Mu je ostalo le ime?
Renault clio RS 200 EDC

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

Pet vrat je dejansko prednost, ki je ne ponuja noben tekmec. In ker je zadnji par lepo skrito vpet v karoserijo, lahko potezo zgolj pohvalim, ker je dostopanje do zadnje klopi mnogo lažje, dejansko pa se poveča tudi uporabnost. Iz tega osnovnega vidika je namreč novi RS povsem enako uporaben kot običajni clio. Če hočete v njem prevažati otroke, zakaj pa ne. Še ena od razlik v primerjavi s tekmeci je samodejni menjalnik, kakršnega v serijski opremi ponujata le še fabia RS in polo GTi, pri večini pa si ga ne morete niti omisliti. Meni osebno se ravno menjalnik zdi najbolj šibka točka. Zakaj, vam povem malo nižje.
Dve stvari vem, da vas zanimata. Kakšen je novi clio RS v primerjavi s prejšnjim in kakšen je v primerjavi s tekmeci. Začenjam s prejšnjim. Od tistega je manj trd, ampak se mi ne zdi manj surov v smislu sposobnosti premagovanja zavojev. Zdi se mi, da so podvozje le dodelali, da ni tako trdo in poskakujoče, avtomobil pa je ostal enako hiter. Ali celo hitrejši. Obenem je zaradi turbomotorja hitrejši zlasti takrat, ko smo bolj leni s prestavljanjem, saj je navora bistveno več pri nižjih vrtljajih, zato se iz kakšne serpentine novinec bistveno bolj suvereno izstreli. Obenem je lahko postal tišji, ker motorja ni potrebno za vsako figo priganjati in je tudi pri 150 km/h čisto blagodejen za ušesa.
Bolj vesel sem stikala R.S., ki poskrbi, da postane doživetje še malce bolj športno. Menjalnik skrbi, da so vrtljaji vedno višje in motor pripravljen na pospeševanje, malce bolj odzivna postane še stopalka za plin. Najbolj pa mi je všeč dejstvo, da motor postane zvočno bolj surov in pri vsakem prestavljanju navzgor iz izpuha prav lepo poči.
Pod črto – novi clio je najbrž vsaj tako hiter kot prejšnji, je manj trd, a predvsem zaradi izboljšav podvozja, bistveno manj glasen in naporen, ima pet vrat in samodejni menjalnik. Če ste lastnik starega in v slednjem uživate, vam novega ne priporočam. V prejšnjem se namreč tudi pri 50 km/h počutite posebno, v novem pa ne. In užitek v prejšnjem je enostavno večji in bolj pristen. Če malega športnika še nimate in razmišljate o njem, pa so za vas naslednje povedi.
Če pa nujno potrebujete pet vrat in vas mika še samodejni menjalnik, potem ste zmagovalca itak že izbrali. In povem vam, sploh niste izbrali slabo. Tudi novi clio RS je nadvse zabavna igrača.
tehnični podatki | renault clio RS 200 EDC |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1618 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 147 (200) pri 6.000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 240 pri 1.750 |
menjalnik | samodejni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4063 x 1732 x 1448 |
medosna razdalja v mm | 2589 |
prtljažnik v litrih | 300 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1204 (507) |
največja hitrost v km/h | 225 |
pospešek 0-100 km/h v s | 6,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 8,1/5,1/6,3 |
poraba na testu v l/100 km | 7,8 |
cena osnovnega vozila v EUR | 10.990 |
cena testnega vozila v EUR | 22.290 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 24.790 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 |
renault clio | 382 |
dacia duster | 342 |
škoda kamiq | 189 |
volkswagen T-cross | 185 |
volkswagen T-roc | 177 |
Podatki veljajo za marec 2021.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















