Mehka koža
Subaru impreza 2,0 R

Avto, za katerega bi lahko rekli, da so ga kupovali navdušenci, je postal bolj mehkužen. Objektivno gledano je novi subaru impreza vsekakor boljši avtomobil. Ustvarili so ga tako, da bi ustrezal čimvečim okusom in to jim je verjetno uspelo. Ob prvem stiku z njim imate sicer občutek, da je še vedno namenjen bolj moškim, a ni več tistega naporno trdega pedala sklopke in težaškega volana. Če sem pošten, mi je bilo to pri imprezi in subarujih nasploh vedno zelo všeč, ker imaš tako boljši občutek, da si del avtomobila, sedaj pa je volan mehkejši in s tem posledično nudi manj občutka, no, sklopka pa poskrbi za prijetnejše dnevne migracije v kolonah do službe in domov.
Če ga bo že vozila ženska, bo sedaj končno lahko obula čevlje s petami. Tudi ročica menjalnika je malce mehkejša a še vedno zahteva odločne gibe, ki nudijo dober občutek, le natančnost niti zdaj ni njena vrlina, sploh, če prestavljate v vzvratno, ko morate kar parkrat poskusiti, da jo najdete. Ampak to je bilo pri subarujih že prej in ljubiteljev ne bi smelo preveč motiti. Bo jih pa motil nekam velik volanski obroč, ki ni naklonjen dinamični vožnji kot na primer okolica, ki še vedno ponuja odlično namestitev voznika. Žal je še vedno korak za tekmeci armaturna plošča, ki sicer ponuja vse kar potrebujete a po drugi strani izgleda že sedaj zastarelo in dolgočasno ter ponuja premalo uporabnih odlagalnih prostorčkov. Prav tako kvaliteta izdelave ni na zavidljivi ravni, saj je bilo v kabini že sedaj včasih slišati škripanje plastike, bo pa potnikom vsekakor všeč, da je na voljo več prostora, tako da bodo tudi daljše poti lahko udobne, če ne vozijo s seboj preveč prtljage, saj je prtljažnik precej skromen.
Pri udobju je Subaru naredil z imprezo največji preskok, da bi avtomobil približal množicam. Poglejte na primer zadek, ki je prvič prisekan, to pa zato, ker se ti avti v Evropi najbolje prodajajo. Oblika je tako postala nekakšna mešanica in je žal precej slabo prepoznavna. Naključni mimoidoči so me spraševali celo, če gre za novi daewoo, kar nikakor ni dobra popotnica, vendar se najdejo tudi takšni, ki jim je nova oblika všeč, predvsem pa takšni, ki jim je za izgled vseeno. Še dobro, da je na cestah že najmočnejši model STi, ki izgleda super, s čimer je tudi ta dobil par točk pri morebitnih kupcih, lahko pa se pohvali z LED-lučmi zadaj, da pelje v korak s časom.
In če se sedaj posvetimo bistvu tega avtomobila, ki res ni pred časom, zato pa toliko bolj učinkovito, za pristaše znamke še vedno ni razlogov za skrb. Podvozje je mehkejše a avto zaradi tega ni prav nič izgubil pri odličnih voznih lastnostih. Verjetno gre kar za najboljše serijsko podvozje ta hip med konkurenco. Če je dovolj udobno, po drugi strani ne dopušča pretiranega nagibanja karoserije, obenem pa ponuja vrhunsko vodljivost ter občutek za volanom. Subaru je vedno znal narediti dober kompromis med udobjem in športnostjo, predvsem pa odlično vodljiv avto, ki ne potrebuje veliko ovinkov, da je lahko zabaven. In najpomembnejše: štirikolesni pogon ohranja vse tiste lastnosti, po katerih Subaru slovi. Razdelitev navora je v normalnih okoliščinah polovična na obe osi, po zaslugi nizko ležečega motorja z nasproti postavljenimi valji (bokserski) pa je tudi prenos ostal simetričen. Če vas ne bo zmotilo, da ima avto še vedno le pet prestav, pa vas bosta velika poraba in zmogljivosti. Žal masa vozila in pogon zahtevata svoje, zato včasih ne gre tako hitro kot bi radi, kljub temu, da ima novi dvolitrski agregat 150 'konjev'. Potrebno ga je priganjati do rdečega polja, če želite, da gre, zato je v takšnem primeru tudi poraba okoli 11 litrov, ostaja pa krasen rezek zvok bokserja.
Gola primerjava s konkurenco nove impreze ne uvršča ravno na vrh lestvice, ker je naprodaj kar nekaj avtomobilov, ki so Evropejcem bližje in cenejši. Obstajajo tudi takšni, ki bistveno hitreje prepričajo z zunanjim izgledom pa zato ne skrivajo toliko veselja med kolesi. Impreza ostaja avto za poznavalce, ki cenijo imidž znamke in iznajdljivost na vseh tipih podlage, poleg tega pa gre še za ene najbolj zanesljivih avtomobilov na svetu, kar veliko šteje!
tehnični podatki | subaru impreza 2,0 |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1994 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 110 (150) pri 6400 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 196 pri 3200 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na vsa štiri kolesa |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4415 x 1740 x 1475 |
medosna razdalja v mm | 2620 |
prtljažnik v litrih | 300 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1355 (535) |
največja hitrost v km/h | 193 |
pospešek 0-100 km/h v s | 9,6 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,1/6,9/8,4 |
poraba na testu v l/100 km | 10,6 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 25.200 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
nissan qashqai | 243 |
volkswagen golf | 204 |
renault clio | 181 |
volkswagen golf | 137 |
volkswagen T-cross | 123 |
Podatki veljajo za november 2020.
Letos je bilo v SLO prodanih 51.346 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!


















