Kozmične privlačnosti
Opel zafira 1,9 CDTI cosmo

Zafira ponuja v paketu cosmo mnogo in to na privlačen način. Sicer se to pri avtomobilu kaže predvsem v njegovi notranjosti preko barvnih kombinacij, zaključkov detajlov ter bogate založenosti z opremo. Zunanjost je skorajda enaka vsem ostalim različicam, razlikuje se le po velikosti in obliki platišč iz lahke litine ter dodatkom strešnih sani iz brušenega legiranega aluminija. Črna barva ji pristaja in čeprav že nekaj let stara oblika je po letošnji osvežitvi še vedno mladostna. Svežina notranjosti se bo malodane priljubila vsakomur. Povsem (sedaj že tradicionalni) oplovski dizajn izpopolnjujejo dobri materiali in kvalitetna gradnja potniškega prostora.
Bež-črna dvobarvnost tapiserij in armaturne plošče vzbujajo pri potnikih hkrati imenitnost, eleganco ter prijetnost voziti se v takšni zafiri. K temu seveda še pripomorejo v odtenku lesa potiskane okrasne letvice, ki krasijo vrata ter armaturno ploščo, v piano črni odtenek lakirana površina grebena sredinske konzole ter prečk na volanskem obroču in šivi na usnjenih robovih sedežnega oblazinjenja. Mnogi se bodo pri takšni kot je testna zafira navdušili nad seznamom opreme, ki jo je moč najti v avtomobilu. ESP je serijski, 8 zračnih blazin tudi. Poletne dneve bo milila zmogljiva klimatska naprava, mrzla jutra pa ogrevanje prednjih sedežev. Vožnja bo zaradi tempomata bolj sproščena, zaradi parkirne pomoči na obeh koncih avtomobila bodo parkirna mesta postala širša, k nočni vidnosti bo svoje prispeval smerno odzivni ksenon, v dežju bo pomagala avtomatika brisalcev, pri želji po 'dirkanju' pa zgolj psihična spodbuda s pritiskom na gumb 'sport'. Na žalost pa je kljub prenovi v zafiri še vedno ostal nepregledni prikazovalnik potovalnega računalnika ter večfunkcijskega avdiosistema.
Zagotovo pa se bodo vsi, odločeni za nakup zafire, razveselili nad njenima glavnima adutoma: udobjem in prostornostjo. K dobremu sedenju v prid namreč pripomorejo čvrsti kompaktni sedeži z dobrim bočnim oprijemom in dolgim ter odprtim sedalnim delom. Tudi v drugi, po vzdolžni smeri pomični vrsti. Prostornost je v tem avtomobilu zakon. Tako za potnike v kabini, kot za prtljago; bodisi v prtljažniku ali v kopici velikih odlagalnih mest po vsej notranjosti avtomobila. Prilagodljivost prtljažnega prostora je odlična, sistem flex7, čeprav v večini primerov pospravljen, uporaben. A tudi tu ne gre brez slabosti. Zaključevanje zaščitnih plastik za sidrišča ni po godu obremenitvam, zato se bo treba s popokanimi segmenti kaj hitro sprijazniti.
Dobre besede velja nameniti testni zafiri tudi glede njenih zelo dobrih voznih lastnosti. K temu največ doprinese prav čvrsto in na udobje ravno prav nastavljeno podvozje, ki ustreza tako dinamični kot potovalni vožnji, dobrim cestam in luknjastim voziščem. Vodljivost je dobra, stabilnost tudi. O pogonskem agregatu pa ne gre zgubljati besed. Preverjen turbodizelski stroj z 1,9 litra gibne prostornine, 110 kilovati moči in majhno porabo (testnih 7,9 l/100 km) se za suvereno vožnjo zafiri odlično poda. Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro preračunan. No, težavo predstavlja le iz te konstrukcije motorja vsem znan 'mrtvi tek' v območju do 1700 vrtljajev na minuto zaradi hudega pomanjkanja navora. Zato znata biti ležerna vožnja in pospeševanja pri nizkih vrtljajih prej trpljenje kot užitek. In velja omeniti še eno stvar: motor je, ko ga poslušamo iz kabine, precej glasen, zato je škoda, da se pri tej stvari Oplovi inženirji niso bolj potrudili.
V celoti gledano je tako motorizirana in opremljena zafira odličen avtomobil. V svojem razredu jo zlahka uvrstimo med boljše, na lestvici Oplovih vozil pa kar na sam vrh. Ker zna ponuditi mnogo in na pravi način.
tehnični podatki | opel zafira 1,9 CDTI cosmo |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1910 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 4000 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 320 pri 2000-2750 |
menjalnik | šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4467x 1801 x 1645 |
medosna razdalja v mm | 2703 |
prtljažnik v litrih | 140 - 1820 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1505 (570) |
največja hitrost v km/h | 202 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,8/5,3/6,2 |
poraba na testu v l/100 km | 7,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 26.340 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
volkswagen T-roc | 156 |
renault clio | 137 |
volkswagen T-cross | 128 |
hyundai tucson | 103 |
kia sportage | 96 |
Podatki veljajo za april 2022.
Letos je bilo v SLO prodanih 16.670 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















