Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Romantična zgodba

BMW 530d GT

Avtor prispevka: Miha Dovč
Gotovo vam je poznana zgodba o tem, kako se dve osebi spoznata, si sprva nista všeč, z vsakim nadaljnjim preživetim skupnim trenutkom pa si postajata vedno bolj naklonjena, ne moreta en brez drugega in na koncu skupaj dočakata visoko starost.
Romantična zgodba
Foto: Matej Mihinjač
31. 3. 2010 ob 11:19
Komentarjev: 0
test BMW 530d GT
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Precej klišejska zgodba (skoraj) vsake hollywoodske romantične filmske stvaritve. Če si to lahko predstavljate, boste lažje razumeli občutke do povsem novega BMWja 5 gran turismo. Dejansko se čustva niso tako zelo spremenila, a če bi trdil, da je bila to ljubezen na prvi pogled, bi lagal. Novodobni produkti tovarne iz nemškega Münchna se le redkim takoj prikupijo. Moderne linije, ki so v večini navzkriž s klasičnim oblikovalskim prepričanjem, vam hitro dajo mešane občutke in temo za dolge debate s prijatelji ob vrčku hladnega. Ali pa vam bo takoj všeč. Ker se avtomobile kupuje za dalj časa, ne obupajte prehitro. GT, ki je križanec med klasično limuzino, gran tourerjem in X6, bo zahteval čas, da se boste nanj privadili. Na kratko bi ga lahko opisali kot kombilimuzinsko petico.

Največ duhov bo buril prisekan zadek z ogromnimi svetili v led tehniki. Zaradi izredno majhnega zadnjega stekla in položnih vrat bo preglednost nazaj zelo slaba, v pomoč nista niti stranski ogledali, ki bi bili posledično lahko razkošnejših dimenzij, je pa tu kamera za vzvratno vožnjo. Večja enotnost o lepoti je bila pri nosu vozila. Le-ta s sedanjo petico nima veliko skupnega, precej več pa z novim modelom, ki je že pripeljal. Zaradi izdatnih mer vozila (v dolžino meri pet metrov, medkolesna razdalja pa je izmerjena na dobre tri metre), se 19-palčna obutev sploh ne zdi bahaško velika.

Zaradi svoje velikosti pa spustijo veliko več cestnih anomalij do kabine. Tej zakonitosti fizike ne more kljubovati niti nastavljivo podvozje, ki pomaga spreminjati karakter vozila. Zaradi dvotonske mase GT ne more biti športnik, a ker je BMW že tradicionalno namenjen bolj dinamičnim vožnjam, mu ta nastavitev omogoča manjše nagibanje karoserije. Hkrati s podvozjem lahko tudi volanskemu mehanizmu, odzivnosti stopalke in hitrosti menjanja prestav spremenimo režim delovanja. Vse je odvisno od tega, kako se voznik in tudi potniki počutijo. Čeprav je GT namenjen petim osebam, se bodo najbolje počutili štirje v postavitvi 2 + 2. Zaradi že omenjene medosne razdalje dolžine mestnega avtomobila bo prostora za vse štiri sedeče več kot dovolj. Za noge ga je kot v admiralski sedmici, za glavo pa kot v X5. Ker je vsak sedež individualno nastavljiv tako po dolžini prostora za noge kot tudi po naklonu, lahko pozicijo sedežev prilagajamo glede na potrebe potnikov in potrebe po prtljažnem prostoru. V vsakem primeru bo prtljažnih litrov vsaj 440, s pomikanjem zadnjih sedežev in podiranjem naslonjal pa se ta vrednost poveča na 1700 litrov.

Če je limuzinska zasnova praviloma omejevala uporabnost prtljažnega prostora z velikostjo odprtine, so pri tej petici to rešili s podobnim sistemom kot ga ima škoda superb. Glede na prostornost garaže in potrebe po petih vratih se GT lahko prelevi v štirivratno klasično limuzino oziroma v petvratno kombilimuzino. Še večjega udobja bosta deležna spredaj sedeča. Največ zaslug za to imata sicer draga doplačljiva sprednja sedeža, vendar sta vredna vsakega, ne zapravljenega, temveč investiranega centa. Voznik se bo izvrstno počutil in zaradi minimalistične zasnove kabine hitro navadil upravljati z vozilom. Čeprav je iDrive v najnovejši izvedbi pridobil na številu gumbov za upravljanje, je skrenil s prvotno začrtane ideje BMWja, hkrati pa postal lažje razumljiv in lahkotnejši za upravljanje.

Ker je filozofija te tovarne stremenje k čim manjši porabi energije, ki jo vozilo potrebuje za svoje delovanje, je prenova doletela tudi volanski mehanizem. Nov električni servoojačevalnik je verjetno resda manj potraten kot klasična hidravlična črpalka, vendar je hkrati izgubil tudi tisti pristen občutek, ki ga je voznik imel na volanskem obroču. Ta umeten občutek se odraža še v tem, da se volan ne vrača v osnovno pozicijo, ko ga spustimo iz rok, temveč ostaja kar usmerjen v zavoj, tako da razni 'drifterji' lahko kar takoj pozabijo na veselje, ki pa ga takšna petica že z obliko ne nakazuje.

Če ima voznik bolj kisel nasmešek zaradi 'sukanja' volana, ne bo razočaran nad pogonskim sklopom. Že osnovni agregat s 180 kilovati ima zadostno zalogo moči, predvsem pa navora za premikanje dveh ton. Hkrati z več kot zadovoljivimi zmogljivostmi navduši tudi z varčnostjo, saj je porabo devetih litrov moč doseči brez odrekanja moči, ki je vselej na voljo. Še več pohvale pa si zasluži povsem nov osemstopenjski avtomatik, ki je bil do sedaj na voljo le za vrh ponudbe serije sedem. Menjalnik se hitro odziva na ukaze stopalke za plin ali ročice menjalnika pri izbiri ročnega izbiranja prestav. Prestavlja brezčutno, le merilnik vrtljajev izda, kdaj se je njegova 'pamet' odločila izbrati naslednjo prestavo.

Hitro vnetljiv ogenj se tudi hitro pogasi, zato ljubezen na prvi pogled težko obstane. Takšna ljubezenska drama, ki tokrat prihaja iz bavarske prestolnice, pa lahko traja, le v razmerje se morate spustiti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki BMW 530d GT
vrsta motorja turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2.993
moč v kW (KM) pri vrt./min 180 (245) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 540 pri 1750 – 3000
menjalnik samodejni, osemstopenjski
pogon na zadnji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4998 x 1901 x 1559
medosna razdalja v mm 3070
prtljažnik v litrih 440 - 1700
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2035 (555)
največja hitrost v km/h 240
pospešek 0-100 km/h v s 6,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,6/6,5
poraba na testu v l/100 km 9,2
cena osnovnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila v EUR 59.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 78.012

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: nmalej
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 4 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 5 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 6 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 6 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 6 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 6 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 6 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 6 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 6 meseci  |