Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Sprememba identitete

Hyundai ix35 2.0 CRDi HP 4WD premium

Avtor prispevka: Miha Dovč
Na zaključku ameriških trilerjev žrtev, na katero se je spravil glavni negativni lik filma, dobi novo identiteto. Z njo se preseli nekam na deželo in zaživi povsem novo življenje. Podobno je začel korejski Hyundai svojim modelom, začenši z i30, dodeljevati nove identitete. Tako je priljubljeni tucson postal ix35.
Sprememba identitete
Foto: Matej Mihinjač
8. 6. 2010 ob 12:41
Komentarjev: 0

Le ljubitelji te znamke in avtomobilski poznavalci vedo, kam segajo korenine '35ke'. Če je bil tucson priljubljen predvsem zaradi svoje robustnosti in dostopne cene, bo ix35 padel v oči predvsem zaradi svoje oblike. Le-ta ni več tako oglata kot pri predhodniku, temveč lepo zaobljena, zato karoserija kljub pridobljenim centimetrov v širino in dolžino v primerjavi s predhodnikom izgleda skladno in kompaktno. Hitro prilagodljivi Azijci so očitno ugotovili, kašen avtomobil je privlačen sicer izbirčnemu evropskemu kupcu, in ga temu ustrezno zasnovali. Prav nihče si 20 let nazaj, ko so na naš trg začela prihajati prva vozila iz Koreje, ni mislil, da bodo vozila z zastarelo tehniko japonskih vozil nekoč privabljala poglede. In res. Ix35 tudi v beli barvi, ki dobro poudari tako obline kot oblikovalske grehe, izgleda dobro. Moderna oblika bo tako pritegnila tudi mlajše kupce, ki do sedaj niso razmišljali o tej znamki vozila. Zaradi svoje mišičaste pojave (višina nad blatniki) tudi 18 palcev velika platišča izgledajo prej premajhna kot prevelika.

V notranjosti se oči najprej ustavijo na rjavih, kajpak usnjenih sedežih, navigaciji in panoramskem oknu. Če smo usnje in steklo na strehi že spoznali pri drugih modelih, je navigacija tu videna prvič. Odlikuje jo dobro poznavanje naše kartografije ter prometnih pravil, saj pravilno kaže tudi hitrostne omejitve, kjer se vozimo. Zmoti le rokovanje z njo. Ker je navigacija in pripadajoči avdiosistem povsem samostojna enota, sveti v drugačni barvi kot armaturka, poleg tega je ločeno tudi nastavljanje svetilnosti zaslona. Ker ix35 nima veliko napak, se bom ustavil kar pri tej, ki marsikoga ne bo zmotila, mene pa je. Vožnja pri dnevni svetlobi bo zaradi nekontrastnih barv zahtevala, da so merilniki in zaslon klimatizacije bolj osvetljeni, ko dnevna svetloba ugasne, pa je treba zmanjšati tudi svetilnost merilnikov, ker sicer premočno svetijo in motijo vožnjo ponoči.

S paketom premium, ki je najvišje, po čemur lahko posežete poleg že naštetih treh 'cukrov', dobite še 'ključ s pametjo', parkirna tipala s kamero, ogrevanje sedežev spredaj in zadaj, električno poklopna ogledala, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, tempomat in priključke za zunanje avdionaprave. Doplačati je treba le za menjalnik, motor in barvo. Z doplačilom za menjalnik pride šeststopenjska avtomatika, ki dobro sodeluje z motorjem, čeprav ni najhitrejša svoje vrste. Kakšne negotovosti niti občutili ne boste, ker to hibo kompenzira agregat. Le-ta je v osnovi 'močan' 100 kilovatov, za doplačilo tisočaka se moč dvigne še za 35 enot in odpre se možnost za doplačilo že omenjene avtomatike. 184 'vrancev' zaradi 1800 kilogramov ne bo razganjalo od moči, navduši pa podatek o navoru. 392 Nm navora namreč zagotavlja dobro vleko, tudi če menjalnik ne bo izbral kakšne nižje prestave. Poraba je z osmimi litri in pol povsem upravičena glede na moč, težo in menjalnik. Največja hiba agregata s povečano močjo je strošek registracije. Ker pade v najvišji zavarovalni razred, je razlika v primerjavi s 100-kilovatno izvedenko približno 500 EUR letno.

Če so pri ix35 v primerjavi s tucsonom spremenili skoraj vse, pogona niso. Kot se za SUV-vozila spodobi, je gnan le spredaj, ob zdrsu pa se aktivira še zadnji par koles. Za bolj terenske podvige lahko voznik zaklene pogon na razmerje 50 proti 50. Če so nekatera tovrstna vozila bolj namenjena asfaltni podlagi, je ix35 bolj naklonjen terenu. S 17-centimetrskim odmikom trebuha od tal se zmore peljati tudi po bolj resnem terenu, v sili pa lahko brodi tudi po do pol metra globoki vodi. Mehko vzmetenje dopušča, da se na cesti in predvsem na ovinkih preveč ziba, s preveč posrednim volanom pa vas niti ne sili v hitrejšo vožnjo čez ovinke.

Pa še ena stvar je ostala podobna kot pri tucsonu. Cena. Z najbogatejšim paketom opreme, z močnejšim agregatom, samodejnim menjalnikom in lepšo barvo vas bo stal nekaj desetakov manj kot 32 tisočakov. Več v nobenem primeru ne, manj pa hitro, odvisno je le, kateremu priboljšku se boste na račun varčevanja odpovedali. Menjava identitete je očitno uspela. Čeprav je bil predhodnik prodajno zelo uspešen, je imidž, ki si ga skuša ustvariti novinec, povsem drugačen kot pri predhodniku. Tucson? Ja, samo še mesto v ZDA...

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ix35 2,0 CRDi HP 4WD premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 135 (184) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 392 pri 1800 – 2500
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4410 x 1820 x 1660
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 591 – 1436
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1787 (353)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 9,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,1/6,1/7,2
poraba na testu v l/100 km 8,4
cena osnovnega vozila v EUR 19.990
cena testnega vozila v EUR 31.540
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.940

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 26. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |