Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hiter, ne pa športen

Mitsubishi colt ralliart 5v

Avtor prispevka: Miha Dovč
Mitsubishi colt je tipičen avtomobil za mestni promet. S svojimi skromnimi merami (razen višine) se odlično znajde predvsem pri iskanju parkirnega prostora, kamor se lahko stlači, medtem ko ostali že obupajo.
Hiter, ne pa športen
Foto: Matej Mihinjač
22. 10. 2009 ob 14:00
Komentarjev: 0
test mitsubishi colt ralliart
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ralliart pri Mitsubishiju pomeni to, kar je M pri znamki BMW ali AMG pri Mercedes-Benzu. Colt + ralliart je tako zelo hitro mestno prevozno sredstvo. Colt tudi v svoji najžlahtnejši izvedbi ni športnik, čeprav ne skriva ambicij po tem. Za svojo dolžino in širino ima preveč višinskih centimetrov. Kot manekenka z nesorazmerno velikimi proporci ne more postati vrhunski supermodel. Karoserijsko identično vozilo kot tisto, ki ga žene trivaljnik, je od konkurenta twinga RS višji za debelih šest centimetrov. Za glavo je v kabini toliko prostora, da bi lahko med vožnjo nosili celo zaščitno čelado, a visoka karoserija s seboj prinese tudi višje težišče in s tem slabši oprijem s cestiščem. Da gre za najbolj našpičeno verzijo colta, izdajajo grafitno siva lita platišča, podaljšek strehe v obliki spojlerja in pri tej petvratni izvedenki še zatemnjena zadnja stekla. O obliki sami ne bom izgubljal besed. Sprednji del je sorazmerno pomanjšani del lancerja, zadnji del pa oglat in tipično samosvoj. Kljub poplavi belih vozil na naših cestah mu bela barva, v katero je bil odet testni primerek, pristoji.

Če so se za renome imena Ralliart potrudili pri zunanjosti, za notranjost tega na žalost ne morem reči. Sedeža ne dajeta toliko oprijema kot ga kažeta, merilnikoma hitrosti in vrtljajev, ki jima družbo dela zaslon potovalnega računalnika, pa bi lahko pritaknili še merilnik hladilne tekočine, olja tlaka v turbini ali podobnih informacij, ki so jih lastniki športnih vozil vajeni. Kot že napisano, je predvsem zaradi višine vozila občutek v vozilu prostoren in zračen. Voznik se zaradi majhnega števila stikal hitro znajde, kljub temu, da so nekatera precej nelogično postavljena. Potovalnemu računalniku namreč ukazujemo z dvema tipkama. Ena se nahaja pri merilniku za hitrost, druga pa kakšnih 30 centimetrov bolj desno na radijskem sprejemniku. Tudi ura se nahaja na radijskem sprejemniku in ni mi povsem jasno, kaj se zgodi s funkcijami potovalnega računalnika, če se lastnik odloči zamenjati avdiosistem. Še eno veliko pomanjkljivost ima colt. Kljub svoji majhnosti je zelo nepregleden. Zaradi ogromnega A-stebrička je potrebno veliko miganja z glavo levo in desno, da lahko nemoteno spremljamo promet. Colt je za svoj razred nadpovprečno dobro založen z opremo. Tempomat, ki ga takšen avtomobil sicer ne potrebuje toliko, je pa uporaben, senzor za dež, potovalni računalnik, klimatska naprava in elektronika za nadzor vozila, ki pa na veliko žalost ni izklopljiva. Dopuščam pa tudi možnost, da zaradi nelogične postavitve stikal nisem našel tistega, ki bi coltu 'snel ovratnico'.

Sedaj pa tisto, zaradi česar si ta colt nedvomno zasluži še ime ralliart. Liter in pol delovne prostornine s pomočjo turbinskega puhala pridela 110 kilovatov, ki nimajo pretiranega dela z dobro tono težkim vozilom. Motor je še stare šole turbinskih agregatov, zato se zbudi malo kasneje kot smo vajeni pri ostalih agregatih te zasnove, vendar, ko pride neenakomeren sunek moči, se kolesi, kljub elektroniki, ki omejuje moč pri zdrsu, hitro zavrtita v prazno. Prožnost je slaba pod mejno vrednostjo treh tisočakov in pol in odlična nad njo. K sreči so prestave dovolj skupaj, da je motor vedno v zgornjem območju vrtljajev in zagotavlja dovolj moči. Prestavna ročica sicer seže le do pete prestave. Pri preganjanju med ovinki zaradi ugodno izračunanih razmerji šeste ne boste pogrešali, močno pa boste hrepeneli po njej pri avtocestni vožnji, ki bi znižala trušč in ugodnejše vplivala na porabo bencinske 'župce'. Ob normalni vožnji poraba hitro pade pod dvomestno številko, pri priganjanju pa se prav tako hitro povzpne čez. Tako kot pri vseh turbobencinarjih. V povprečju pa se je davek gibal okoli dobrih desetih litrov. Podvozje zaradi visokega težišča in precejšnje zaloge moči na prednjih kolesih nima lahkega dela kljub pomoči elektronike. Nagibanja je preveč, zaradi tega pa tudi občutek za volanom ni povsem siguren, ker voznik nima vedno pravega občutka, če so kolesa še spojena s cestiščem ali ne.

Colt je zabavno vozilo, ki bo s svojim pospeševanjem presenetilo marsikaterega dražjega jeklenega konjička. Če ga boste jemali kot športnika, boste pri njem našli veliko pomanjkljivosti, če ga boste gledali kot mestnega malčka, pa boste pri njem našli ogromno 'sladkorčkov'. Le njegov lepši profil je potrebno pogledati.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mitsubishi colt ralliart 5v
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.468
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 210 pri 3.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.880 x 1.695 x 1.520
medosna razdalja v mm 2.500
prtljažnik v litrih 160 – 900
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.090 (460)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 7,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/5,7/6,9
poraba na testu v l/100 km 10,5
cena osnovnega vozila v EUR 8.840
cena testnega vozila v EUR 16.690
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.040

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 31. 3. 2023
Marec 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
272801  domača premiera - BMW serija 7 in BMW X7
02030405
060708  domača premiera - fiat scudo
09101112
131415  domača premiera - kia Xceed
16171819
20  mednarodna premiera - mazda CX-60
21  domača premiera - lexus RX
2223  domača premiera - električna vozila MG
24  domača premiera - ford ranger raptor
2526
2728293031  domača premiera - BMW M power
0102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
toyota corolla 128
fiat 500 125
dacia sandero 113
renault captur 111
renault clio 103

Podatki veljajo za februar 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 8.179 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 1 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 1 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 1 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 1 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 1 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 2 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 2 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 2 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 2 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 2 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 2 leti  |