Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Manj uporaben, bolj eleganten

Ford focus 4v 2.0 TDCi titanium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Novi focus je privlačen avtomobil, po kombilimuzini in karavanu pa zdaj svoje kupce išče še limuzina, ki je od petvratnega le na račun zadka daljša za kar 18 centimetrov. V prtljažnik gre v tem primeru 475 litrov, je pa ta bistveno manj uporaben zaradi manjše odprtine.
Manj uporaben, bolj eleganten
Foto: Anže Jereb
9. 3. 2013 ob 18:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

skladna elegantna oblika daje vtis, da ne gre za focusa
prtljažnik je dokaj velik, ni pa največji v razredu
podvozje je nastavljeno na udobje
vožnja je še vedno med bolj dinamičnimi v razredu
motor je zmogljiv in praktično enako žejen kot manjši dizel v ponudbi
menjalnik je prijeten za uporabo, ročna zavora je prava
limuzinski prtljažnik je bistveno manj uporaben kot tisti pri 5-vratnem modelu
vodila prtljažnega pokrova se pogrezajo v prostor, kjer je prtljaga
za zapiranje prtljažnega pokrova si morate vedno umazati roke
kljub zajetni dolžini vozila v kabini ni tako veliko prostora
prostorninsko velik motor je pri nizkih vrtljajih precej neodločen
sistem za prepoznavo znakov ima še vedno porodne težave
dinamika vožnje ni na tako visoki ravni kot pri 5-vratnem modelu
3,5
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.7 (6 glasov)
video test ford focus 4v 2.0 TDCi titanium
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Tudi vodila se v tem pogrezajo v notranjost in nikjer nima kakšnega ročaja, da se zapre, zato si vedno umažete roke. Limuzine imajo posebno skupino kupcev, ki jih je največ v vzhodnih deželah in v ZDA, v Evropi pa kraljujejo kombilimuzine in karavani, ker očitno ne maramo biti v zadregi, ko gremo v trgovino po novo omaro in TV. V takšnega focusa bi sodoben TV z manjšo diagonalo še šel, omara pa skoraj gotovo ne, tako da veste, kdo bodo primerni kupci. Po drugi strani ločen prostor za prtljago pomeni nekaj manj hrupa med vožnjo pri večjih hitrostih, nič mazanja zadnje šipe in malenkost ugodnejšo aerodinamiko, kar se na avtocesti lahko pozna pri manjši porabi.

Notranjost je udobna in nabita s kupom dodatne opreme, ki je del paketa titanium, sem pa na slabših podlagah slišal škripanje plastike, kar se mi je pri tretji generaciji focusa zgodilo prvič. Materiali in izdelava nikoli niso bili prva odlika fordov, se pa vseeno pozna napredek iz generacije v generacijo. Tudi postavitev stikal je dobra, čeprav na prvi pogled izgleda vsega skupaj preveč. Ima dva zanimiva sistema, eden prepoznava prometne znake, drugi samodejno zasenči luči. Oba potrebujeta še nekaj nastavitev, ker prvi na primer pri omejitvah hitrosti vztraja tudi potem, ko jih več ni, marsikateri znak mu tudi uide. Samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi žarometi pa je sicer deloval bolje kot pri večini avtomobilov, ko predolgo vztraja in potem začnejo nasproti vozeči opozarjati s svojimi lučmi, včasih pa je tudi sam prehitro preklopil, ker ga je pretental odboj lastne svetlobe od znaka ob cesti.

Prostora za potnike kljub zajetni dolžini avtomobila ni toliko, kot bi si želeli (ali ga je v kakšnem konkurentu), ga je pa dovolj za povprečno visoke. Pri limuzinskem focusu je podvozje nastavljeno malo bolj udobno, kar se seveda poda tipu vozila. Če je zadek močno obtežen, se zaradi daljšega previsa pozna, da je malo bolj trmast, sicer pa je focus še vedno eden lepše vodljivih avtomobilov v razredu. Tudi v limuzinski konkurenci, kjer deluje bolj dinamično od povprečja, nikakor pa ne športno, ker mu manjka več odzivnosti tako na volanu kot pedalu za plin.

Poganja ga močan 2,0-litrski turbodizel s 103 kW, ki je pri nizkih vrtljajih malo neodločen, potem pa pri okoli 1.500 vrtljajih konkretno potegne, ampak se mi zdi tudi 1,6-litrski povsem dovolj zmogljiv, zato bi raje izbral tistega, ker je tudi okoli 1.500 evrov cenejši. Pri porabi sta sicer precej izenačena, le v mestu se zaradi večje prostornine dvolitrski pri ekonomičnosti malo slabše odreže. Na avtocestah je varčnejši in dejansko veliko prijetnejši od šibkejšega, ker z obilico navora lepše vleče v klance in občutno hitreje pospešuje, če se na hitro odločite za menjavo pasu. Menjalnik je klasično dober, ročna zavora pa 'prava'.

Cena testnega focusa se je zdela kljub dovolj bogati opremi in močnemu motorju visoka - 27.485 evrov - vendar je bil v času testa na voljo še popust v višini 3 tisočakov, kar je že sprejemljivo. Potrebam povprečnega slovenskega voznika verjetno še bolj ustreza 400 evrov cenejši focus s 5 vrati, ki se bolj dinamično pelje ter je predvsem bolj uporaben. Vendar je za tiste, ki morate imeti limuzino, tudi v tem primeru focus eden boljših v razredu.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 4v 2.0 TDCi titanium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 320 od 1.750 do 2.750
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4534 x 1823 x 1484
medosna razdalja v mm 2613
prtljažnik v litrih 421
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1429 (621)
največja hitrost v km/h 209
pospešek 0-100 km/h v s 9,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,3/4,2/5,0
poraba na testu v l/100 km 6,1
cena osnovnega vozila v EUR 17.260
cena testnega vozila v EUR 23.140
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.485

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 1. 2021
Januar 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 243
volkswagen golf 204
renault clio 181
volkswagen golf 137
volkswagen T-cross 123

Podatki veljajo za november 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 meseci  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 meseci  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 3 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 3 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 3 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 3 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 4 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 6 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 6 meseci  |