Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Veter v laseh pri nizkih vrtljajih

Peugeot 308 CC 2.0 HDi FAP sport pack

Avtor prispevka: Miha Dovč
Dizelski stroji načeloma ne sodijo v športnike in kabriolete. Veter v laseh in 'traktorski' zvok ne gresta skupaj. Bizarno kombinacijo športnega avtomobila, ki ga žene plinsko olje, takoj demantira zmaga modela 908 RC na letošnjem LeMansu, ki ga žene gorivo, ki je do nedavnega sodilo le v peč, traktorje in kamione.
Veter v laseh pri nizkih vrtljajih
Foto: Matej Mihinjač
8. 9. 2009 ob 18:00
Komentarjev: 0
test peugeot 308 CC 2.0 HDi FAP sport pack
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Peugeot 308 CC, najnovejši poletni avtomobil 'francoskega levčka', to potrjuje Še vedno sem mnenja, da v kabriolete sodi bencinski agregat, vendar je peugeot 308 CC eden redkih avtomobilov, ki jim zgoraj omenjeno 'srce' pristoji. Lagodna križarjenja in nabiranje ravninskih kilometrov mu najbolj ustrezata. Da vas bo zaradi majhne porabe prej opeklo sonce (če si boste privoščili opoldanski izlet), kot da bi se ustavili v senci bencinske črpalke, mu ne štejemo v minus. Dvolitrski, že znan koncernski izdelek, je opremljen še s filtrom trdnih delcev FAP, da tudi zadaj vozeči ne bodo ugotovili pedigreja tega avtomobila. Stotrije kilovati v povezavi s čvrstim in za Francoze presenetljivo natančnim, vendar ne najhitrejšim šeststopenjskim menjalnikom, so povsem kos 1,6 tone težkemu vozilu, čeprav številke v razpredelnici pravijo drugače. Pri speljevanju se sicer še malenkostno obotavlja, vendar ko merilnik vrtljajev doseže območje največjega navora, je moči na prvih kolesih kdaj tudi preveč, v kar poseže elektronika z odvzemom moči. Zaradi teže, ki jo 308 CC vozi s seboj, to ni in ne more biti športen avtomobil, čeprav bi Francozi zelo radi slišali, da je. Občutek za volanom je resda zanesljiv, vendar težak nos prevečkrat sili iz ovinka. Zaradi slabe vzvojne čvrstosti, ki je lastnost vseh kupe-kabrioletov, pa se zvija karoserija v ovinkih. Streha kot pomemben vezni element tukaj ne more nuditi svoje opore. Poraba bolj mestne kot primestne vožnje je sedem litrov, kar ob 60-litrskem tanku zadostuje za več kot 800 kilometrov.

308 CC, ki je duhovni naslednik serije 'eclipse' (kabrioleti s trdo, samodejno pomično streho že v tridesetih letih prejšnjega stoletja), je nos avtomobila podedoval od že prej predstavljene kombilimuzinske izpeljanke, zadek pa je povsem na novo oblikovan. Bočna linija je nizka, proti koncu avtomobila pa se zdi, da se avtomobil razširi v širok zadek. Kovinsko streho je vendarle treba nekam pospraviti. Pod zadnjim odbijačem se sicer bohoti velik difuzor, ki pa ima zgolj in le estetsko vrednost.

Notranjost sama se tudi ne razlikuje bistveno od kombilimuzine. Kvalitetni materiali in dobra pričvrstitev ne izdahne nobenega črička niti na slabših cestiščih. Usnje, ki se na vročem soncu hitro segreje, je v tej svetli kombinaciji še najboljša izbira, če je želja usnjeno oblazinjenje, ki sicer ni prijazno do potnikov. Manj prizanesljiv pa je del prestavne ročice, po kateri voznik posega med menjavo prestav, saj je le-ta izdelan iz prave kovine in se na soncu segreje kot ročaj džezve. Rutka, ki bo med počivanjem avtomobila samevala v avtomobilu, naj bo pokrita čez prestavno ročico pa ne bo opeklin. Ne vem, na kaj so oblikovalci mislili, da CCju niso privoščili utorov ali držal za plastenke. Slab priokus pusti tudi odsotnost ključavnic na obeh predalih, ki sta v vozilu. Dragocenejše predmete bo zato potrebno nositi s seboj, saj se povprečno gibčen človek tudi ob zaklenjenih vratih zlahka povzpne v vozilo in vas olajša za dragocenejše predmete. Vozilo je resda registrirano za štiri osebe, vendar sta zadnja sedeža zgolj zasilna. Ob zaprti strehi kaj hitro zmanjka prostora za noge in glavo pa tudi sedeža sta preveč pokončna in ne preveč udobna za daljša popotovanja. Konec koncev pa vsi kabrioleti nudijo vse svoje razkošje le spredaj sedečima. Zadaj sedeča hitro tvegata prehlad po daljših vožnjah. Peugeot 308 CC je edini štirisedežni kabriolet, ki je opremljen s 'fenom' v sedežnih naslonjalih spredaj. Ob mrzlih večerih zgoraj brez vas bo namreč v zatilje grel sistem 'airwave', ki piha topel zrak v vrat. Sistem lahko pride prav tudi za sušenje las, če zmanjka časa.

Prtljažnik ob zaprti strehi meri dobrih 460 litrov, ki pa ga prtljažni rolo in vanj pospravljena streha zmanjšata skoraj za polovico. Tudi 226 litrov je dovolj za osnovne stvari, ki jih ponavadi vozimo s seboj, večji problem je dostopnost do prtljage, saj je odprtina, ki je na voljo za natovarjanje prtljage, velika le 22,5 x 83 centimetrov. Za večje kose bo torej treba zapreti streho, kar vas bo stalo dvajsetih sekund. Manever pa je možen tudi med vožnjo, vendar le do hitrosti 12 kilometrov na uro.

Razkošje, ki kabriolet vsekakor je, ni nikoli poceni. Takšnega, ki ga vidite na slikah, cenijo na več kot 30 tisočakov, kar je v današnjih časih kar zajeten kupček denarja, vendar kljub tej navidezno visoki ceni sodi med cenovno bolj dostopne. Kabrioletom se očitno ne piše slabo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 CC 2,0 HDi FAP sport pack
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.997
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) / 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 320-340 / 2.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.440 x 1.817 x 1.426
medosna razdalja v mm 2.605
prtljažnik v litrih 226 – 465
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.599 (421)
največja hitrost v km/h 208
pospešek 0-100 km/h v s 10,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/7,8/5,9
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 23.700
cena testnega vozila v EUR 27.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.800

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 18. 10. 2019
Oktober 2019
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
070809  domača premiera - mitsubishi ASX
10  mednarodna premiera - renault captur
domača premiera - volkswagen passat
111213
141516  domača premiera - Oplova gospodarska vozila
domača premiera - kia Xceed
17181920
21  domača premiera - škoda kamiq
22  domača premiera - hyundai kona hybrid
23  domača premiera - Jesensko doživetje z BMW 1
24252627
2829  mednarodna premiera - ssangyong korando
3031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
nissan qashqai 194
volkswagen tiguan 160
renault captur 159
renault clio 152
škoda octavia 146

Podatki veljajo za september 2019

Letos je bilo v SLO prodanih 57.408 novih avtov!

Anketa
Kako se odločiš za nov avto?
957Ati kupi. 956An ban, pet podgan. 955Pogledam novosti na salonu. 954Kupim boljšega od soseda. 953Kdo še danes vozi avto? 952Vedno kupim isto znamko.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Novi dobitnik: FireFigh
Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Akcija strokovnega nadzora v šolah ... pred 2 dnevi  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Poostren nadzor pred 2 meseci  | 
Ford Kje na svetu je emoji s poltovornjakom? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varnost na cesti ni samoumevna pred 3 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Dolenjci? pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Red je vedno pas pripet. Tudi poleti! pred 4 meseci  | 
Citroën praznuje 100 let Razstava starodobnikov na prostem pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Z nižjimi hitrostmi varno v poletje pred 4 meseci  | 
Renault clio 5 zvezdic na EURO NCAP pred 4 meseci  | 
Ford ecoboost 11. nagrada za 1,0-litrski motor pred 4 meseci  | 
Opel insignia Odlične ocene Oplove admiralska ladje pred 4 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav - Turneja ... Kakšni vozniki so Celjani? pred 4 meseci  | 
Renault EZ-FLEX Francoska pošta prva preizkuša EZ-FLEX pred 4 meseci  | 
Gospodarsko vozilo leta 2019 Zmagovalci so znani pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Kolesarjenje naj bo previdno, varno in ... pred 5 meseci  | 
Park vojaške zgodovine Tankovski vikend pred 5 meseci  | 
Peugeot Tedni izrednih pred 5 meseci  | 
Ford Neukrotljivi Filip Flisar pred 5 meseci  | 
Zavarovalnica Triglav Turneja mobilnosti po Sloveniji pred 5 meseci  | 
Citroën Prodajna mreža v znamenju stoletnice pred 5 meseci  |