploh lahko motor pohvalim in vam povem, da je malce bolj robat, kot smo običajno od BMW-jevih pogonskih strojev vajeni, a se ga znotraj niti ne sliši preveč. Predvsem pa sem zaradi dejstva, da gre za premijsko znamko, malce bolj kritičen, pri ostalih, bolj plebejskih, bi najbrž uglajenost celo pohvalil. A glede na to da je za takšno kombinacijo potrebno odšteti skoraj 30.000 evrov, prostora za napake ne sme biti veliko. In jih dejansko tudi ni.
Vedno trdim, da je pri premijskih znamkah še veliko večji razkorak med polno in dokaj osnovno opremljenim avtomobilom. Zato se nikar ne vsedite v popolno založeno enico, če vas mika takšna za okoli trideset tisočakov. Vsedite se v takšno in jo zapeljite na testno vožnjo in se vam bo zdela super. In slaba, če boste najprej peljali enico za kakšnih deset tisočakov višjo ceno. Enako velja za motor. Tokratni je spodobno zmogljiv in nič dirkaški, zato ne preizkusite prej kakšnega 120d, ker je še bistveno bolj prepričljiv. Vas zna zamikati.
Meni je znamka všeč predvsem zaradi voznih karakteristik in tukaj vas ne bo na cedilu pustila niti ena najbolj varčno nastrojenih različic. Sedeli boste prav tako odlično, avtomobil je lahkoten in ubogljiv, zadnji pogon pokaže svoje številne prednosti tudi tukaj in tudi takšna enica je lahko zelo zabavna. Seveda obstajajo bolj prepričljive različice, predvsem pa obstajajo tudi bolj prostorni in cenejši tekmeci. A so pri večini kompromisi bolj očitni. Le redkokateri avtomobil je tako dobro sestavljen in se v njem človek tako dobro počuti, je zabaven in hkrati pohvalno varčen.