Med predstavniki gospodarsko-osebnih vozil se mi zdi, da zna ravno caddy najbolj prepričljivo zabrisati dejstvo, da gre v osnovi za avtomobil, ki je namenjen prevažanju tovora. Zlasti v različici cross, ki je oblikovno atraktivnejša, tokrat tudi barvno bolj domiselna, predvsem pa potniško prijetna in uporabna.
Caddy ni nov avtomobil, vendar vsake toliko dobi kakšen popravek ali novo različico, zaradi katere nas opomni nase. Tokratni cross tako nagovarja tiste, ki v osnovi potrebujete prostorno in robustno vozilo, vendar pa želite, da slednje tudi dobro izgleda. Za avanturiste, pravijo pri Volkswagnu, in dejansko si lahko predstavljam, kako je na strehi ali v prtljažniku tega avtomobila kakšno gorsko kolo, deska, smuči ali kateri od drugih športnih rekvizitov.
Ker gre v osnovi za dostavno vozilo, je njegova velika prednost prostornost. Takšna potniška izvedenka ponuja več kot 900 litrov zelo uporabnega prtljažnega prostora, ki je oglat in vase z lahkoto pogoltne otroške vozičke, kovčke in zgoraj naštete rekvizite, je pa tudi precej robusten, da ga ne boste takoj popraskali. Velika stropna višina pomeni, da je tudi za potnike prostora ogromno, a kaj takšnega zna ponuditi precej tekmecev, nekateri celo stropni tunel z več odlagališči, zato bolj cenim dejstvo, da je okoli voznikovega delovnega prostora veliko uporabnih odlagališč in da je druga vrsta sedežev postavljena višja od prve, kar je precejšnja redkost v razredu, zaradi takšne postavitve pa potniki lažje vidijo naprej.
Nasploh so kupcem tovrstna vozila všeč še zaradi priročnih drsnih vrat in nizkega robu stekel, ki omogočajo, da otroci vidijo več okolice, ob tem pa odkrivam največjo hibo. Na drsnih vratih ni mogoče odpreti stekel. Tisto, kar caddyja nasploh postavlja med najbolj prepričljive predstavnike, je občutek v vožnji. Že sam delovni prostor je na oko skoraj identičen tistemu v touranu, pa čeprav so materiali trši in bolj robustni. Predvsem pa voznik med vožnjo nima občutka, da je za njegovim sedežem tako velik kos avtomobila, obenem se caddy tudi pelje precej čvrsto in z zelo dobrimi povratnimi informacijami preko volanskega obroča. V tem pogledu je nedvomno eden najbolj prepričljivih družinskih dostavnikov, tako rekoč.
Zgolj hiter pogled na spisek najbolj prodajanih segmentov osebnih vozil pokaže, da v zadnjem obdobju kupci najraje posegate po vozilih, ki izgledajo terensko in bolj robustno, pa to dejansko niso.
Tak izgled je večini očitno zelo zanimiv, praktično nihče pa ne potrebuje terenskih sposobnosti, zato takšen cross caddy brezpotij ne mara nič bolj kot katerakoli druga različica. Je namreč gnan le na sprednji kolesni par in v kombinaciji s tem motorjem štirikolesno gnane izvedenke sploh ni na voljo. Je pa! Zaradi plastičnih zaščit in zanimivih aluminijastih platišč cross deluje bolj oddaljen od tal, a ni. Njegovo podvozje je praktično nespremenjeno, le zadnje blažilnike so nastavili tako, da malo lepše požirajo neravnine. Je pa vizualno nedvomno zelo atraktiven avtomobil, zlasti v takšni zeleni barvi izgleda res zanimivo? In barvna tema se tokrat nadaljuje še v notranjosti z zeleno obarvanimi sedeži in tkaninami na vratih. Vse lepo in prav, a če hočete voziti najbolj šminkerskega caddyja, vas bo to stalo okoli tri tisočake, če ga primerjam s podobno opremljeno običajno različico.
1,6-litrski turbodizelski TDI ponuja 75 kilovatov moči, kar je povsem dovolj. Avtomobil resda ni majhen, ampak motor masi in velikosti dobro kljubuje ter je navorsko dovolj suveren, da caddy ne omaga. Pet prestrav ročnega menjalnika je dobro izračunanih, zato tudi glasen ni preveč, le na porabo okoli sedem litrov računajte. Je le velik avtomobil.
Na koncu pridem do cene, tokrat do petindvajsetih tisočakov in to le z dvema dodatkoma pri opremi. Parkirne senzorje priporočamo, vsekakor pa svetujemo, da se odločite tudi za doplačilne biksenonske žaromete, saj svetijo res pohvalno dobro. Vsekakor ni malo, zlasti ker med ostalo opremo ni bilo veliko zanimivih elementov, a toliko cross pač stane. Avanturisti boste že vedeli, zakaj.
1 / 16
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen cross caddy 1.6 TDI
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj