Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Galeja za vetra željne

Opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo

Avtor prispevka: Anže Jereb
Večino testov pri Volanu opravimo na slovenskih cestah, za cascado pa smo si vzeli več časa in se odpravili med italijanske, avstrijske in švicarske Alpe. In ugotovili, da je lahko odličen potovalnik, ki navduši z udobjem.
Galeja za vetra željne
Foto: Anže Jereb
24. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

če potrebujete nastopaški in eleganten avtomobil, je cascada prava
hvalim prostornost zadnjih sedežev in udobje sprednjih
prtljažnik je zelo prostoren in uporaben
v daljših zavojih je cascada zelo suverena in prijetna
doplačilna akustična streha svojo nalogo opravlja vrhunsko
motor je radodaren z navorom in zelo mirno teče
odpiranje strehe na daljavo je zanimiva rešitev
ojačitve pomenijo, da je cascada težka in v zaprtih zavojih okorna
vetra je ob spuščeni strehi preveč
krajše grbine se neprijetno čuti v obliki tresenja volana
motor porabi preveč goriva
opozorilnik na vozila v mrtvem kotu ne deluje dobro
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (12 glasov)
video test opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Cascada je posebnež. Posebnica pravzaprav. Je dovolj velika, da na 4,7 metra dolžine zmore ponuditi pet sedežev, na katerih dejansko lahko udobno sedijo štirje potniki (peti njih itak praktično v vsakem avtomobilu kuha mulo), kar se mi zdi super, ker v večini krajših predstavnikov potrebe po drugi sedežni vrsti ne vidim, če tam ne more sedeti nihče. Skratka, je predolga, da bi se postavljala ob bok brezstrešnemu golfu, focusu in ostalim predstavnikom, obenem pa je vseeno ni mogoče postaviti ob bok dražjim premijskim predstavnikom, kot sta mercedes-benz E in audi A5, četudi so po si po dolžini praktično identični (A5 je celo krajši). Zakaj ne? Ker je cenejša in manj mondena, pa tudi več prostora od obeh ponuja na zadnji klopi. Celo več od slabih pet metrov dolge BMW-jeve šestice. Celo prtljažnik je velik in ponuja 280 litrov prostornine, če je streha dvignjena, pa še sto več. Pohvalno.

Na pot smo se dejansko odpravili s tremi avtomobili, cascadi sta družbo delala še MX-5 in DS3 cabrio. In hitro smo ugotovili, da se cascada sicer na vseh cestah relativno dobro znajde, je pa daleč najprijetnejša na odprtih in morda hitrejših odsekih. In nedvomno najbolj nastopaška, kamorkoli smo se pripeljali, so mimoidoči gledali le vanjo. Ni težko ugotoviti zakaj, poleg velikosti tudi športno elegantna sprednja maska poskrbi za prezenco in velik aluminijast lok na mestu, kjer se dokončno pospravi platnena streha, tudi. Ja, platnena, ker je le tako kabriolet lahko pravi kabriolet, pravijo pri Oplu. In po svoje imajo prav, zlasti s tako platneno streho, ki s seboj ne prinaša praktično nobene slabosti platna, torej piša pri večjih hitrostih ali pa slabega tesnenja. Testna cascada je imela doplačilno akustično platneno streho, ki stane le nekaj sto evrov in jo nadvse priporočam. Tudi na avtocesti ne boste slišali piša vetra, niti se vam ne bo zdelo, da vam okoli glave piha hladno oziroma toplo, kadar bo dvignjena, ker tesni vrhunsko.

Kabrioleti so seveda običajno precej ozko uporabni, kar posledično pomeni, da jih na cestah ni veliko. Celo na prelepih prelazih, kjer je zanje dejansko najboljše mesto, ker ni premraz niti prevroče (poleti v mestu in med semaforji bi se vam glava mimogrede skuhala od vročine), jih ni bilo veliko. In zaradi dejstva, da vam hitro lahko postane vroče, cenim možnost zapiranja in odpiranja ostrešja do hitrosti kar 50 km/h, kar traja le 17 sekund, oboje zelo pohvalno. Tudi možnost odpiranja s ključem na daljavo se mi zdi simpatična rešitev, ker lahko avtomobil prezračimo, preden se vanj usedemo.

Če se vam zdi cascada podobna astri, vam povem, da je mnogo večja, dejansko je bolj insignia. Posledično je znotraj prostorna, spredaj boste v njenih sedežih sedeli res odlično, zadaj pa je kot rečeno prostora tudi dovolj. A ta velikost obenem pomeni, da cascada nima želja po dinamični vožnji. Ne bom rekel, da je okorna v ozkih zavojih, hitra pa vsekakor ni. Daljši in manj ostri zavoji so nekaj drugega. Pred serijo treh serpentin se spominjam, da me je dohitel gospod v porscheju boxer, v avtomobilu, ki mu s cascado le stežka pobegneš, ker je pač majhen in vrhunsko vodljiv. Po zaključku serpentin je sledilo nekaj bolj odprtih zavojev, kjer sva si dala duška (oba, ker je bil tudi gospod očitno v pravem razpoloženju že ko me je bliskovito dohitel), pa vam povem, da sem se mu oddaljil. V daljših zavojih cascada neverjetno lepo leži in je precej prepričljiva. Kot potovalnik je torej super.

Kljub vsem ojačitvam in rešitvam, ki jih je Opel vpeljal ob snovanju cascade, da bi se slednja peljala suvereno in bolje od želejaste astre kabriolet, pa jim nekaj le ni uspelo. Če se v zavojih avtomobil ne zvija in je suveren, pa ga iz tira vržejo  krajše grbine, tudi, ko se boste vozili naravost. Včasih se mi je zato zazdelo, da bo volan ostal kar v mojih rokah, tako neprijetno se je zatresel. Menjalnik nima rad hitrih premikov, motor pa ne vrtenja. To je avto za uživanje, zato se mi zdi nastavljivo podvozje brez pomena in ga sam ne bi vzel.

Torej motor. Novi 1,6-litrski turbo bencinar s 125 kilovati moči ... Motor je dober, ni pa odličen. V prvi vrsti je precej umirjen in pisan cascadinemu karakterju, ne mara vrtenja in je mnogo bolj vesel lahkotnega brnenja. Takrat vas bo navdušil s sila umirjenim tekom, z veliko zalogo navora že od najnižjih vrtljajev. V tem vidiku mi je bil všeč, je pa porabil preveč. Ob lepi vožnji devet litrov, zasluga veliki porabi gre tudi precejšnja cascadina masa. A tudi v lažji astri ekonomičnosti motorja ne morem pohvaliti, na ostalih področjih pa je kar prepričljiv.

Dejansko je bila edina stvar, ki me je med vožnjo po prelazih motila, veter. Tega je bilo preveč tudi, če sem imel nameščeno vetrno zaščito in dvignjena vsa stekla. Pri 100 km/h je že konkretno pihalo, verjetno zato, ker je zaščita predaleč zadaj in se je zrak ob meni fino mešal. 36.000 EUR seveda ni malo, ampak je v tem primeru cascada dobro založena z opremo, med katero vsekakor predlagam, da vzamete parkirne senzorje in kamero, ker je dejansko velik avtomobil, ni pa treba vzeti opozorilnika za vozila v mrtvem kotu, ker se nanj ni mogoče zanašati. Ko smo se peljali po hitri cesti z ograjo na obeh straneh, je stalno svetil. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 260 od 1.650 do 3.200
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4696 x 1839 x 1433
medosna razdalja v mm 2695
prtljažnik v litrih 280
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1733 (407)
največja hitrost v km/h 217
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,0/5,3/6,3
poraba na testu v l/100 km 9,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.600
cena testnega vozila v EUR 27.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.500

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 3 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |