Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Dirkaško poreklo

Opel corsa 1,6 GSi

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Opel corsa GSi. Čeprav se morda ne sliši tako imenitna kot z oznako 'OPC' pa je za prave ljubitelje oplov po statusu definitivno enakovredna. GSi je pri oplovcih tako spoštovan, kot pri Volkswagnu GTI in Fordu RS. Skratka, dirkaško poreklo. In da je res tako, je corsa dokazala tudi na testu.
Dirkaško poreklo
Foto: Matej Mihinjač
9. 10. 2008 ob 10:54
Komentarjev: 0

Pravzaprav ima testna corsa s tisto najmočnejšo različico OPC ogromno skupnih točk. No, lahko bi rekli, da je njena omiljena, za vsakdan bolj praktična verzija. Kar pravzaprav ni nič narobe, saj na zunaj izgleda ravno tako dobro, v notranjosti je bolj ljudska, pri zmogljivostih pa zna še kako pokazati zobe. Ja, na zunanjosti trivratne karoserijske različice je agresivnost enako poudarjena s plastičnimi podaljški na odbijačih, optično ojačanimi pragovi, zajetnim spojlerjem na prtljažnih vratih ter sedemnajstpalčnimi platišči hišnega porekla. Zlitost v le eno (na testu živordečo) barvno skulpturo športnost še krepi.

Razlika z OPC pa je le v detajlih. Odbijači so oblikovno konzervativnejši. Izpušni sistem ni v sredini pač pa na levem robu. Difuzorja zadaj ni, prav tako ne spredaj škrg. In ogledala so tokrat običajna. Ljudskost notranjosti se kaže po tem, da je armaturna plošča enaka kot v vseh corsah, da se sedi na povsem običajnih, bočno podkrepljenih sedežih, ne na Recarovih specialkah, in da so barvne podloge na volanskih prečkah in na sredinski konzoli v mat aluminijevem odtenku. Kar naredi corso GSi navznoter posebno, so aluminijaste stopalke s trikotnimi gumijastimi gumbi za boljši oprijem na čevlje ter oglata prestavna ročica za boljši oprijem v dlani. Najvidnejše odstopanje pa je zagotovo barvna kombinacija tapiserije. Sedeži so namreč sešiti iz sive profilirane tkanine, na široko obrobljeni z živordečim blagom in zaključeni s prav takšnim šivom. Živordeče barve so tu tudi varnostni pasovi. Kot pika na i vsemu ostalemu. V ta 'i' pa je vključen tudi dolg spisek serijske opreme, ki jo ta corsa ponuja, od ogrevanja volana in sedežev, do tempomata, multimedijskega avdioaparata, potovalnega računalnika, štoparice, nadzora stabilnosti avtomobila, šestih varnostnih blazin, parkirnega senzorja ter senzorja za dež in nenazadnje tudi kompresorja za zrak, ki nadomešča rezervno kolo v že tako precej majhnem prtljažniku.

Motorni agregat. Iste zasnove kot pri OPC. Torej ecotec z 1,6 litra gibne prostornine, 16 ventili nad štirimi prečno postavljenimi valji, zmogljivo elektroniko ter turbinskim polnilnikom zraka, ki vliva moč motorju. Rezultat je v tem primeru za dvainštirideset 'konjičev' manjši, a z največ 150 KM (110 kW) pri 5850 vrtljajih še kako živ. In njegov navor je z 230 Nm v območju 1950 do 5850 vrt./min popolnoma enak kot pri močnejši različici. Prav tako kot hitri šeststopenjski menjalnik. Vlek je suveren v vseh prestavah in v celotnem območju. Corsa v tej kombinaciji pospeši od 0 do 100 km/h v 8,1 sekunde in doseže največjo hitrost 210 km/h. Bolj bistven podatek pa je, da je živahnost v območju normalnih hitrosti in pospeškov odlična, da se uživanje zlepa ne konča, in da je OPC le možnost izbire. Tudi za ceno ugodne testne porabe, ki je tokrat ostala pod desetimi litri na 100 prevoženih kilometrov.

Pri vsej dobroti, ki jo testna corsa nudi, je njen najšibkejši del podvozje. Pa ne zato, ker ne bi bilo kos zmogljivostim avtomobila, pač pa zato, ker so z njim inženirji hoteli dovršiti suvereno športnost avtomobila. A jim je zadeva ušla preko meje. Dobro vodljivost in odlično smerno stabilnost avtomobila so s pretrdimi blažilniki in pretogimi vzmetmi zabetonirali na prav vsako jamico na asfaltu in spremenili cesto v stalno skakajoči raj. In pri ostrih vožnjah je siljenje nosu iz ovinka stalnica prav zaradi tega, saj ima notranje kolo premalo oprijema za začrtano smer. Ja, športnost ima svojo ceno.

Če pri corsi GSi ogledamo skozi prste in ji oprostimo napake, potem je smisel, ki so ga pri Oplu hoteli doseči, pravi. Od tu naprej bo na obeh straneh zadovoljstvo. Naj živi GSi! Spet.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel corsa 1,6 turbo ecotec GSi
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 5850
največji navor v Nm pri vrt./min 230 pri 1950 - 5850
menjalnik šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3999 x 1713 x 1488
medosna razdalja v mm 2511
prtljažnik v litrih 285
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1100 (445)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,5/6,4/7,9
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 18.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 29. 11. 2021
November 2021
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29300102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
renault clio 433
renault captur 208
peugeot 2008 203
volkswagen T-cross 116
škoda octavia 80

Podatki veljajo za oktober 2021.

Letos je bilo v SLO prodanih 47.319 novih avtov.

Anketa
Kakšen pogon bo imel tvoj naslednji avto?
986Klasični, na notranje izgorevanje 985Električni 984Priključnohibridni 983Hibridni 982Blagohibridni


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 tedni  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 tedni  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 1 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 meseci  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 meseci  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 4 meseci  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 5 meseci  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 6 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 11 meseci  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 1 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 1 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 1 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 1 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 1 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 1 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 1 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 1 leti  | 
Poslovni avto leta 2020 To so zmagovalci pred 1 leti  |