Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lepota in dobrota

Volkswagen polo 1.6 TDI highline

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Očitno je, da so Volkswagnova srečna števila lihe sorte, ko gre za izdaje novih generacij polov. Prva je bila absolutno uspešna, tretja tudi in sedaj ponovno še peta.
Lepota in dobrota
Foto: Matej Mihinjač
24. 4. 2010 ob 14:00
Komentarjev: 0

Pa čeprav je na trgu prisotna le par mesecev, je na naših cestah novega pola mogoče srečati že zelo pogosto. Razlog? Dober pa tudi lep avtomobil! Ja, brez zadržkov velja reči, da so v tem primeru Volkswagnovi oblikovalci opravili svoje delo tako zelo dobro, da so ob končnem rezultatu celo sami sebi zavidali, ker so ga zadeli tako v nulo. Poglejte samo zunanjost testnega pola; ostre poteze, ravno prav odmerjene površine, čisti zaključki, v spojlerje zavihani pragovi in odbijači, agresiven pogled ter začinjenost s krom dodatki, ki pripadajo opremi highline, vabijo poglede nanj, ker izgleda tako šik. Za povrh pa so tu še nižje in trše podvozje s sedemnajstpalčnimi platišči in krepko širokimi ter nizkimi pnevmatikami dimenzij 215/40 R17, ki jih prinaša športni paket opreme boavista, vključno z zatemnjenima zadnjima dvema vrstama stranskih stekel. Pika na i je še 'sladka' oziroma 'candy' bela barva karoserije, kot jo imenujejo pri VW-ju, ki naredi pola navzven kot definitivno najboljšo izbiro med možnimi. No, edina optično hecna stvar so v tem primeru zavore na avtomobilu, spredaj majhni 'kolutki', zadaj celo še manjši 'bobenčki', ki se dobesedno izgubijo v velikih premerih svetlečih platišč.

Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami.

Notranjost, ki na žalost ni nadaljevanje zunanjega stila, je vredna polove pojave. Ta je zasnovana sicer povsem klasično, v skladu s Volkswagnovo filozofijo; torej precej zadržano, vendar prijazno, ergonomsko in uporabno. Njena največja odlika je vsekakor kvaliteta izdelave ter materiali, iz katerih je napravljena. Čeprav gre tudi tu najti nekaj manjših anomalij glede celotnega koncepta kot so tapiserije na vratih s trdo in na otip neprijazno plastiko, predrobno in prenizko postavljeno prestavno ročico in nečitljivostjo bledo modrih zaslonov ter žgoče rdečih gumbov na sredinski konzoli. Oprema highline prinaša v pola kar nekaj dobrot, ki jih gre poleg uporabnosti in udobja zaznati najbolj v lepo izdelanih detajlih. Ko debatiramo o prostornosti testnega pola, ne moremo govoriti o presežnikih, lahko pa potrdimo, da je v njem prostora dovolj, da se v njem lagodno počutimo. Pikra pripomba gre le sedalnim delom sicer odličnih školjkastih prednjih sedežev. Ti so precej ozki in vsi tisti, ki niso povsem suhi, predvsem pa moški, bodo na ta račun ob daljših vožnjah še kako dobro vedeli, kaj imajo med nogami. Prtljažni prostor z 280 litri ni največje sorte, je pa zgledno obdelan in z dvojnim dnom praktičen za uporabo.

O vožnji kot užitku gre pri polu govoriti, ko teče beseda o odlični zvočni izolaciji potniške kabine, o odlični legi na cesti, o vodljivosti avtomobila ter porabi pri ležerni vožnji z njim. Slaba stran teh užitkov pa se pokaže, ko želimo takšnega, kot je testni, spustiti v dir. Trdo podvozje je nelagodno s togim odskakovanjem po grbinah, bočni veter uprizarja koncert na karoseriji, prav tako ni prijazno glasno vibriranje volana v prečni smeri ob hitro zarezanih ovinkih. Največji razlog za godrnjanje pa je v tem, da je testni polo opremljen z najšibkejšim 1,6-litrskim TDI-motorjem iz možne ponudbe, ki premore le 55 kilovatov moči ter 195 Nm navora v območju od 1500 do 2500 vrt./min. In ta vsekakor ne sovpada s tistim, kar ponuja vse tisto, kar zunaj vidimo in občutimo. Res je, da bodo ekologi nad njim zaradi obljubljene majhne porabe ter upoštevanjem norm Euro5 navdušeni, v realnem življenju pa se bodo z njim zadovoljile le stare mame. Če se zdi vožnja do hitrosti 80 km/h s pospeški, prestavljanji in zaviranji živahna, je pospeševanje tja do 100 km/h že manjša muka; tovarniško obljubljenih je namreč 14 sekund za to početje. Ponujena končna hitrost 170 km/h pa je v realnosti 'misija nemogoče'. Pri normalni vožnji velja omeniti tudi porabo, ker ta ni tako majhna, kot bi pričakovali, saj se vedno giblje nad šestimi oziroma bližje sedmim litrom plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. In enako nezmogljive s svojo, že v začetku omenjeno majhnostjo, so tudi zavore, ki parirajo temu motorju. Z gumijastim občutkom na pedalu se ob večkratnih zaviranjih še kako prehitro utrudijo.

No, čeprav je testna kombinacija nenavadna, jo lahko upravičimo s tem, da zanjo obstajajo tudi takšni kupci, ki so do zmogljivosti avtomobila popolnoma nezahtevni, zelo občutljivi pa so pri njegovem izgledu. In tem bo testni polo ustregel v polni meri. Za ostale pa je motorna izbira dovolj velika, da bodo vsi potešeni. Z lepoto in dobroto.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen polo 1,6 TDI highline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 195 pri 1500 – 2500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3970 x 1682 x 1485
medosna razdalja v mm 2470
prtljažnik v litrih 280/952
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1157 (568)
največja hitrost v km/h 170
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,1/3,6/4,2
poraba na testu v l/100 km 6,9
cena osnovnega vozila v EUR 10.362
cena testnega vozila v EUR 14.169
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 22. 6. 2021
Junij 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
31010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293001020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 tedni  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 7 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 7 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 7 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 7 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 7 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 7 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 7 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 8 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 8 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 8 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 8 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 8 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 8 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 10 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 10 meseci  |