Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Še pametnejša izbira?

Toyota iQ 1.0 VVT-i iQ²

Avtor prispevka: Miha Dovč
Vožnja po mestu zna biti precej tečna reč. Nikjer ne najdeš parkirnega prostora, stojiš v kolonah, mudi se ti na sestanek ali v službo … Skratka, kup nevšečnosti, ki nam povzročajo sive lase. A tu nastopi inteligenca.
Še pametnejša izbira?
Foto: Matej Mihinjač
12. 11. 2009 ob 13:00
Komentarjev: 0
test toyota iQ 1.0 VVT-i iQ2
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

In z 'inteligenčnim kvocientom' je iskanje parkirišča že lažja naloga. Toyota iQ se tu znajde kot riba v vodi. iQ je še en avtomobil, ki si je za svoje igrišče izbral mesto. Obenem je lahko tudi konkurenca še enemu 'pametnjakoviču' – smartu – vendar je hkrati najmanjši štirisedežni avtomobil na svetu. Pri Toyoti pravijo, da naj bi udobno prepeljal tri odrasle in otroka. No, vsega jim tudi ne moremo verjeti. Za menoj bi težko sedel že otrok, kaj šele odrasel človek. Je pa več prostora zaradi odsotnosti volanskega obroča na sopotnikovi strani. In za njim. Če povzamemo, iQ ima kraljevsko odmerjen prostor za dva, za tri pogojno, za štiri pa v skrajnem primeru. Ob uporabi vseh štirih sedežev bo 'skromnost' prtljažnika velika le 32 litrov, ob podrtih sedežih pa 168. Izvedenka z le dvema sedežema ima sicer še nekaj več prostora, a to je pač potrebno vzeti v zakup zaradi velikosti vozila.

Materiali so nad pričakovanji kakovostni, prav tako obdelava, lahko pa bi se bolje domislili kakšnih rešitev kot recimo varnostna pasova zadaj, ki tolčeta ob steni in stalno ropotata. Sam sem ju enostavno pripel, da je mir. Lučka za osvetlitev notranjosti vozila je videti krasna, ampak bo ponoči kot da je ni. Z nastavitvijo usmerjenosti žarka boste sicer lahko posvetili točno tja, kamor boste želeli, a je svetloba prešibka. Zvočna zatesnitev je glede na mere presenetljivo dobra. Celo po avtocesti se iQ pelje kot pravi avtomobili, zato daljše vožnje sploh niso muka. Kar me je v bistvu precej presenetilo, saj sem si težko predstavljal kakršnokoli udobje v tako majhnem avtomobilu. Pa ga ima. Ogrevana prednja sedeža, samodejno klimatsko napravo, potovalni računalnik in stikala za upravljanje avdiosistema na volanu. Pravzaprav je to tudi edini način, tako da so časi, ko so vam sopotniki kot vozniku upravljali radio, tako mimo. Tudi stikala klimatske naprave in potovalnega računalnika so podrejena majhnosti avtomobila.

Dolg je namreč čisto malo manj kot tri metre in ga lahko stlačite v skoraj vsako luknjo. Ne morete pa ga parkirati, tako kot smarta, kar počez, ker je vseeno predolg. Zelo dobra za takšno obliko je aerodinamika, predvsem pa avtomobilček tehta manj kot 900 kilogramov, kljub kupu opreme v njem.

Tudi zato je z le 3-valjnim motorjem s petdesetimi kilovati kar poskočen, vendar viška moči vsekakor ne gre pričakovati. Končna hitrost znaša 150 kilometrov na uro, če je to komu pomembno, tovarna pa obljublja v povprečju le 4,3 litra porabe na 100 kilometrov. Na testu je znašala okoli šest litrov, ker mestna vožnja zaradi pogostega ustavljanja in speljevanja zahteva večji davek. Trivaljnik izvrstno sodeluje z natančnim petstopenjskim menjalnikom. Za še boljšo prožnost bi mu preračunljivi Japonci morali nameniti še krajši prvi dve prestavi.

iQ niti s svojim imenom ne skriva, kateri avtomobil napada. Z večjimi merami od smarta je mogoče malo bolj uporaben tudi zunaj mest, najbolj pa veseli, da je tako premišljeno izdelan in zato uporaben. Krasen avto, ki bi lahko rešil marsikatero mesto pred preveč pločevine, ampak spet, če le ne bi stal s takšno, sicer zelo bogato, opremo skoraj 16 tisoč evrov. Tudi zato gre bolj kot za rešitev prostorskih zagat za sodoben prestiž.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota iQ 1,0 VVT-i iQ2
vrsta motorja bencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 998
moč v kW (KM) pri vrt./min 50 (68) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 91 pri 4.800
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 2.985 x 1.680 x 1.500
medosna razdalja v mm 2.000
prtljažnik v litrih 32 – 168
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 885 (315)
največja hitrost v km/h 150
pospešek 0-100 km/h v s 14,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,9/4,9/4,3
poraba na testu v l/100 km 6,3
cena osnovnega vozila v EUR 13.180
cena testnega vozila v EUR 14.650
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.840

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |