Mednjo spada tudi novi chevrolet trax, majhen 'crossover' oziroma križanec po slovensko. Njegov prihod je v bistvu pričakovana poteza, ker pri Oplu že imajo enakega predstavnika z imenom mokka in s katerim si trax deli zasnovo. Ker je predstavnikov v tem segmentu vedno več, predlagam, da podrobneje pogledamo, kje so vrline in kje šibke točke tega avtomobila in kaj dejansko lahko od njega pričakujete. Kljub temu, da je v tem segmentu že precej predstavnikov, so si med seboj precej različni. Mi smo se s tremi zapeljali do Dalmacije, kjer se je izkazalo, da je le trax primeren tudi za vožnjo po terenu. Delno primeren, da se razume!
Čeprav morda na fotografijah trax deluje precej zajetno in enak občutek nemara lahko dobite tudi pri srečanju na cesti, pravzaprav ni velik. Vsaj dolg ne, ker v dolžino meri skoraj dvajset centimetrov manj od astre, je pa bolj visok in oblikovno nastopaški, zato gabariti obljubljajo več centimetrov. Dobre 4,2 metra dolžine pomeni, da je prostora za potnike dovolj. Zadaj smo pogrešali le bolj funkcionalno postavljena sidrišča isofix, prostora pa ga zlepa ne bo zmanjkalo niti pri glavah, ker je streha precej visoka. S centimetri je pravzaprav najbolj obremenjen prtljažni prostor, ki je sicer povsem na nivoju tekmecev – še celo za bolj funkcionalnega se je izkazal od nekaterih litrsko bogatejših predstavnikih – vseeno pa upoštevajte, da je bolj kratek. Zanimiva rešitev podaljšanja prtljažnega prostora se mi zdi še možnost zlaganja naslonjala sovoznikovega sedeža, poleg zadnjih naslonjal, seveda.
Potem je na vrsti položaj za volanom. Ta je dokaj dober, sedi pa se precej visoko, višje kot pri marsikaterem tekmecu. To dejansko štejem v plus, ker imate kupci takšna vozila najraje ravno zaradi višjega sedenja in lažjega vstopanja ter izstopanja. Hvalim še veliki vzvratni ogledali ob straneh, ker se nazaj bolje vidi in nasploh je preglednost zelo dobra. Meni osebno digitalni merilniki niso najbolj všeč, verjetno predvsem zaradi barve, želel pa sem si tudi, da bi bil volanski obroč manjši. Ampak to so bolj kot ne osebne kaprice. Lahko pa vam priporočim sistem 'MyLink', pri katerem lahko preko velikega zaslona na dotik ob slovenskem meniju upravljate kopico elementov, povežete svoj pametni telefon in kar preko njega za zaslonu predvajate navigacijo, govorite prostoročno in še kaj. Aja, pa v slovenskem jeziku je, da ne pozabim. A sem to že povedal? No, če nisem, v slovenskem jeziku je. Se mi zdi kar fino.
Oprema LT je z nekaj dodatki ceno testnega avtomobila povzpela na dobrih 23.000 evrov, kar ni malo, ampak ceno lahko z odstranitvijo kakšnega kosa zmanjšate. Avtomobil pa bo dva tisočaka cenejši še v primeru, da ne boste posegli po štirikolesno gnani izvedenki. Dejansko večina kupcev pri tovrstnih avtomobilih izbere le sprednji pogon, zato nekateri tekmeci štirikolesnega niti ne ponujajo. Ta trax je bil gnan preko vseh štirih koles, kar je super za lažje premagovanje kakšnega gršega makadama ali pa za varnejšo pot pozimi, ni pa to terenec. Pogon se v osnovi prenaša le k sprednjima kolesoma in samodejno po potrebi preklopi k vsem štirim, serijski je še pomočnik za spuščanje po klancu navzdol, ki ga pa večina nikoli ne bo potrebovala, ker se pač ne boste vozili po strmih terenih in traxa za tja niti ne priporočam. Posledično je zaradi štirikolesnega pogona večji še obračalni krog, ki je za relativno kratek avtomobil že nesramno velik.
Tudi pelje se trax dokaj dobro, kolikor se pač takšni avtomobili zaradi večje oddaljenosti od tal in višjega težišča sploh lahko. Dovolj udobno, da ni pretrd in z dovolj dobrim občutkom na volanu. Se pa recimo kakšen peugeot 2008 pelje bolje, a je tudi nekoliko nižji. Dejansko se mi še najslabši del celotnega paketa zdi motor. 1,7-litrski dizelski agregat je kljub prenovam in prevetritvam v osnovi že precej star in to se mu pozna. Najprej pri glasnosti, saj je občutno bolj robat od konkurence, prav nesramno ropota, obenem pa ni lepo prožen. Potrebuje namreč več vrtljajev, da se zbudi. Posledično na kakšnem klancu hitro ugasne, ko boste dodali premalo plina. No, vsaj porabi ne veliko, med šest in sedem litrov, kar je za 100 kilovatov moči dober rezultat. Tudi zmogljivosti nasploh so več kot zadostne. Sicer pa Opel pripravlja kopico novih motorjev, med katerimi bo tudi novi 1,6-litrski agregat, ki bo prej ali slej našel svoje mesto v tem avtomobilu. To pa bo potem mnogo boljša izbira.
Konkurenci trax kljubuje z dobrim položajem za volanom, z dobro pregledostjo in nasploh zanimivo zasnovo. Malce vsesplošni vtis pokvari le preglasen motor.
Zgoraj omenjena cena naj ne služi za referenco in naj ne odbije katerega kupca. Testni avtomobil je bil namreč opremsko dodobra založen, kar pomeni, da vas podoben znesek čaka tudi pri konkurenci. Je pa dostojen predstavnik tega hitro rastočega razreda. Kakor rečeno, če se vam ne mudi, pa priporočam, da morda počakate nekaj časa, namreč sedaj je na potezi Opel s svojimi novimi motorji.