Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Skoraj dozorel

Renault clio 1,2 TCE exception

Avtor prispevka: Miha Dovč
Renault clio, še nedolgo nazaj kar slovenski ljudski avto, bo letos praznoval že 20. rojstni dan. In v tem času jih je bilo izdelanih skoraj deset milijonov. Aktualni se imenuje druga faza tretje generacije, ki je na trgu od leta 2005. Kljub temu, da je pomlajen, je postal bolj zrel in v celem boljši.
Skoraj dozorel
Foto: Matej Mihinjač
7. 2. 2010 ob 11:44
Komentarjev: 0
test renault clio 1.2 TCE exception
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ni važno, na katero stičišče cest v Sloveniji se boste postavili, po nedolgem čakanju se bo mimo pripeljal clio ene izmed treh generacij. Čeprav dotičnega (še) ne proizvajajo v Revozu, je francoski Renault tradicionalna znamka, ki jo Slovenci radi vozimo v svoje garaže. Clio od tega ne odstopa. Čeprav novinec ni deležen nekih bistvenih lepotnih popravkov, boste tega, ki je na ceste zapeljal pred kratkim, spoznali po spremenjeni maski vozila, ki spominja na smejoči avtomobilček. Bok in zadek sta, razen spremenjenih svetil, ostala nespremenjena.

Večja revolucija je v notranjosti. Vendar ne oblikovalska, temveč kakovostna. Vsi materiali, ki so uporabljeni v novem cliu, ustrezajo pragu kakovosti tudi bolj zahtevnim, takisto je s končno izdelavo in obdelavo. Dobra popotnica, da bo ta clio dočakal tudi višjo starost brez čričkov, cviljenja in pokanja plastike. Vidi se le, da je navigacija, ki je po novem na voljo v cliu in je skupni izdelek Carminata in TomToma, naknadno vgrajena in ni skladna s celostno podobo. Tudi njeno upravljanje je možno le s priloženim daljinskim upravljalnikom, ki je nameščen v držalu za pijačo. Dobra stran tega pa je, da je na voljo za dostopnih 450 EUR in omogoča enostavno nadgradnjo kartografije preko pomnilniške kartice SD.

Ker se dotični clio bohoti z opremo exception, ki je pri vrhu 'civilnih' cliov (višje sta le izvedenki GT in RS), je dobro založen tudi z opremo. Nadvse velja pohvaliti pametno kartico, ki deluje tako, da bi bila lahko ostalim proizvajalcem za vzor. Odklepanje in zaklepanje vozila je mogoče tudi s pritiskom na gumb na vratih, pa tudi zagon vozila je mogoč, če kartica počiva v žepu, torbici ali jakni. Nadalje je tu še tempomat z omejevalnikom hitrosti, ki pride prav v naseljih zaradi ekstremno visokih kazni, radio s podporo mp3 in obvolanskimi komandami, meglenke, sistem za prostoročno telefonijo preko modrozobe povezave, nekaj usnja na sedežih ter že prej omenjena navigacija.

Nikakor pa ne moremo mimo dejstva, da je stabilizacijski program ESP na voljo le proti plačilu kljub zgoraj omenjeni visoki stopnji opreme. Ker doplačilo za ta sistem, ki v slabših razmerah velikokrat reši vozilo pred poškodbami sebe ter potnikov, stane le 350 EUR, je dokup vsekakor smiseln. Ker pri Renaultu ne skoparijo s popusti na ceno, verjamem, da ne rabite biti trd pogajalec, da si ga izposlujete.

Vendar se clio pelje tako dobro, da ESP-ja v večini primerov morda niti rabili ne boste, če seveda niste divjak. Zaradi razmeroma dolge medosne razdalje je lega v ovinkih dolgo nevtralna, meja zdrsa pa predvidljiva in pričakovana. Tu se vidijo izkušnje, ki jih je Renault pridno pridobival s svojimi športnimi različicami. Podvozju so tehniki očitno namenili več pozornosti kot volanskemu mehanizmu. Če si želite, vam lahko rečemo, da je volan pridobil na neposrednosti in komunikativnosti, vendar je manevrskega prostora za izboljšave še več kot dovolj. Tudi položaj za njim ni idealen. Voznik bo s koleni vselej v neprijetnem stiku z ročajem vrat in sredinsko konzolo, sama namestitev volana pa je premalo izdatna in preveč položna.

Idealen partner cliu je motor. Kljub majhni prostornini je s pritaknjenim turbinskim polnilnikom odlična izbira za takšen avtomobil. S svojimi 74 kilovati se bo dobro znašel v mestu ter na avtocesti. Predvsem pri vožnji po slednjih površinah bi mu dobro dela še šesta prestava, ki bi utišala trušč in zmanjšala porabo; le-ta se je na testu gibala med sedmimi in osmimi litri.

Clio je ostal to, kar smo od njega pričakovali. Če mu lahko odpustite par pomanjkljivosti, bo s svojo ceno tudi zelo dober nakup. Generaciji pred njim sta prepričali številne domače kupce, zato bo presenečenje, če jih ne bo tudi ta.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio 1,2 TCE exception
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1149
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5500
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 3000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4027 x 1707 x 1493
medosna razdalja v mm 2575
prtljažnik v litrih 288 - 1028
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1100 (488)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,1/4,8/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 8.990
cena testnega vozila v EUR 13.620
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.420

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 11. 2019
November 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
040506  domača premiera - ford ranger
07  domača premiera - audi Q3 sportback
080910
11121314  domača premiera - toyota GR supra
151617
181920  domača premiera - volkswagen T6.1
2122  mednarodna premiera - opel corsa
2324
2526  mednarodna premiera - subaru forester
2728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: Bee
Obvestila
Regia Group Dolg zmanjšali za 100 milijonov evrov pred 1 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Vozi desno, prehitevaj levo! pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 4 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 3 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 5 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 5 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 5 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 5 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 5 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 5 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  |