
Avtomobilski proizvajalci se tega lotevajo precej različno. Pri Fordu, na primer, so z novo fiesto, po legendarnem modelu T iz začetka prejšnjega stoletja, spet pokazali svojo revolucionarno miselnost in na trg lansirali prvi pravi globalen avtomobil. Dojemanje sveta skozi zadnja desetletja se z roko v roki sprehaja z bliskovitim tehnološkim napredkom. Meje, vsaj tiste v ekonomskem smislu, se rušijo, prebivalstvo pa ni več del le nacionalnega, ampak tudi globalnega trga. Pri Fordu so že od slavnega modela T naprej precej vizionarno usmerjeni. Njihov najnovejši cilj je globalnemu svetu ponuditi globalno floto vozil, ki med narodi ne delajo več razlik, ampak jih na nek način zbližujejo. Prva je v globalno areno zapeljala nova fiesta.
Kinetični dizajn je magična beseda, ki povzema zunanjost malega Forda, pomeni pa preprosto to, da avto že v mirovanju izgleda, kot da bi se premikal. Fordovi oblikovalci so, glede na prejšnjo generacijo, naredili velik korak v pravo smer. Testna fiesta v vijolični barvi resnično izgleda kot češnja na vrhu smetane. Da bi 'začutili' vse njene linije in izbokline, jo boste morali nič kaj kavalirsko, zato pa toliko bolj pobalinsko 'prešlatati'. Ob tem se vam bo zdelo, kot da ji je to celo všeč, zato rok kar ne boste mogli odlepiti z nje. Kako le, njene polne obline v obliki napihnjenih blatnikov in popolne mere se kažejo iz vseh zornih kotov. Ženske ji bodo zavidale in moški si jo bodo želeli.
Notranjost je nasičena s podrobnostmi, tako da se oči skorajda ne morejo odločiti, kam bi najprej usmerile vašo pozornost. Sredinska konzola je oblikovana v duhu modernih prenosnih telefonov, merilnike so si očitno izposodili pri lovskih letalih, sedeže pri Švedih, vse pa so v celoto sestavili Nemci. Kakovost izdelave je z novo generacijo na precej višjem nivoju, čeprav še vedno najdete kakšno pomanjkljivost. Na nekaterih delih je namreč slabo pritrjena plastika, prostor ob voznikovi desni nogi se včasih preveč greje, sovoznikov sedež pa je pri testnem vozilu občasno škripal. Udobje je primerljivo z nekaj dražjimi in večjimi konkurenti. Prostora je za povprečno visoke dovolj tako spredaj kot zadaj. In v prtljažniku, ki meri zelo solidnih 300 litrov. Fiesta pa ne prepriča samo z lepim oblikovanjem in izdelavo, ampak tudi s preprostostjo uporabe. Škoda le, da je sprehajanju po nastavitvah namenjeno precej trdo, počasno in izredno neergonomično stikalo. Testni avto je bil opremljen s paketom 'individual', ki sedeže, vrata in armaturo obleče v dvobarvno kombinacijo iz usnja. Notranjost na ta način še bolj zažari v vsej svoji lepoti, tako da 1.450 evrov, ki ste jih dodatno porabili za olepšanje že sicer lepega delovnega prostora, izgubi vso negativno energijo.
Trend meščanov v zadnjem času je selitev v predmestja. To verjetno ni povezano z nakupom nove fieste, je pa vsekakor dobrodošlo. Ford je, kot že tolikokrat poprej, znova dokazal, da zna narediti avto, ki ga je škoda samo za prenatrpane mestne ulice. Voznik nemudoma, ko sede za volan, začuti pedigre svojega delovnega orodja. Z lahkoto si nastavi ugoden delovni položaj, sedeži ga oprimejo kot klop svojo žrtev, desna noga pa živčno poplesava po aluminijski stopalki za plin. Tisti s povečanim hormonom adrenalina bi si seveda želeli več moči, kljub temu pa 1,6-litrski dizelski motor z 90 'vranci' pod pokrovom zadovolji vse potrebe normalne vožnje. Je prijetno prožen in že pri nizkih in srednjih vrtljajih ponuja precej moči. Če pa, kot že rečeno, živite nekaj minut izven mesta, boste kmalu znali izkoristiti prav vsako kljuse v hlevu, tako da boste v šoli ali na delovnem mestu pridno nabirali 'neupravičene' izostanke. Menjalnik bo pri vsem skupaj prej pomoč kot ovira, deluje namreč zelo tekoče in hitro, za vožnjo po avtocesti in daljše izlete pa mu, predvsem zaradi porabe in ne toliko zaradi hrupa (ki ga je malo), manjka šesta prestava. Mlade in neizkušene voznice (in vozniki) bodo vesele sistema za pomoč pri speljevanju. Gre za poseben sistem, ki predvideva, kdaj boste speljali, in poveča razpoložljivo moč motorju, tako da vam avto praktično ne more ugasniti. Električni servoojačevalnik, ki ob normalni vožnji sicer deluje odlično, je morda premehak za športno vožnjo, sistema ESP, za katerega morate doplačati celo pri najvišji stopnji opreme, pa se ne da izklopiti. Brezkompromisno športnost tako odpišite, čeprav se lahko fiesta verjetno pohvali z najboljšima podvozjem in vodljivostjo v razredu.
Fiesta je avto, ki ga moški kupujemo svojim izbrankam, tisti malce starejši pa mogoče tudi svojim hčeram, kar se slej kot prej izkaže za usodno napako. Kmalu si boste očitali, zakaj se lahko samo ona vozi v njej. Vaša velika in požrešna limuzina bo samevala na dvorišču, medtem ko boste uživali v svoji češnji na vrhu sadne kupe. Fiesta nedvomno nudi veliko užitkov v vožnji, hkrati pa v primerjavi s konkurenco izgleda sveže in na trenutke precej 'odbito'. Zamerimo ji predvsem neserijski ESP in na račun nekaj dodatne opreme zasoljeno ceno. Glede na to, da konkurenci morda ne bi škodil obisk pri plastičnem kirurgu, pa se cena kar naenkrat ne zdi več tako visoka.
tehnični podatki | ford fiesta 1,6 TDCi titanium |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1560 ccm |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 66 kW (90 KM) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 204 Nm pri 1750 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 3950 x 1720 x 1480 |
medosna razdalja v mm | 2490 |
prtljažnik v litrih | 295-980 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1025 (425) |
največja hitrost v km/h | 175 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,9 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 5,2/3,6/4,2 |
poraba na testu v l/100 km | 6,5 |
cena osnovnega vozila v EUR | 10.290 |
cena testnega vozila v EUR | 14.430 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 17.975 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 |
renault clio | 382 |
dacia duster | 342 |
škoda kamiq | 189 |
volkswagen T-cross | 185 |
volkswagen T-roc | 177 |
Podatki veljajo za marec 2021.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.291 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















