Četrta pot
Audi A5 sportback 2.0 TDI


Notranjost ni nič kaj drugačna kot v ostalih Audijih; uporabljeni materiali so kakovostni in obdelani z nemško natančnostjo. In glede na to, da je sportback narejen na osnovi audija A4, se ne gre pritoževati niti nad ponujenim prostorom. Pozna se sicer, da je za skoraj štiri centimetre nižji od limuzine, saj se tukaj malo težje vstopa v notranjost, tako ali tako pa je A5 namenjen mlajšim kupcem od A4. Sedeži so štirje in glede na dolžino avtomobila bi vseeno lahko bilo več prostora tudi na zadnjih. Spredaj ga je sicer res v izobilju, zadaj pa imajo lahko nadpovprečno visoki hitro kakšno buško na glavi. Verjetno vas najbolj zanima prostor v prtljažniku. Tukaj spet pride do izraza osnova A4. Sportbackov prtljažnik namreč ponuja do litra enako prostornino kot njegov, vsaj po imenu, manjši bratec - 480 litrov. Zaradi kupejevske strehe in posledično majhnega zadnjega stekla je nekaj slabši pregled nad zadkom vozila, sicer pa si notranjost zasluži same pohvale. Še posebej intuitivna razporeditev ukaznih gumbov in sama vozna ergonomija, ki je res na zavidljivo visokem nivoju.
Nova generacija turbodizelskih motorjev s skupnim vodom je očitno postala bolj varčna, ker od 6 do 7 litrov res ni veliko za 125 kilovatov moči. Obenem pa je motor lepo tih in miren ter brez težav teče pri čisto nizkih vrtljajih. Moč je konstantno razporejena po celotnem območju vrtljajev. Menjalnik, tako kot motor, deluje brez zatikanja. Voznik lahko prestavlja precej hitro, če seveda to želi. Bolj kot ob hitrem prestavljanju in sunkovitem zaviranju, z mimogrede zelo zmogljivimi zavorami, pa sportback zaživi ob ležernem požiranju ovinkov. Zdi se kot ustvarjen za dolge nemške Autobahne, ne ustraši pa se niti zavitih alpskih prelazov ali slabih slovenskih cest. Za vožnjo po ozkih rimskih ulicah ali vse več enosmernih cestah v našem glavnem mestu resno priporočam nakup parkirnih senzorjev, drugače se kaj hitro lahko zgodi kaj nepredvidenega. Nekaterim se bosta podvozje in krmiljenje sicer zdela pretrda za luknjaste ceste, spet drugim bo všeč njuno neprisiljeno vzburjanje, da ju popeljete na športen izlet. Če potegnem črto, sta brez dvoma vrhunska, za mestno vožnjo pa bi ju lahko nastavili še nekaj bolj mehko. Sicer kupci pod dodatno opremo najdejo nastavljiv sistem njunega obnašanja, ki pa se mu bo verjetno večina, sploh zaradi cene, odrekla.
Sportback je torej pravi križanec. Trudi se biti športen, kar pa mu, razen s krmiljenjem in podvozjem, ne uspe ravno. Zato ga bodo najbolj znali ceniti tisti, ki se veliko vozijo na dolgih razdaljah po vsej Evropi, ne želijo pa se odreči stilu samo zaradi potrebe po prostoru. Njegovi prednosti sta vsakdanja uporabnost in posebnost, ker takšnih avtomobilov ni in ne bo ravno veliko. Če nanj gledate samo kot na napihnjeno štirico, prav gotovo niste potencialni kupec. Vsi, ki jim je stil pomemben ravno tako kot uporabnost, pa verjetno že dolgo čakate na svojo priložnost.
tehnični podatki | audi A5 sportback 2,0 TDI |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1968 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 125 (170) pri 4200 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 350 pri 1750 do 2500 |
menjalnik | ročni, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4625 x 1855 x 1370 |
medosna razdalja v mm | 2750 |
prtljažnik v litrih | 455 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1470 (500) |
največja hitrost v km/h | 230 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,3 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 4,2/7,1/5,3 |
poraba na testu v l/100 km | 7,0 |
cena osnovnega vozila v EUR | 36.780 |
cena testnega vozila v EUR | 36.780 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 55.834 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















