Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rocky Balboa med dvestoosmicami

Peugeot 208 GTi 1.6 VTi THP 200

Avtor prispevka: Anže Jereb
Obujanje legend je kočljiva stvar. Če naslednik z enakim imenom ali oznako ni odličen, se začetno vzbujanje zanimanja lahko hitro spremeni v nezainteresiranost kupcev. Je Peugeot legendo obudil na dostojen način?
Rocky Balboa med dvestoosmicami
Foto: Gašper Miš, Anže Jereb
10. 10. 2013 ob 15:08
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

nabita oblika je opazna
položaj za volanom je odličen
motor enakomerno in suvereno vleče
poraba goriva je pohvalno majhna
v zavojih je malenkosten zdrs zadka pričakovan in prijeten
uporabnost zaradi športnosti ne trpi
motor je karakterno okrnjen
med običajno vožnjo je avtomobil preveč običajen
sprednja sedeža si po preklopu ne zapomnita položaja
merilnikov večina voznikov ne vidi dobro
ne opravičuje oznake GTi iz modela 205
3,3
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.4 (25 glasov)
video test peugeot 208 GTi 1.6 VTi THP 200
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Verjetno ni treba posebej poudarjati, da z nazivom 'legenda' ciljam na peugeota 205 GTi. Na avtomobil z letnico rojstva, ki bi mu dovolila vstop na fakulteto ali pa pitje alkohola, ker je že dovolj star. In seveda na avtomobil, ki je pred dvajsetimi leti navduševal mlade in stare. Ne s tehničnimi rešitvami, ker teh takrat ni bilo veliko, vsaj napram danes, in ne z obliko. Navduševal je s svojim karakterjem, z majhno maso, zavidljivimi sposobnostmi sledenja zavojem in za tisti čas zelo suverenimi pospeški. In to praktično vsak 205 GTi, glede na to, da so se razlikovali po moči, kaj šele poznejša in sila omejena izvedenka s turbomotorjem. Takšna je dandanes vredna toliko kot posest, na kateri bi lahko postavili hišo, so pa danes seveda še zelo priljubljene prav vse različice takratnega GTi. Ker generaciji 206 in 207 oznake GTi nista dobili, je prihod 208 GTi seveda zelo pomemben.

Pri Peugeotu so ga pospremili s karakterno težkim sloganom 'GTi is back', zato lahko upravičeno pričakujemo enako zabaven karakter, tokrat pač zajet v moderen paket. In tukaj se zatakne, a o tem nekoliko nižje. Tole je skratka novi 208 GTi, malček s turbomotorjem in dvesto 'konji' za tiste, ki želite biti drugačni, hitrejši in predvsem bolj kratkočaseni. Bolj nostalgičnim kupcem bo všeč kopica napisov GTI, predvsem tisti na boku, saj je bila enaka oznaka na enakem mestu tudi pri modelu 205. Vsem ostalim bo všeč, da avtomobil že na daleč izgleda drugače, bolj nabito, da se hitro ve, da to ni običajna stvar. In to boste ves čas zaznavali tudi znotraj, ker so merilniki obkroženi s športno rdečo barvo. Zanimiv se mi zdi črno-rdeč ročaj vrat in tudi napisov GTi v notranjosti ne manjka.

Naj začnem z očitnim. Sodobni 'hot hatch-i' (v našem jeziku žal nimamo pravega izraza za tovrstne avtomobile) so seveda nadvse dodelani in vsakdanje uporabni. To pomeni, da podvozje ni trdo kot kamen, da klimatska naprava skrbi, da vam pri hitrejši vožnji ali 40 stopinjah, kolikor jih je bilo med našim snemanjem, ne bo prevroče; da so sedeži udobni in da vam pri priganjanju zaradi hrupa ne bodo krvavela ušesa. 208 GTi je na tem področju zelo umirjen, sedeža sta sila udobna, motor povsem tih, pospeški zvezni in poraba majhna.

Namesto, da vas spet opozarjam, da zaradi majhnega volana morda ne boste videli merilnikov (jaz jih namreč ne vidim nikoli v tem avtomobilu), vam raje povem, da tako majhen volanski obroč v športnem avtomobilu pride še kako prav. Dejansko mi je že v navadnem 208 zanimiv, tukaj je pa sploh super, ker ustreza športnemu karakterju. Le na serpentinah se mi je nekajkrat zgodilo, da zaradi majhnosti sploh nisem vedel, kako naj ga preprimem.

Če se dotaknem teme zmogljivosti, dvesto 'konjev' v tako majhnem avtomobilu se gotovo sliši noro, ne? In dejansko tudi je, ampak eno je moč in drugo je užitek, ki ga takšna moč lahko ponudi. Pa sploh ni nujno, da gresta ti dve stvari z roko v roki. Ta moč namreč prihaja iz 1,6-litrskega turbo bencinskega motorja. Danes so itak vsi takšni športniki prisilno polnjeni. In če je to prednost zaradi porabe goriva in emisij in zaradi navora skoraj s prostega teka, je potem slabost motor brez kakršnegakoli karakterja. Vsaj pri tem avtomobilu ...

Resno, saj fino gre, lepo zvezno in nič butajoče, ampak kje so zvok in vrtljaji? Ni jih. Vse skupaj je preveč sterilno in posledično sem temu avtomobilu tudi pripel tako nizko oceno. Tehnično gledano ni z njim narobe skoraj nič, je pa narobe vse, kar se tiče karakterja. Razmišljam, zakaj bi si tak avtomobil sploh želel kupiti, če pa je v ponudbi tudi različica XY, ki je cenejša in izgleda vsaj tako dobro. Gre sicer malenkost slabše (pa ne dosti) in je ravno tako povsem anemična. Si upam uporabiti ta izraz?

Avtomobil je hiter, o tem ni dvoma. In zanesljiv, z dobrim občutkom preko volanskega obroča, z zanesljivo lego in odličnimi zavorami. Le na karakter so pozabili, na tisto stvar, ki pri 205 GTi teče v potokih. Zato me niti ne preseneča, da je lastnik dotičnega skorajšnjega starodobnika dejal, da ga 208 GTi sploh ne gane in ga ne bi zamenjal, pa čeprav je njegov avtomobil vreden le kakšnih deset odstotkov novinca. Ne bi bilo potrebno, da je 208 GTi brutalen in špartanski, malce več razlike v primerjavi s šibkejšimi pa bi moral ponuditi. Vsaj malo zvoka, recimo, kot to znajo nekateri občutno bolj zabavni tekmeci.

Tako pa je tole le malce hitrejša različica peugeota 208. Vsaj zame. Takšna s ceno najmanj 21.000 evrov, pohvalno majhno porabo goriva in (lahko tudi) s številnimi nalepkami 'GTi is back'. Ampak, je res?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 208 GTi 1.6 VTi THP 200
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.800
največji navor v Nm pri vrt./min 275 pri 1.700
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3962 x 1739 x 1460
medosna razdalja v mm 2538
prtljažnik v litrih 311
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1160 (480)
največja hitrost v km/h 230
pospešek 0-100 km/h v s 6,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/4,7/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 10.461
cena testnega vozila v EUR 20.831
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 22.960

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
igor pravi:
te merilnike na armaturi bi lahko zelo eleganto nadomestil s hed up dispeljem. zakaj ima samo 3 vrata? sedaj pa še bom omenil največjo razliko od peugeota 205 gti. dragi debelinkoti vse ste našteli, samo neki zelo pomemben del resnice ste zamolčali, kot ponavadi. za dobro lego na cesti je ključnega pomena višina plehovja na kolesi. torej, porsche ima zelo malo. tako spredaj kot zadaj. ta 208 gti ima nad zadnjo gmo skoraj še enkrat toliko pleha. če pa pogledaš starega 205 gti vidis da je karoserije zelo malo nad zadnjo osjo. popolnoma logično, da se dobro pelje, kerje lahek in ker ni teže ki bi povzročala neugodne sile. saj tud nobena skakalka v višino nima debele riti.
(pred 9 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |