Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Žlahtne nalepke

Renault clio RS 200 EDC monaco GP

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Renault ima veliko uspehov v moto-športu, sploh Formuli 1. Francozi so bili v zadnjem desetletju dobavitelji pogonskih agregatov kar petim zmagovalnim ekipam, ki so osvojile dirko za veliko nagrado Monaka, zato je clio RS z žlahtnimi nalepkami logična posledica.
Žlahtne nalepke
Foto: Gašper Miš
16. 7. 2014 ob 7:30
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

omejene serije imamo vedno radi, ker povečajo ekskluzivnost
clio RS je eden najbolj vsestranskih majhnih športnih avtomobilov
motor kljub majhnosti navdušuje z močjo
vodljivost in nastavitev podvozja kar vabita k hitri vožnji
dinamična in privlačna oblika novega clia z modelom RS še bolj zaživi
z dodatki Monaco GP izgleda še malo bolj posebno in nastopaško
sprednja usnjena sedeža sta tukaj ogrevana
RS-monitor je odlična igračka za navdušence nad modernimi tehnologijami
motor nima karakterja kot stari, ki si ga moral priganjati, da te je navduševal
zvok bi moral biti še malo bolj izrazit
robotizirani menjalnik je prepočasen in premalo športen za tip vozila
plastika v notranjosti je pod nivojem konkurence, preveč škripa
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (21 glasov)
video test renault clio RS 200 EDC monaco GP
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Že več kot četrt stoletja Renault sodeluje tudi s tamkajšnjim avtomobilskim klubom, ki velja za enega izmed najbolj imenitnih nasploh. In ja, v čast tega sodelovanja so leta 2010 nastali avtomobili, kot so laguna monaco GP, kasneje z isto oznako še megane coupe in megane RS, zadnji pa je clio RS. Gre za omejeno serijo 750 vozil, ki se bodo prodajali v približno dvajsetih državah po svetu. In ja, tudi Francozi se zavedajo, da slovenski trg ljubi clia, zato je monaco GP namenjen še nam. Omejena serija stavi predvsem na videz, zato ne bodite presenečeni, če boste v njem videli kakšno predstavnico nežnejšega spola, kljub temu da imajo navadno rade večje. Avtomobile.

Clio RS je že v osnovi na pogled precej privlačen avtomobil, pri čemer črno-bela kombinacija še bolj izrazi obliko. Sploh posebna platišča s petimi kraki in 18 palci so atraktivna, čeprav so na njih zelo redke Dunlopove pnevmatike 205/45 R18, kar pomeni tudi dosti višje stroške ob menjavi. Ampak Renaultovci so znani po odličnih nastavitvah podvozja in pri tem cliu jih spet lahko pohvalim. V hitrih ovinkih se lepo čuti zadek, da ga imaš ves čas pod nadzorom, in testni je imel še malo trše podvozje cup, ki bi bilo lahko za moje pojme še trše. Sicer kar grdo poskakuje na slabih cestah, vendar bi si sam pri takšnem avtomobilu želel še malo več neposrednosti in nič nepotrebnega nagibanja karoserije. Vseeno pa gre za avtomobil, ki mora biti uporaben vsak dan, ne za dirkalnik, zato kompromisi morajo biti, navdušenci pa si bodo itak sami še dodatno 'sfrizirali' podvozje.

Prav nič dodelav pa po mojem ne potrebuje motor. Iz male prostornine 1,6 litra iztisne konkretnih 147 kilovatov, to je 200 'konjev', ki jih v takšnem malem avtomobilu še kako čutiš. Takoj z mesta je seveda malo neodločen, tako kot vsi s turbino polnjeni motorji, vendar se precej hitro zbudi in potem zvezno potegne vse do omejevalnika, na kar vas opozarja tudi glasen pisk, da je potrebno prestaviti. Prednost takšnega motorja je, da je malenkost lažji, kar pomeni lažji nos in boljšo vodljivost, po drugi strani pa manjšo porabo goriva, ko motor ni obremenjen. Tudi zvok v kabini je prepričljiv, zunaj malo manj, ampak, ko ga primerjam s starim, mu še vedno manjka karakter. Večja prostornina atmosferskega motorja je naredila svoje in zato mu še danes vsi pojemo slavo in smo žalostni, da ga ni več v ponudbi, pa čeprav je, objektivno gledano, novi v praktično vsaki lastnosti boljši. Vidite, kaj naredijo čustva in občutki pri takšnih avtomobilih.

Zato največje navdušence še bolj razočara menjalnik. Tudi tukaj je na voljo le 6-stopenjski robotizirani z dvojno sklopko, ki lepo prestavlja, ne daje pa občutkov kot bi jih v takšni mali raketi ročni. Smisel užitkov v vožnji pri takšnih malih avtomobilih je, da imaš čim več dela, ne pa da vse namesto tebe naredi elektronika. Smešna realnost pa je, da bo z njim na primer večina hitrejša tako pri speljevanju (tudi po zaslugi sistema 'launch control'), kot pri kasnejšem prestavljanju in če sem spet objektiven, je za širši krog kupcev vsekakor dober.

Ravno slednje, ki dajo največ na izgled in dobro počutje, bo zato jezila slaba plastika v kabini, ki je res preveč cenena in kar konkretno škripa, ko se uprete vanjo ali če je cesta zelo slaba. Ampak tako je pri cliu že v osnovi, tukaj ni kaj, so pa zato usnjeni dodatki in šivi zelo lepo izdelani, sprednja sedeža pa sta tudi ogrevana. Posebnost tega modela je še RS-monitor, ki stane 1.000 evrov in meri pospeške do 100, bočne sile, ni da ni... le med dinamično vožnjo jih ne boste imeli časa gledati na v tovrstne namene prenizko postavljenem osrednjem zaslonu, zato omogoča tudi naknadno obdelavo vseh podatkov na domačem računalniku in deljenje dosežkov na socialnih omrežjih. Če boste imeli čas, seveda, clio RS je v osnovi namenjen vožnji, monaco GP pa dodatno še poziranju. S popustom pride takšen, kot je testni, dobrih 24 tisoč evrov s kar nekaj dodatne opreme. Ni malo za majhen športen avtomobil, po drugi strani pa tudi ne veliko, saj gre le za omejeno serijo, ki med poznavalci nekaj pomeni, tudi če so dodelave samo kozmetične.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio RS 200 EDC monaco GP
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1618
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 1.750
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4063 x 1732 x 1448
medosna razdalja v mm 2589
prtljažnik v litrih 300
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1204 (507)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,1/5,1/6,3
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 11.290
cena testnega vozila v EUR 23.590
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 26.310

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 2. 12. 2020
December 2020
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 297
škoda octavia 280
nissan qashqai 198
renault captur 165
volkswagen golf 152

Podatki veljajo za oktober 2020.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.781 novih avtov.

Anketa
Bodo cene goriv kmalu šle v nebo?
979Bom pač nalival, kjer bo ceneje! 978Zagotovo, nekdo mora zaslužiti. 977Upam, da ne. 976Ne, še naprej bo vse po 1 EUR!


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 23 urami  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 2 tedni  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 tedni  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 meseci  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 meseci  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 meseci  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 meseci  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 meseci  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Prenovljena aplikacija DRAJV pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Skupaj s partnerji za poostrenje ... pred 2 meseci  | 
Kia Najvišji tržni delež v zgodovini pred 2 meseci  | 
Renault, Nissan & Uber Elektrificirane vožnje v Evropi pred 2 meseci  | 
Toyota Slovenija Visoko srečanje pred 2 meseci  | 
GiroCarShare Najemi moje vozilo in ohrani naš planet pred 3 meseci  | 
Continental Avtodomi bolj priljubljeni kot kadar ... pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Manj prehitrih v Markovcih pred 4 meseci  | 
Continental & Extreme E Dirka za spremembe pred 4 meseci  | 
Suzuki Slovenija Sponzorska vozila za Judo zvezo ... pred 5 meseci  |