Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Zrcalce, zrcalce na steni povej

Audi A4 avant 2,0 TDI DPF multitronic

Avtor prispevka: Miha Dovč
Pri Audiju se radi pohvalijo, da je pomen besede 'avant' tudi 'najlepši karavan'. Če to še ni veljalo za prejšnje tri generacije 'štirice' pa je pri novi to jasno tudi največjim podpornikom konkurence tovarne iz Ingolstadta.
Zrcalce, zrcalce na steni povej
Foto: Matej Mihinjač
5. 12. 2008 ob 19:43
Komentarjev: 0

In teh je zelo veliko doma tudi na sončni strani Alp, saj je njen limuzinski brat v navezi z A5 osvojil in še vedno drži primat slovenskega avta leta. Od omenjenih je avant podedoval verjetno najlepši pogled v avtomobilski industriji, ki za doplačilo dobrega tisočaka osvaja s sedmimi, v vsakem žarometu nameščenimi LED-diodami. Na spodnjem delu se šopiri še atraktiven spojler. Tudi bočna linija je mikavna. Kratek previs čez prednjo os, dolg pokrov motorja in nazaj potegnjena karoserija delujejo zelo dinamično in športno. A do tu je avant identičen kot limuzina. Razlika je v zadku, ki je pri avantu lepo po 'žensko' zaobljen. Medtem ko zunanja podoba vpliva predvsem na vizualna čutila, se pri notranjosti vklopi razum. Hladna, čeprav svetla notranjost res nima takšnega učinka kot zunanje linije. Prednost tega je, da ni odvečnih gumbov (razen sistema MMI), zaradi česar voznik ne izgublja koncentracije po nepotrebnem in se lahko osredotoči na vožnjo. Sistem MMI, ki ga najdemo tudi v večjih in bolj prestižnih bratih, ima kakšen gumb preveč a ko se ga človek navadi, lahko miže upravlja z njim. Parkirna zavora ni več ročna, saj je za aktiviranje in sprostitev potreben zgolj en prst. In pritisk stopalke zavore. O samodejni sprostitvi zavore, ko speljemo, na žalost ne moremo govoriti.

Prtljažnik v osnovi ni veliko prostornejši od limuzinskega. Če sem natančen, je prirastka zgolj 10 litrov. Je pa zato mnogo uporabnejši, saj nima prtljažnega roba in je zato lažje dostopen, večja odprtina omogoča prevoze tudi večjih predmetov, z zlaganjem sedežev pa se ga v parih sekundah poveča še za slabega tisočaka. Kar sem naštel, so tipične lastnosti avtomobilov s kombijevskimi zadki. Dodana vrednost se tukaj pokaže v izredno lepo in natančno obdelanem prtljažnem prostoru, zaradi katerega lastnika včasih zaboli srce, ko mora vanj strpati kakšno umazano gorsko kolo ali zlatega prinašalca, ki se je od veselja, da se bo peljal v tako luksuznem prtljažnem prostoru, še zadnjič povaljal v blatu. K sreči je tu velik gumiran tepih, ki je trpežen in se ga z lahkoto čisti. Prtljažni rolo ima nameščena vodila po D-stebričku, kar pomeni, da se umakne, ko odpremo vrata in se zopet namesti nazaj, ko jih zapremo. Da se po naporni vožnji ne bi preveč naprezali z zapiranjem težkih prtljažnih vrat, se ta s pritiskom na gumb tudi sama zaprejo.

Ker je novi avant zrasel med osema, je pomanjkanje prostora za zadaj vozeče že manj očitno. A to ni edina prednost. Ker sta prednji kolesi pomaknjeni naprej in motor diha bliže sredini, sta kolesi manj obremenjeni in težak 'audijevski' nos je skoraj zgodovina. Podvozje je za športne voznike premehko, vendar odlično blaži neravnine in se odkupi z zelo mirnim delovanjem. Toda A4 avant ni namenjen preganjanju med ovinki, temveč udobni avtocestni vožnji, h kateri levji delež prispeva menjalnik multitronic. Če so se prejšnje verzije teh menjalnikov obnašale kot  menjalniki v skuterjih, da se je agregat vrtel z vsemi razpoložljivimi vrtljaji ob pospeševanju in so pri zaviranju vse breme nosile zavore, je šel razvoj zelo hitro naprej. V osnovi je menjalnik še vedno brezstopenjski, čeprav ima v ročnem ali športnem načinu kar osem umetnih prestav. Ob zmernem pritisku na stopalko se vrtljaji motorja skoraj ne spremenijo; da vozilo pospešuje, je vidno zgolj na skali merilnika. Ob močnejšem pritisku pa menjalnik dopušča višje vrtljaje in še hitrejše pospeševanje. Drugi del pogonskega sklopa je dvolitrski TDI, ki ima končno skupni vod, kar se odraža v ušesom bolj prijaznem zvoku motorja in bolj enakomerno razporejenem navoru.

Najslabše pa za konec. Cena. Osnovnih 35 tisočakov je osnova, ki ji ob nakupu nekaj dodatne opreme s seznama, dolgega kot mesečni račun 'špecerije' sedemčlanske družine, z lahkoto dodamo še prirastek faktorja 1,4. A prestižnejše znamke, med katere se uvršča Audi, so kljub temu še vedno našle svoje kupce. Sploh, če so vpletena še čustva. Takrat razum odpove.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A4 avant 2,0 TDI DPF multitronic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.968
moč v kW (KM) pri vrt./min 105 (143) pri 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1.750 – 2.500
menjalnik brezstopenjski, samodejni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.703 x 1.826 x 1.436
medosna razdalja v mm 2.808
prtljažnik v litrih 490 – 1.430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.555 (570)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,5/5,2/6,0
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 34.497
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 23. 1. 2022
Januar 2022
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
101112  domača premiera - mitsubishi eclipse cross PHEV
13141516
1718  domača premiera - kia sportage
1920  domača premiera - volkswagen taigo
212223
2425  domača premiera - cupra born
262728  domača premiera - peugeot 308
2930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 meseci  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 4 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 4 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 5 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 6 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 7 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 8 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |