Krpanova kobilica
Dacia logan pick-up 1.6 ambiance


Težko si je predstavljati, da nekaj tako majhnega kot je bila bojda ta živalca, nosi veliko tovora. No, z romunskim loganom pick-up to lahko postane bolj jasno. V času rimskega imperija se je področje današnje Romunije imenovalo Dakija. Od tod verjetno ideja o poimenovanju tovarne avtomobilov Dacia, ki zaenkrat proizvaja le logana in sandera. V državi, od koder prihaja, še dandanes tovor prevažajo naokoli z osli, mulami in konji. Kaj točno prevažajo, ni popolnoma jasno, verjetno pa to ni angleška sol kot je to počel Krpan. Ker je očitno njenim snovalcem pomembna prioriteta nosilnost, so si izdelali vozilo, ki mu premikanje težkega tovora ne predstavlja velikega problema.
Če gre verjeti navedbam tovarne, lahko logana pick-up obremenimo z do 74 odstotkov lastne teže. Če povprečen slovenski Janez tehta 80 kilogramov (v času praznikov raje kakšen kilogram več), pomeni, da bi moral brez problema okoli prenašati dobrih 59 kilogramov tovora. Ne dvigniti, temveč prenašati. In to je odlika, kjer trpežni logan prekosi konkurenco. Prekosi jo tudi v 1250 litrih tovornega prostora. 1,37 metra širok 'keson' je v predelu blatnikov okrnjen na dober meter, tako da nase lahko sprejme le eno standardizirano paleto. Na 1,8 metra dolžine nanj lahko pospravite tudi veliko orodja, lestev pa lahko naslonite na zaščitni okvir za kabino in jo čvrsto pritrdite s kakšnim izmed 16 pritrdilnih mest. Med malico na 'terenu' bodo vrata tovornega prostora lahko služila kot improvizirano sedišče tudi za bolj krepke može, saj jih je moč obremeniti z največ 300 kilogrami.
Za vrednejše predmete je na voljo 300 litrov kratkega, a visokega prostora za sedeži. Za kakšno motorno žago na primer. Glede na sloves in poreklo v notranjosti ne moremo pričakovati veliko udobja in kvalitetnih materialov. So pa le-ti trpežni, izdelava je robustna, oprema pa zgolj najnujnejša. Ročna klimatska naprava, ABS, servovolan, daljinsko osrednje zaklepanje, meglenke in en varnostni meh. To, kar ste prebrali, spada v bogatejši paket opreme, dodatni pa so še klimatska naprava ter meglenke.
Da je pick-up narejen na običajnem loganu MCV, je jasno že na prvi pogled, saj si z njim deli velik odstotek istih delov. Sprednji nos je zašiljen in oglatih oblik, zadek je modernejši. Nad obliko najverjetneje ne boste navdušeni, kar pa ne pomeni, da ne boste ostali neopaženi. Zdravilo za egocentrike še nikoli ni bilo tako poceni, saj je v vsakem primeru strošek nakupa za davčne zavezance zgolj štirimestna številka skupne evropske valute.
Ker mora biti pick-up pripravljen nase sprejeti težak tovor, je posledično vzmetenje na trdo nastavljeno. Na slabši podlagi vam zaradi tega kakšna lopata lahko odskoči iz avtomobila. Ker je vzmetenje trdo kot pri kakšnem športnem avtomobilu in oddaljenost med osema skoraj tri metre, se logan odlično izkaže pri dinamični vožnji. Ceste se drži kot znamka kuverte, volan je bolj komunikativen kor pri večini Renaultovih vozil (pod čigar lastništvo Dacia spada) in kljub odsotnosti stabilizacijskega sistema je vožnja lahko predvidljiva in posledično varnejša. Ko se naveličate nemirnega poskakovanja zadka, pa ga lahko obtežite s kakšnimi dvesto kilogrami. Takrat bo trpela zgolj trakcija (in poraba), ker ima pick-up, nerazumljivo za razred, v katerega spada, sprednji pogon. Tu so najbolj očitni stroški varčevanja tako pri razvoju kot pri izdelavi na isti proizvodni liniji z ostalimi modeli.
Kljub obtežitvi pa bistveno ne bodo trpele zmogljivosti vozila. Največ zaslug ima skrajšani petstopenjski ročni menjalnik, s katerim odlično sodeluje, spet netipično, bencinski agregat prostornine 1,6 litra, ki na papirju daje vtis podhranjenosti, vendar s svojimi 64 kilovati in največjim navorom pri 3000 vrtljajih skrbi za zgledne zmogljivosti. Zaradi višjih vrtljajev, predvsem pri avtocestni vožnji, in slabše izolacije motornega prostora kar precej hrupa pride v kabino. Klepetanje s sodelavcem oziroma poslušanje jutranjih poročil bo tako manj prijetno opravilo.
Logan pick-up ni pozerski avto, čeprav nase pritegne nemalo pogledov. Če si na vsak način želite novo vozilo, a imate precej omejena sredstva, bo njegov nakup pripomogel k najnižjemu strošku kapitala. In tudi majhna investicija lahko prinese velik dobiček.
tehnični podatki | dacia logan pick-up 1,6 ambiance |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj |
prostornina v ccm | 1.598 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 64 (87) pri 5.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 128 pri 3.000 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.496 x 1.735 x 1.554 |
medosna razdalja v mm | 2.905 |
prtljažnik v litrih | 1.250 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1090 (800) |
največja hitrost v km/h | 163 |
pospešek 0-100 km/h v s | 13,0 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,0/6,5/8,1 |
poraba na testu v l/100 km | 8,2 |
cena osnovnega vozila v EUR | 8.160 |
cena testnega vozila v EUR | 8.880 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 9.630 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















