Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Maksi fiesta

Ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z B-maxom smo se v uredništvu dobro spoznali že lani, ko smo ga z bencinskim motorjem v nosu zapeljali vse do Korčule. Bil nam je všeč, a porabil je preveč. Sedaj je tu varčnejša dizelska alternativa.
Maksi fiesta
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
13. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

drsna vrata na boku povečajo funkcionalnost
kompaktne mere skrivajo veliko prostora
višje sedenje zagotavlja boljšo preglednost
majhen dizelski agregat je dovolj zmogljiv
vozne lastnosti so Fordovsko odlične
petstopenjski menjalnik je natančen
pri 130 km/h hrupa v kabini ni preveč
motor ni pohvalno varčen
prtljažnik je zaradi kompaktnih mer vozila kratek
avtomobil je glede na majhnost precej težak
varnostni pas ni nastavljiv po višini
z upoštevanjem popusta je cena zelo konkurenčna
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (11 glasov)
video test ford B-max 1.6 duratorq TDCi titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

B-max s svojim prihodom ni odkril novega razreda, ker enoprostorske malčke poznamo že dolgo. Je pa prvič ponudil nekaj zanimivih rešitev, ki so funkcionalnost dvignile na višji nivo. Med najpomembnejšimi so vsekakor drsna vrata na boku in odsotnost stebrička med prvim in drugim parom vrat. Seveda smo takšno rešitev že pohvalili, a jo velja še enkrat, ker je to dejansko eden od najbolj prepoznavnih elementov avtomobila. In funkcionira, vstopanje je enostavnejše, ravno tako postavljanje otroškega sedeža na zadnjo klop.

Morda lahko na tem mestu še enkrat poudarim, da je B-max majhen avtomobil. Zatorej, če iščete novo družinsko vozilo, za razvajene verjetno premajhen. Deset centimetrov je le daljši od fieste, pa čeprav zaradi visoke konture deluje večji. Potnikom so sicer namenili dovolj prostora, je pa posledično za družinsko rabo premajhen prtljažnik, ki bo marsikomu dejansko prekratek, četudi dovolj visok. Ostalo? Vozne lastnosti so za razred nadpovprečne, ker Ford pač iz svoje kože ne more, položaj za volanom je dober; ker se sedi nekoliko višje, je dobra tudi preglednost. Armaturna plošča ima za odtenek preveč stikal in premajhen zaslon, to pa sta tudi edini zameri.

V majhnih avtomobilih kupci večinoma izbiramo bencinske motorje, ker so vedno cenejši od dizelskih in ker se ne vozimo toliko, da bi se splačalo. B-max je majhen avtomobil, a smo vseeno na test vzeti še takšnega z dizelskim motorjem v nosu, če res ne morete brez njega.

1,6-litrski TDCi je nekoliko šibkejši od litrskega bencinskega ecoboosta in ponuja 70 kW. Da je moči manj, se čuti, a ne preveč, ker ima ta motor kar precej navora in lepo potegne že iz nizkih vrtljajev. Seveda vas ne bo pritisnilo ob sedež ob pospeševanjih, je pa čisto dovolj živahen in tudi na avtocesti se boste z lahkoto in v miru oziroma tišini vozili 130 km/h, kljub temu da je prestav le pet. Jaz sem se z njim zapeljal do Milana, se pravi na dolgo pot po avtocesti in mi je pri 130 km/h ob koncu poti povprečno porabil 5,6 litra. Malo, glede na bencinarja, a vseeno ne pohvalno malo, ker sem se vozil res lepo. Malce k porabi verjetno prispevata večja masa avtomobila in predvsem višina ter z njo povezan količnik zračnega upora, je pa res, da je še vedno ugodna. Še pol litra dol pa bi bila super.

Tale B-max ima enak paket opreme kot prejšnji, kar pomeni, da je dodobra založen in prepričljiv, edina sprememba je dejansko vzvratna kamera. Ta je postavljena na dobro mesto in se ne umaže hitro, zato jo priporočam, če niste najbolj vešči vzvratnega parkiranja, le dobre oči morate imeti, ker je zaslon, na katerem se prikazuje slika premajhen. Za B-maxa z dizelskim motorjem boste morali odšteti okoli 1.300 evrov več od bencinarja, a bo vaša povprečna poraba manjša za vsaj liter in pol, morda celo za dva. Če se vozite veliko, potem preračunajte, kdaj boste pokrili razliko, vseeno pa je prednost bencinskega motorja bolj miren tek in nekaj več moči. Sicer pa boste za točno takšen avtomobil odšteli 19.000 EUR, lahko pa tudi precej manj, ker Ford zadnje čase ponuja neverjetne popuste.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford B-MAX 1.6 duratorq TDCi titanium 
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 3.800
največji navor v Nm pri vrt./min 215 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4077 x 1751 x 1604
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 320
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1310 (470)
največja hitrost v km/h 173
pospešek 0-100 km/h v s 14,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,7/3,6/4,0
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 15.910
cena testnega vozila v EUR 18.180
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.850

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 9. 2021
September 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
volkswagen T-cross 215
renault clio 157
renault captur 152
škoda kamiq 145
volkswagen T-roc 132

Podatki veljajo za maj 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 25.833 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 tedni  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 9 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 10 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 10 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 10 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 10 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 10 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 10 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 10 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 11 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 11 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 11 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 11 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 11 meseci  |