Rocky Balboa med dvestoosmicami
Peugeot 208 GTi 1.6 VTi THP 200

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Naj začnem z očitnim. Sodobni 'hot hatch-i' (v našem jeziku žal nimamo pravega izraza za tovrstne avtomobile) so seveda nadvse dodelani in vsakdanje uporabni. To pomeni, da podvozje ni trdo kot kamen, da klimatska naprava skrbi, da vam pri hitrejši vožnji ali 40 stopinjah, kolikor jih je bilo med našim snemanjem, ne bo prevroče; da so sedeži udobni in da vam pri priganjanju zaradi hrupa ne bodo krvavela ušesa. 208 GTi je na tem področju zelo umirjen, sedeža sta sila udobna, motor povsem tih, pospeški zvezni in poraba majhna.
Namesto, da vas spet opozarjam, da zaradi majhnega volana morda ne boste videli merilnikov (jaz jih namreč ne vidim nikoli v tem avtomobilu), vam raje povem, da tako majhen volanski obroč v športnem avtomobilu pride še kako prav. Dejansko mi je že v navadnem 208 zanimiv, tukaj je pa sploh super, ker ustreza športnemu karakterju. Le na serpentinah se mi je nekajkrat zgodilo, da zaradi majhnosti sploh nisem vedel, kako naj ga preprimem.
Resno, saj fino gre, lepo zvezno in nič butajoče, ampak kje so zvok in vrtljaji? Ni jih. Vse skupaj je preveč sterilno in posledično sem temu avtomobilu tudi pripel tako nizko oceno. Tehnično gledano ni z njim narobe skoraj nič, je pa narobe vse, kar se tiče karakterja. Razmišljam, zakaj bi si tak avtomobil sploh želel kupiti, če pa je v ponudbi tudi različica XY, ki je cenejša in izgleda vsaj tako dobro. Gre sicer malenkost slabše (pa ne dosti) in je ravno tako povsem anemična. Si upam uporabiti ta izraz?
Tako pa je tole le malce hitrejša različica peugeota 208. Vsaj zame. Takšna s ceno najmanj 21.000 evrov, pohvalno majhno porabo goriva in (lahko tudi) s številnimi nalepkami 'GTi is back'. Ampak, je res?
tehnični podatki | peugeot 208 GTi 1.6 VTi THP 200 |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 147 (200) pri 6.800 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 275 pri 1.700 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3962 x 1739 x 1460 |
medosna razdalja v mm | 2538 |
prtljažnik v litrih | 311 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1160 (480) |
največja hitrost v km/h | 230 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,8 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,2/4,7/5,9 |
poraba na testu v l/100 km | 7,4 |
cena osnovnega vozila v EUR | 10.461 |
cena testnega vozila v EUR | 20.831 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 22.960 |

Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 01 domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 domača premiera - fiat scudo | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 domača premiera - kia Xceed | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 mednarodna premiera - mazda CX-60 | 21 domača premiera - lexus RX | 22 | 23 domača premiera - električna vozila MG | 24 domača premiera - ford ranger raptor | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 domača premiera - BMW M power | 01 | 02 |
toyota corolla | 128 |
fiat 500 | 125 |
dacia sandero | 113 |
renault captur | 111 |
renault clio | 103 |
Podatki veljajo za februar 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















